Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als ik juist kan lezen heeft dit toestel N789SA als registratie.
Google vertelt ons dat het een 747-341(SF) is van Southern Air, eentje dat op regelmatige basis op Luik wordt/werd gezien.
Een toestel dat dacht ik ook voor Ethiopian vloeg, aangezien het onlangs (11 maart) werd gespot voor en vlucht tussen Addis Abeba - Cairo.
Een dag eerder was er al een cargo van de amerikanen toegekomen waar een hoop wagens en bestelwagens zijn uitgekomen. Gelijk met deze op de foto was er ook een militair vliegtuig van de amerikanen, zijn ook gelijk terug vertrokken. (wat hadden ze eigenlijk te zoeken op een europese top? )
Het materiaal van de Amerikanen was wel een pak groter dan de rest, enkel de fransen op vrijdag kwamen een beetje in de buurt
(wat hadden ze eigenlijk te zoeken op een europese top? )
Ging over (militaire) acties tegen Libië, en daar hebben de VS natuurlijk veel over te zeggen.
En de Fransen komen tegenwoordig vaak met de A340. De Duitsers vroeger ook met A310 maar denk dat deze tegenwoordig ook vervangen is door A340 (maar ze hebben nog klein grut à la CL60).
Donderdag in Zaventem een voor mij vreemd toestel gezien. Een groot passagiersvliegtuig van de US, maar achter de cockpit was er precies een gigantische luchthapper.
Bak nog zelf de lucht ingestuurd gisterenmiddag. Ik zei nog tegen mijn collega da'k best jaloers was op hun bestemming en dat ik wel wou meevliegen met hen.
Gelukkig heb ik dat niet gedaan .
Die heeft toch fameus chance gehad ze. Als dat spel terug naar beneden glijdt, dan is het daar gedaan he
Ge bedoelt dat 'ie heel de landingsbaan dan achterstevoren naar achter terug zou afglijden op z'n buik, na geland te zijn....?
Dan moete al uw best doen hoor! Geen idee of je de baan al IRL hebt gezien maar dat laatste stuk is plat. Eens daarop glijdt 'ie niet naar achter.
Moest 'ie echt een short field landing gedaan hebben, en op't hellend vlak tot stilstand komen, dan kan die idd wat naar achter schuiven
Ik heb die ban inderdaad al IRL gezien,maar 't is wel al een hele tijd geleden. Zou dus kunnen dat ik ze me steiler inbeeld dan ze is.
Achter die 'schans' aan het eind vd piste is trouwens een weggetje waar je kan skieen
Wel raar trouwens dat die dat vergeet. Want als ik het me goed herinner moet je daar speciaal les volgen om er te mogen landen, niet?
I know, een blauwe piste dat op't einde van de piste, hogerop gelegen, loopt. Al meerdere keren op mijn gat gezeten daar om bokes op te vreten.
't Eerste stuk is heel licht hellend, dan wordt het steil hellend, om op't einde eingelijk vlak te worden.
Eens ge de bult nadert, moet ge zelfs gas bijgeven, anders geraakt ge niet tot op't einde.
En eens de bult over is kwestie van goed te kunnen remmen.
Hier ziet ge een profielfoto....
En hoe 't komt dat 'ie dat vergeet. De piloot beweerde zo geconcentreerd te zijn op de landing, dat 'ie het gewoonweg vergeten is van de wielen neer te laten. Zeer dom en loemp, én kostelijk .
Comment