Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Slapen in een vliegtuig in economy met 4 baby's is een ramp!
The horror! Eén baby is zelfs al genoeg. Ik trek dat aan precies. Vorige keer zaten ik en m'n vriendin op een 3-zit, komt daar opeens een vrouw af met een baby en die placeert zich net naast ons. Maar goed dat het 2 uurtjes vliegen was.
Wel geef ik een voorkeur aan de 172... in vergelijking met een piper of robin voel ik me er toch beter in.
Iemand tips?
Waar huren jullie?
Voorkeurclubs?
Grappig, bij mij is het net omgekeerd. In het begin van mijn ppl opleiding ben ik ook eerst begonnen met een 152 en een 172. Wat ik serieus ambetant vind aan zo'n high winger is dat je bij het draaien van base naar final gewoon de baan niet ziet liggen. Misschien puur psychologisch maar ik voelde me daar echt niet goed bij. Nadien overgestapt naar een PA28-181 en toen ging het veel beter. Zalig en erg stabiel vliegtuig. Piper is ook veel eenvoudiger te landen dan een 172 bij crosswind en als je veel op EBOS vliegt is dat echt wel een issue
Verder moet ik Bigfoot gelijk geven. 5€/u is er echt wel over zelfs met een G1000 aan boord die je toch niet nodig hebt voor local flights onder VFR. Als hobbypiloot vind ik navigatie via kaart en VOR nu net deel uitmaken van de charme van het vliegen.
Boeing heeft de voorbije 24h enkele nieuwe bestellingen binnengekregen vanuit Azië:
1) Hainan Airlines Group
Hong Kong Airlines, part of the Hainan Airlines Group, heeft een MoU getekend voor de aankoop van 38 toestellen van Boeing. Het order zal dienen om Hong Kong Airlines te laten groeien. 6 van de toestellen zijn vrachttoestellen, de overige passagierstoestellen. De bestelling is als volgt verdeelt:
- 30x Boeing 787-9
- 2x Boeing 787-8VIP
- 6x Boeing 777F
2) China Airlines
China Airlines heeft gisteren een bestelling geplaatst voor de "Queen of the sky", de Boeing 747-8 Intercontinental. De maatschappij plaatste een order voor 5 toestellen en zal daarmee de 3de luchtvaartmaatschappij zijn die de Intercontinental zal inzetten (Launch customer Lufthansa heeft 20 toestellen in bestellen + 20 opties, Korean Air heeft er 5 in bestelling gevolgd door Air China die er nu ook 5 besteld heeft)
Verbaast me niks van de laatste post van Bralo. Gisteren hoorde ik bij ons ook een gerucht. De markt in Azië is zo aan het ontploffen dat al onze vliegtuigen eigelijk te klein zijn om naar ginder te vliegen. Er wordt dus gedacht om een stuk of 5 à 6 A380's te kopen om te voldoen aan de vraag naar stoelen richting Azië. Op de vraag of wij niet beter 748's kunnen kopen was zelfs het antwoord dat ook die te klein zijn.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Comment