Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
    Kort stukje nodig om te landen...
    De Boeing Globemaster III is een AMST (Advanced Medium STOL (Short Take Off Landing) Transport) toestel en heeft genoeg aan een baan van 3.500ft (ongeveer 1.050m).

    De stuwkracht van de 4 P&W motoren is volledig omkeer wat het toestel een grote remkracht geeft (en het toestel toelaat om op eigen kracht achteruit te rijden).


    De originele (NATO) bepalingen van STOL stellen dat een toestel binnen de 450m nadat het een obstakel van 15m hoog overvlogen heeft moet kunnen stoppen. Bij het opstijgen geldt het omgekeerde, binnen de 450m moet het een obstakel van 15m hoog kunnen overvliegen.

    Comment


    • Vraagje

      Ik zou woensdag rond 18u in Valencia moeten zijn.
      Donderdag terug in een luchthaven hier ergens (Eindhoven, Dusseldorf, Brussel, Charleroi,...)
      Ideaal dinsdag op woensdagnacht rond 2u vertrekken.

      Als ik op cheaptickets kijk krijg ik het volgende:
      Vanuit EHV: : +/- 2.000 euro
      Vanuit Brussel: +/- 500 euro
      Vanuit Keulen: +/- 600 euro

      Maar die zijn allemaal redelijk ongunstig qua tijden ook.

      Vanuit Dusseldorf: +/- 800 euro, ideaal qua tijdsstelling.

      Maar met die prijzen, en de reistijden indachtig is het goedkoopst om (nog maar eens )met de auto tot daar te bollen.

      Om de auto te verslaan zou ik ongeveer aan volgende specs moeten geraken

      Heen: Woensdag tussen 02.00 en 04.00 vertrekken
      Terug: Donderdag tussen 16.00 en 18.00 aankomen
      +/- 500 euro

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Heen: Woensdag tussen 02.00 en 04.00 vertrekken
        Terug: Donderdag tussen 16.00 en 18.00 aankomen
        +/- 500 euro
        Hmm... Nogal moeilijk aangezien BRU, DUS, EIN, ... allemaal gesloten zijn voor vertrekkend verkeer 's nachts...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
          Hmm... Nogal moeilijk aangezien BRU, DUS, EIN, ... allemaal gesloten zijn voor vertrekkend verkeer 's nachts...
          Ja, later mag ook, maar dat zijn gewoon de uren dat ik met de auto zou moeten vertrekken.

          Eventueel naar Barcelona vliegen en dan doorrijden naar Valencia is ook een mogelijkheid, maar dan zou ik in de voormiddag al in Barcelona moeten staan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Ja, later mag ook, maar dat zijn gewoon de uren dat ik met de auto zou moeten vertrekken.

            Eventueel naar Barcelona vliegen en dan doorrijden naar Valencia is ook een mogelijkheid, maar dan zou ik in de voormiddag al in Barcelona moeten staan.
            Mogelijkheden:


            Vueling / Iberia:

            wo 20/04 09:25 Brussel wo 20/04 11:20 Barcelona, br VY 8989 (1h55) of IB5792
            do 21/04 18:35 Barcelona, br do 21/04 20:40 Brussel VY 8990 (2h05) of IB5793

            Prijs: 342,80 EUR


            Brussels Airlines:

            wo 20/04 06:30 Brussel wo 20/04 08:30 Barcelona, br SN 3695 (2h00)
            do 21/04 15:20 Barcelona, br do 21/04 17:30 Brussel SN 3704 (2h10)

            Prijs: 458,39 EUR

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
              Mogelijkheden:


              Vueling / Iberia:

              wo 20/04 09:25 Brussel wo 20/04 11:20 Barcelona, br VY 8989 (1h55) of IB5792
              do 21/04 18:35 Barcelona, br do 21/04 20:40 Brussel VY 8990 (2h05) of IB5793

              Prijs: 342,80 EUR


              Brussels Airlines:

              wo 20/04 06:30 Brussel wo 20/04 08:30 Barcelona, br SN 3695 (2h00)
              do 21/04 15:20 Barcelona, br do 21/04 17:30 Brussel SN 3704 (2h10)

              Prijs: 458,39 EUR
              Ja, Barcelona is makkelijker heb ik gezien.

              Denk dat ik voor de eerste ga gaan, en dan ginder kijk hoe we naar Valencia rijden.

              Eerst even 2 vrije dagen proberen fixen op het werk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Ja, later mag ook, maar dat zijn gewoon de uren dat ik met de auto zou moeten vertrekken.

                Eventueel naar Barcelona vliegen en dan doorrijden naar Valencia is ook een mogelijkheid, maar dan zou ik in de voormiddag al in Barcelona moeten staan.
                Transavia vanuit Amsterdam?

                Comment


                • Korongo Airlines (IATA: ZC / ICAO: KGO) op de zwarte lijst van de EU...

                  Nog voor de luchtvaartmaatschappij effectief haar eerste vluchten uitvoert werd ze reeds opgenomen op de zwarte lijst van luchtvaartmaatschappijen die geen vluchten mogen uitvoeren binnen de EU. Volgens de huidige bepalingen van de EU mag geen enkele maatschappij met een AOC (Air Operator's Certificate) uitgerijkt door de Democratische Republiek Congo binnen de Europese Unie vluchten uitvoeren.

