Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het is niet alleen aan capaciteit dat ze in het oosten een tekort hebben, ook aan ervaren piloten.
    Al van verschillende piloten gehoord dat ze een heel mooie aanbieding gekregen hebben uit China en M-E. Met een gezin is dit moeilijk maar wanneer je jong bent een paar jaar geld gaan scheppen, ik zou nogal rap weg zijn moest ik de kans hebben alleszins.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Het is niet alleen aan capaciteit dat ze in het oosten een tekort hebben, ook aan ervaren piloten.
      Al van verschillende piloten gehoord dat ze een heel mooie aanbieding gekregen hebben uit China en M-E. Met een gezin is dit moeilijk maar wanneer je jong bent een paar jaar geld gaan scheppen, ik zou nogal rap weg zijn moest ik de kans hebben alleszins.
      Als ik zou moeten kiezen tussen midden oosten en Azië, dan zou ik precies toch liever naar het midden oosten gaan.
      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
        Man man, wat een gezever met al die geluidrestricties bij ons op EBAW!


        Feit is wel Tim, dat als ik het juist voor heb, je al verwittigd was door Kay Vereecken betreffende die geluidsnorm. En heb je 't toch geprobeerd om te gaan vliegen.
        Dus het jammerlijke van de zaak waarbij je, volgens de collega die met u gepraat heeft geen 10min, opgestart, stilstaand hebt moeten wachten aan 5€/min, had vermeden kunnen worden. Maar soit, dat doet er eigenlijk niet zo heel veel toe.
        Hey,

        Ergens blij te horen dat julli er ook zelf mee zitten Voelen wij ons toch niet alleen...

        Kay had me inderdaad laten weten dat TRAINING niet meer mogelijk was...

        Ik heb daarop alles nagelezen, hier zelfs eens iets op dit forum gelanceerd omdat ik wist dat hier volk zat van op EBAW.

        Ik heb inderdaad gewoon de telefoon genomen en gevraagd of ik het circuit kon reserveren voor de DEKAA. --> Geen probleem werd toen gezegd. Vervolgens op navigatiekantoor duidelijk gezegd dat het geen training was (ik sta nog ingeschreven als student omdat ik verder aan het doen ben) maar ik wilde volle pot betalen zodat het geen training was en ik dus de bewegingen kon doen... Daar verklaarde de man mij gek, want dat zou wel wat kosten, duidelijk uitgelegd dat ik de Kay geen problemen wilde bezorgen en er anders mogelijk zever zou komen omwille van de geluidsnormen. Daar werd meteen op geantword dat het normaal geen probleem mag zijn, en dat het zou gaan.

        Daarom was ik inderdaad een beetje vies gezind dat pas toen ik taxi aanvroeg de bal aan het rollen ging. Ik had dus net 2x een go gekregen en werd net voor het opstijgen teruggefloten. 92euro excl. BTW voor een circuitje is ferm met de haren getrokken... zeker als min. 2/3 van dat bedrag taxi bedraagt.

        Nu alle begrip voor jou en die collega, die mij overigens zeer correct en vriendelijk te woord gestaan heeft op de toren achteraf. Jullie doen je job zo goed mogelijk, en hebben dat niet zelf uitgevonden om ons te kloten, dat weet ik ook wel.

        Enkel denk ik dan, door niets te doen zal er ook niks gebeuren, vandaar dat ik toch wat aan de bel wilde hangen hé

        Ik heb ook een lijvige mail gericht aan de commandant en de adjunct, helaas zonder antwoord zover... Er stonden nochtans enkele duidelijke en open vragen in waar ik graag meer over had geweten...
        Ik hoop alsnog antwoord te krijgen, anders stel ik mijn vragen wel opnieuw! Overigens ook duidelijk vermeld dat het personeel zeer vriendelijk en correct was, maar er volgens mij met de organisatie iets fout gelopen is.

        Het hekele blijft voor mij vooral dat ik een CAA certified vliegboek heb bij het toestel waarin staat dat het toestel 75.1 dB maakt.... Dus dat zou meten voldoen, maar ook dat wordt op één of andere onduidelijke reden niet aanvaard.

        Allemaal ook heel raar als ik lees in de mailing van de luchthaven dat lokale vluchten en lesvluchten toch fameus zijn afgenomen in de laatste 2 jaar... Waar is dan nu plots al die zever goed voor? Moesten we nu trainen met ne spitfire ofzo, OK, maar een toestel van amper 2 jaar oud....
        Last edited by Timmeke-Tim; 10/03/2011, 17:40.
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
          Hey,

          Ergens blij te horen dat julli er ook zelf mee zitten Voelen wij ons toch niet alleen...

          Kay had me inderdaad laten weten dat TRAINING niet meer mogelijk was...

          Ik heb daarop alles nagelezen, hier zelfs eens iets op dit forum gelanceerd omdat ik wist dat hier volk zat van op EBAW.

          Ik heb inderdaad gewoon de telefoon genomen en gevraagd of ik het circuit kon reserveren voor de DEKAA. --> Geen probleem werd toen gezegd. Vervolgens op navigatiekantoor duidelijk gezegd dat het geen training was (ik sta nog ingeschreven als student omdat ik verder aan het doen ben) maar ik wilde volle pot betalen zodat het geen training was en ik dus de bewegingen kon doen... Daar verklaarde de man mij gek, want dat zou wel wat kosten, duidelijk uitgelegd dat ik de Kay geen problemen wilde bezorgen en er anders mogelijk zever zou komen omwille van de geluidsnormen. Daar werd meteen op geantword dat het normaal geen probleem mag zijn, en dat het zou gaan.

          Daarom was ik inderdaad een beetje vies gezind dat pas toen ik taxi aanvroeg de bal aan het rollen ging. Ik had dus net 2x een go gekregen en werd net voor het opstijgen teruggefloten. 92euro excl. BTW voor een circuitje is ferm met de haren getrokken... zeker als min. 2/3 van dat bedrag taxi bedraagt.

          Nu alle begrip voor jou en die collega, die mij overigens zeer correct en vriendelijk te woord gestaan heeft op de toren achteraf. Jullie doen je job zo goed mogelijk, en hebben dat niet zelf uitgevonden om ons te kloten, dat weet ik ook wel.

          Enkel denk ik dan, door niets te doen zal er ook niks gebeuren, vandaar dat ik toch wat aan de bel wilde hangen hé

          Ik heb ook een lijvige mail gericht aan de commandant en de adjunct, helaas zonder antwoord zover... Er stonden nochtans enkele duidelijke en open vragen in waar ik graag meer over had geweten...
          Ik hoop alsnog antwoord te krijgen, anders stel ik mijn vragen wel opnieuw! Overigens ook duidelijk vermeld dat het personeel zeer vriendelijk en correct was, maar er volgens mij met de organisatie iets fout gelopen is.

          Het hekele blijft voor mij vooral dat ik een CAA certified vliegboek heb bij het toestel waarin staat dat het toestel 75.1 dB maakt.... Dus dat zou meten voldoen, maar ook dat wordt op één of andere onduidelijke reden niet aanvaard.

          Allemaal ook heel raar als ik lees in de mailing van de luchthaven dat lokale vluchten en lesvluchten toch fameus zijn afgenomen in de laatste 2 jaar... Waar is dan nu plots al die zever goed voor? Moesten we nu trainen met ne spitfire ofzo, OK, maar een toestel van amper 2 jaar oud....
          Ik weet het Tim, duidelijk is het allesbehalve, zelfs voor ons, geloof me vrij!
          Zoals ik al eerder postte, moeten trainingvluchten, of het nu T&Go's zijn, of IFR trainings, 't moet allemaal verminderen, drastisch. Geen idee wat het lange termijnplan van de luchthaven is. Dat zal ook afhangen van wat de toekomst van Belgocontrol uitwijst.

          Wat was de reden juist dat ze je vertelden als je CAA vliegboek met 75.1dB boven toverde?

          Mail naar de Commandant is een goede zet denk ik. Het moet gewoon allemaal duidelijker.
          Onlangs heeft onze Supervisor ook nog een gesprek gehad met de Commandant, maar die durft bepaalde termen en woorden niet gebruiken om zijn eigen vel en dat van de luchthaven wat te beschermen vrees ik. Hier wordt ook wat aan vriendjespolitiek gedaan denken wij zo.