                  Korongo Airlines, met basis in Lubumbashi, ontving op 7 januari 2011 haar AOC van de Congolese CAA.

                  Korongo Airlines (ZC/KGO) is een luchtvaartmaatschappij opgericht door Brussels Airlines (SN), Groupe Forrest International (GFI) en lokale investeerders. 70% van de aandelen zijn in handen van een joint-venture tussen SN (35,35%) & GFI (34,65%) terwijl 30% van de aandelen in handen is van lokale investeerders...

                  In een reactie op het nieuws zei een woordvoerder van Brussels Airlines dat het nieuws niet als een verrassing kwam en dat de luchtvaartmaatschappij met een Belgisch AOC zal starten.

                  (Vermoedelijk zal Korongo Airlines de toestellen van Brussels Airlines in wetlease nemen om zo de blacklist van de EU te omzeilen)


                  De initiële vloot van ZC zal uit volgende toestellen bestaan:

                  2x BAE146-200
                  1x Boeing 737-300(WL)


                  Een exacte startdatum voor ZC is tot op heden nog niet bekend...


                  To be continued...
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Comment


                  • Maar die hebben toch helemaal de bedoeling niet om vluchten binnen de EU uit te voeren ? Dan maakt dat toch niks uit...Of is dat meer voor het vertrouwen van de passagiers ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                      Maar die hebben toch helemaal de bedoeling niet om vluchten binnen de EU uit te voeren ? Dan maakt dat toch niks uit...Of is dat meer voor het vertrouwen van de passagiers ?
                      Voorlopig heeft ZC idd niet de intentie om van en naar de EU te vliegen maar het is wel de bedoeling dat SN gaat codesharen met ZC vanaf Kinshasha... En een codeshare/interline overeenkomst met een maatschappij die op de zwarte lijst staat in de EU is vanuit marketing standpunt niet echt een goed verkoopsargument

                      Het probleem is echter dat de RDC eist dat luchtvaartmaatschappijen met basis in de RDC hun AOC daar verkrijgen... Dus ZC was "verplicht" om in de RDC een AOC aan te vragen wetende dat het AOC van de RDC hun onmiddelijk op de EU blacklist zou zetten... Niets staat echter ZC in de weg om toestellen van een andere maatschappij te wetleasen in afwachting van een definitieve oplossing... Het is nu aan SN en de LH group om de EU te overtuigen een uitzondering te maken voor ZC... In principe komt ZC tegemoet aan de grieven van de EU: Daar waar initiëel SN personeel ingezet wordt zal het eigenlijke personeel van ZC opgeleid worden door SN zelf en zal er dus een zekere "kwaliteit" zijn. Ook het onderhoud van de toestellen zal gebeuren door SN die daarvoor een onderhoudsbasis zal openen in Lubumbashi, ook hierdoor komt ZC tegemoet aan de grieven van de EU.


                      To be continued dus

                      Comment


                      • Hier kwam net een CH 47 Chinook over gevlogen, althans daar leek het ding toch op. Indrukwekkend, en 'n serieus geluid dat dat produceert ivm. een gewone helicopter!

                        Comment


                        • Net deze gespot boven ons landje, de Boeing 747 Dreamlifter, vloog toen op 9km hoogte.. op tijdstip van posten zal hij boven Londen hangen ongeveer.

                          Comment


                          • Knappe spot die B744LCF, die zie je niet te dikwijls

                            Comment


                            • Fijn filmpje... !

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                              Comment


                              • Naast de DFDR is nu ook de DCVR gevonden en geborgen...

                                Hopelijk zijn de data chips nog leesbaar en weten we binnenkort hoe het mogelijk was dat de A332 van AF gecrashed is.

                                Het is te hopen dat deze terug naar de fabrikant gezonden worden om uit te lezen ipv dat BEA / EADS (Airbus) en/of AF ermee gaan prutsen... BEA/AF/EADS zou in het verleden al eens geknoeid hebben met de data van een A320 die gecrashed is in 1988 (vlucht AF296)
                                Last edited by ; 03/05/2011, 18:19.

                                Comment




                                • Hopelijk niemand van hier?

                                  Comment


                                  • Iemand een idee over welk toestel het gaat? Ik zie op de site van vliegclub De Wouw geen enkel toestel met callsign OO-M.. Zou volgens de berichtgeving nochtans van daar komen.
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Iemand een idee over welk toestel het gaat? Ik zie op de site van vliegclub De Wouw geen enkel toestel met callsign OO-M.. Zou volgens de berichtgeving nochtans van daar komen.
                                      Vliegen Peter Solheid en Louis Denaeyer daar nog steeds? Waar vliegen ze professioneel?
                                      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                        Iemand een idee over welk toestel het gaat? Ik zie op de site van vliegclub De Wouw geen enkel toestel met callsign OO-M.. Zou volgens de berichtgeving nochtans van daar komen.
                                        Het toestel is een Piper PA-38-112 met immatriculatie OO-MSG



                                        Merk: Piper
                                        Type: PA-38-112
                                        C/N: 38-79A1113
                                        Bouwjaar: 1979
                                        1ste inschrijving België: 1996
                                        Eigenaar: Koninklijke vliegclub "DE WOUW" uit Goetsenhoven

                                        Comment

                                        Working...
                                        X