          Het is niet iets wat een rechtstreekse issue is voor ons, we dealen gewoon waarmee we te maken krijgen, maar ik begrijp de frustraties.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
            Verder ben ik sinds donderdag terug van NY.
            Voor de eerste keer gevlogen met Jet Airways op A332, en dat is me heel goed bevallen.
            Zelfs het feit om op een standaard seat gezeten te hebben, kon me bekoren.
            Heenvlucht was rij 32A/C, terugvlucht was rij 17 H/K
            Voldoende beenruimte aan't raam. Aan het gangpad zitten was een snee minder, omdat de stoelen voor je niet volledig symmetrisch zijn opgesteld en vastgemaakt op de grond. Daardoor heb je aan het gangpad een minder brede ruimte voor je onderbenen en voeten beschikbaar, dan als je aan't raam zit.
            Service in't heengaan was op en top, supervriendlijk!
            Terugvlucht was van een minder niveau door wat steward(s)-ess(en) die minder goedlachs waren. Maar uiteindelijk wel correct!
            Heevlucht heeft in totaal 8u geduurd, met wat holding voor het landen op JFK.
            Terugvlucht heeft 6u50 geduurd! Dat was best snel vond ik!
            Leuk om een goede commentaar te lezen. Vliegen namelijk in juli ook met Jet Airways naar New York vanuit Brussel.

            Comment


            • Voila, netjes ingecheckt en ondertussen aan 't wachten op m'n vlucht naar IAD... Veel te vroeg maar soit...

              Regarding 9W... Volgens de geruchten zou 9W op het punt staan om een samenwerkingsakkoord te ondertekenen met AF/KL dit in afwachting van een toetreding tot Skyteam. De BRU hub van 9W zou dan verhuizen naar AMS...

              In hoeverre dit klopt is nog onduidelijk. 9W heeft altijd duidelijk gemaakt dat zij zelf willen toetreden tot Star Alliance maar de Indiase overheid houdt dit tegen om de eigen maatschappij Air India te beschermen. Het zou dus best kunnen dat 9W met deze actie druk wil zetten op de overheid om het proces te versnellen... AI heeft (onder druk van de LH group) reeds in het verleden gezegd dat ze geen probleem hebben met 9W binnen Star Alliance...

              Als er geen oplossing gevonden wordt is de kans groot dat 9W uiteindelijk genoegen neemt met Skyteam al zal dat nooit met de volle goesting zijn...

              Ik vermoed dat in de komende maanden een en ander duidelijk kan worden... Langs de andere kant is ook een toetreding tot ST ook ver van zeker aangezien de Indiase overheid voor alles groen licht moet geven...


              To be continued dus

              Comment


              • Had weer geluk gisteren , Embrear 195 met technische problemen vervangen door een vliegtuig waar ik nog nooit eerder mee vloog:
                Op de romp: Bombardier Q400 maar op de info in het vliegtuig: Dash 8 -400

                Waarschijnlijk hetzelfde.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                  Ik weet het Tim, duidelijk is het allesbehalve, zelfs voor ons, geloof me vrij!
                  Zoals ik al eerder postte, moeten trainingvluchten, of het nu T&Go's zijn, of IFR trainings, 't moet allemaal verminderen, drastisch. Geen idee wat het lange termijnplan van de luchthaven is. Dat zal ook afhangen van wat de toekomst van Belgocontrol uitwijst.

                  Wat was de reden juist dat ze je vertelden als je CAA vliegboek met 75.1dB boven toverde?

                  Mail naar de Commandant is een goede zet denk ik. Het moet gewoon allemaal duidelijker.
                  Onlangs heeft onze Supervisor ook nog een gesprek gehad met de Commandant, maar die durft bepaalde termen en woorden niet gebruiken om zijn eigen vel en dat van de luchthaven wat te beschermen vrees ik. Hier wordt ook wat aan vriendjespolitiek gedaan denken wij zo.

                  Het is niet iets wat een rechtstreekse issue is voor ons, we dealen gewoon waarmee we te maken krijgen, maar ik begrijp de frustraties.
                  Op de toren konden ze met die handboek weinig aanvangen. Ik heb nog geen antwoord gekregen op die certificering in het handboek... Ik heb in ieder geval de ingescande pagina in bijlage met de mail gestuurd. Maandag eens een nieuwe mail sturen met vraag om een reactie...

                  Die zaterdag zelf was er niet meteen iemand die mij kon verder helpen.

                  Die vriendjespolitiek... Mja, die indruk heb ik ook ZEER sterk. maar daar ga ik hier maar niet te veel uitspraken over doen

                  Hopelijk waait het over, verleden jaar was er ook even zo'n regeling maar dat werd toen snel weer opgelost...
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

                  Comment


                  • Donderdag in Zaventem een voor mij vreemd toestel gezien. Een groot passagiersvliegtuig van de US, maar achter de cockpit was er precies een gigantische luchthapper.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Donderdag in Zaventem een voor mij vreemd toestel gezien. Een groot passagiersvliegtuig van de US, maar achter de cockpit was er precies een gigantische luchthapper.
                      deze ?

                      Comment


                      • wasda voor een beest?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                          wasda voor een beest?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                            Doomsday plane

                            Met die top in BXl over Libie zeker?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                              deze ?
                              Inderdaad.

                              Comment


                              • Een kort verslagje van m'n eerste vluchten:

                                Vluchtverslag BRU-IAD, UA951

                                Load F: 100%
                                Load C: 90% (Seat 8D, eerste rij business)
                                Load Y+: 90%
                                Load Y: 90%
                                Gate: B10
                                Pushback: 11h55
                                Rotatie: 12h09 op 25R
                                Toestel: N218UA (Star Alliance Logo Jet)
                                Vluchthoogte: FL370/380

                                Na een korte rit kon N218UA onmiddellijk op baan 25R opstijgen. Doordat de B772 quasi volgeladen was en daarnaast ook nog eens een pak cargo meehad (de buik van het toestel zal bomvol met cargo, de valiezen werden stuk per stuk in een achterste compartiment geladen dat enkel toegankelijk was via een "mangat") duurde het vrij lang voordat het toestel van de grond raakte.

                                United Airlines mag dan wel niet het modernste interieur hebben en ook de IFE mag dan (nog) wel te wensen overlaten, het boordpersoneel maakt echter veel goed... Ondanks dat F volledig volzat en dat ook C voor 90% gevuld was schonken de flight attendants heel wat aandacht voor de noden van hun gasten. Met de nodige humor verzorgden zij de service en was geen enkele opdracht teveel. Je moet bij UA geen knappe jonge dames verwachten, eerder personeel van ieder oudere tot middelbare leeftijd. Personeel dat zeer gedreven is en geen enkele opdracht teveel vindt.

                                Tegen mijn principes in heb ik deze keer het eten toch eens aan een test onderworpen...

                                Hierbij het menu:

                                **************

                                Voorgerecht:
                                `
                                Gekookte zalm met een fris slaatje

                                Hoofdgerecht:

                                Gegrilde Filet Mignon met een Dijon mosterdsaus, geroosterde aardappelen met rozemarijn en een gemengd groentenboeket (Mijn keuze)

                                Met kruiden geroosterde kip met een natuursaus, basmati rijst met groentjes en groene boontjes met rode ui.

                                Lasagna met spinazie en champignons en tomaten ragout

                                Dessert:

                                Een artisanale kaasselectie met rode druiven en crackers geserveerd met een lekkere portwijn (Fonseca Guimaraens LBV Port) (mijn keuze)

                                Chocolade ijsroom


                                Snack voor de landing:

                                Gerookte kalkoen sandwich (sneetjes gerookte kalkoen op een Ciabatta brood met Emmenthaler en gekarameliseerde uien

                                Kaas schotel met verse seizoensvruchten (mijn keuze)

                                Wijnen:

                                Champagne
                                De Venoge Cordon Blue Brut NV

                                Witte wijn
                                Burgans Albarino 2009 (Rias Baixas, Spain)

                                Michel Lynch Graves, Bordeaux, 2009

                                Buena Vista Carneros Chardonnay 2007, California

                                Rode wijn
                                Cave de Tain Crozes Hermitage

                                Yalumba Y Series Cabernet Sauvignon 2009, Australia

                                **************



                                Het voorgerecht, een stukje gekookte zalm met een bijhorende salade smaakte goed, ook het hoofdgerecht, een steak was tegen alle verwachtingen in best lekker te noemen. Het vlees was relatief mals en vrij goed gebakken, perfect tussenin, de bijhorende gebakken aardappelen met rozemarijn en de groentjes maakten het geheel af. De portie was niet bijster groot maar toch voldoende om de honger te stillen. Als dessert stond er chocolade ijsroom of kaas met druifjes op het programma die best aangenaam waren. Het geheel smaakte bijzonder vers en was dus tegen alle verwachtingen in een lekkere maaltijd.

                                De vlucht zelf verliep zeer zacht, geen turbulentie, niets… De perfecte vlucht als het ware. Via een vrij rechtstreekse vlucht die ons over de UK en Ierland bracht kwamen we op het Amerikaanse halfrond aan via Saint-John, het uiterste punt van Canada. De vluchthoogte bedraagt zo’n 11.500m terwijl de grondsnelheid rond de 780km/h ligt wat relatief traag was. Er stond dan ook een stevige kopwind die soms snelheden overschreed van 160km/h

                                Aankomst was voor de voorziene tijd wat ervoor zorgde dat er nog geen andere vluchten bij de immigratie toegekomen waren en men dus op maximaal 20 minuten door immigratie en TSA inspectie was.



                                Vluchtverslag IAD-LAS, UA461

                                Load F: 100% (eerst seat 1A, op de luchthaven gewijzigd naar 3C wegens meer beenruimte (laatste rij F))
                                Load Y: 90%
                                Gate: C23
                                Pushback: 16h55
                                Rotatie: 17h04, Baan 30
                                Toestel: N????
                                Vluchthoogte: FL370

                                Na een vrij korte taxirit en een paar minuten wachten werd er toestemming verleent om op te stijgen. De service aan boord was goed met zeer attente flightattendants. In F stond er een kleine maaltijd op het menu waarbij er keuze was tussen kip en lasagna. Aangezien ik geen honger had heb ik dit aan me voorbij laten gaan.

                                Kort voor de landing werd er aan de gasten in F een chocolate chip cookie aangeboden dat men tijdens de vlucht gebakken had. Samen met een lekkere kop koffie (Starbucks) smaakte dit voortreffelijk...

                                De voorziene vluchtduur was 4h48m waardoor de ETA voorzien was rond 19h00 lokale tijd.

                                Kort na het opstijgen was er een weinig turbulentie te merken, voor de rest verliep alles naar wens.



                                Opmerking:

                                Priority tags werken NIET... In Washington was m'n bagage een van de laatste van de band net zoals de overige bagage met priority tags.... Ik vraag me af wat het nut is als men er bij de bagage afhandelaar toch niet naar kijkt...


                                Foto's volgen nog... (maar het "fast internet" is hier zo traag als het maar kan zijn)


                                Bon, bibi gaat rustig een ontbijtje nemen en dan richting Los Angeles rijden...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  Inderdaad.
                                  Er was gisteren trouwens nog een andere 747 aanwezig... Volledig wit, geen striping, niks... Spijtig genoeg kon ik vanuit de terminal niet zien welke registratie het toestel had...

                                  Voor zover ik kon zien was het een B747-200 (met GE motoren?) in pax config...

                                  Comment


                                  • Zo'n totaal witte 747 zag ik ook al eens staan op cargo. Was wel een 300 of 400. Dat toestel leek maar gedeeltelijk omgebouwd voor cargo (niet alle raampjes waren afgeplakt). Als je wil zet ik daarvan eens een nokia foto online.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                      Zo'n totaal witte 747 zag ik ook al eens staan op cargo. Was wel een 300 of 400. Dat toestel leek maar gedeeltelijk omgebouwd voor cargo (niet alle raampjes waren afgeplakt). Als je wil zet ik daarvan eens een nokia foto online.
                                      Ik ben bijna zeker dat het een 200 was... De 300 en de 400 in pax versie komt altijd met het SUD, bij de 100 en de 200 was de SUD een optie en het toestel dat ik gezien heb had geen SUD. (SUD = stretched upper deck)

                                      Comment


                                      • B-52s in the desert. What are they doing there and why was one of them blown a part. Also - info on the nearby B-58.


                                        B52 en B58 in de woestijn.

                                        Comment




                                        • Foto dateert van maart 2009.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X