Oorspronkelijk geplaatst door PJH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vliegtuigen
Collapse
X
-
Ben niet helemaal mee met alle hype rondom dat ding.
Heb het meer voor de eGenius:
It's been mere months since we introduced you to Deutschland's PC-Aero Elektra One, and now the Germans are at it again with the maiden flight of a new electric flying machine: eGenius. The aircraft successfully completed a 20-minute flight on May 26th, followed by a two-and-a-half hour trip on Sunday. Where the Elektra one boasted cruising speeds of 160 km/h (about 99 MPH), eGenius is capable of hitting 235 km/h (146 MPH) for up to 400 kilometers (248.5 miles). It sports a 60-kilowatt motor, weighs 850 kilograms (1,874 pounds), and has some big backing from the likes of Airbus. Considering its relatively limited range and equally limited capacity -- it fits two humans with a combined weight of 397 pounds -- we have a feeling it'll be a bit before we're popping pretzels on one of these bad boys.
Cruisen aan 245 km/h op elentriek, en 400km range.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenBen niet helemaal mee met alle hype rondom dat ding.
Heb het meer voor de eGenius:
It's been mere months since we introduced you to Deutschland's PC-Aero Elektra One, and now the Germans are at it again with the maiden flight of a new electric flying machine: eGenius. The aircraft successfully completed a 20-minute flight on May 26th, followed by a two-and-a-half hour trip on Sunday. Where the Elektra one boasted cruising speeds of 160 km/h (about 99 MPH), eGenius is capable of hitting 235 km/h (146 MPH) for up to 400 kilometers (248.5 miles). It sports a 60-kilowatt motor, weighs 850 kilograms (1,874 pounds), and has some big backing from the likes of Airbus. Considering its relatively limited range and equally limited capacity -- it fits two humans with a combined weight of 397 pounds -- we have a feeling it'll be a bit before we're popping pretzels on one of these bad boys.
Cruisen aan 245 km/h op elentriek, en 400km range.
Je mag ook niet vergeten dat dat "ding" eigenlijk ook een beetje Belgisch is... Het Belgische Solvay was de eerste partner van het Solar Impulse project (in 2004 reeds) en is tot op heden nog steeds de belangrijkste partner in het project. Solvay steunt het project niet enkel met financiële middelen maar ook met de onderzoeken en de ontwikkeling. Jaren R&D door Solvay zitten in het toestel, men kan dus terecht zeggen dat de Solar Impulse er mede staat en vliegt dankzij de Belgische know how... De roots van de Solar Impulse mogen dan wel in Zwitserland liggen, toch is een groot deel van de ontwikkeling te danken aan België (Solvay)
Dus ja, de Solar Impulse is een "beetje" speciaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe hangar van dit ding staat open, gaan ze er terug mee vliegen?
edit:
Ow, morgen
ik denk er echt aan om te gaan kijken,
sowieso, als het weer in hun voordeel is, is het om 6u 's ochtends dat ze opstijgen
Comment
-
Die komt "regelmatig" naar hier, paar maand geleden werd hij ook al gespot: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=43842&page=108
Zelf zag ik hem ook al verschillende keren staan, die toestellen lijken helemaal omgebouwd. Er is zelfs een deur met een trapje achter het luik waar je anders het bagageruim zou verwachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenDie komt "regelmatig" naar hier, paar maand geleden werd hij ook al gespot: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=43842&page=108
Zelf zag ik hem ook al verschillende keren staan, die toestellen lijken helemaal omgebouwd. Er is zelfs een deur met een trapje achter het luik waar je anders het bagageruim zou verwachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichtentwas eentje zonder striping...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk BerichtenJaren R&D door Solvay zitten in het toestel
Not impressed. Als er nu iemand zo slim is om zonnepanelen op een Stemme S10 te steken en de motor te wisselen ben je ook klaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten't is een zelfbouwkit met hopen zonnecellen die je ook op menig dak vind tegenwoordig, en elektromotoren.
Not impressed. Als er nu iemand zo slim is om zonnepanelen op een Stemme S10 te steken en de motor te wisselen ben je ook klaar.
Er bestaat zoiets als schaalwetten hoor...
Ik zou niet durven zeggen dat die Stemme S10 meer R&D gevergd heeft dan de Solar Impulse. De S10 is uiteindelijk ook niet veel meer dan een zweefvliegtuig met een motor op gevezen precies.
Comment
-
Ik, persoonlijk, vind het raar dat een zonnevliegtuig 's nachts vliegt :sCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk BerichtenIk, persoonlijk, vind het raar dat een zonnevliegtuig 's nachts vliegt :s
www.solarimpulse.tv zegt dat het ding momenteel nog meer dan de helft batterijcapaciteit over heeft. Dat is het probleem niet.
edit: http://climbtothestars.org/archives/...lles-et-paris/
Comment
-
Toestel staat aan de grond in BRU...
HB-SIA moest terugkeren naar BRU wegens enkele problemen:
- Teveel kopwind met als gevolg een te hoog energieverbruik
- Probleem met het klimmen naar 3.500ft waardoor het toestel op 2.500ft moest blijven en teveel energie verbruikte
- Landingsgestel kon niet ingetrokken worden
Men had de vrees dat het toestel LBG niet zou kunnen bereiken met de huidige batterijcapaciteit. Door de kopwind en de beperkte hoogte verbruikte het toestel te veel energie en hadden de simulaties uitgewezen dat het toestel te weinig batterijcapaciteit zou hebben om Le Bourget (LBG) of alternatieve luchthaven Creil (CSF) te bereiken.
Het toestel staat ondertussen terug op Belgische bodem en zal door technici geïnspecteerd worden, mogelijk volgt morgen een nieuwe poging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenIk ben net gaan kijken, indrukwekkend hoe stil die 'motoren' zijn.
Yup, die motoren zijn enorm stil... Het zijn dan ook elektromotoren hé, je hebt geen turbofan of pistonmotor die de propellers aandrijft hé
Ik ben eigenlijk benieuwd naar het volgende prototype HB-SIB, een toestel dat een (pak) groter/zwaarder zal zijn en de mogelijkheid heeft om een TATL vlucht te maken, maar 'k vermoed dat het niet voor 2012 zal zijn dat die zal vliegen.
Comment
-
Comment
-
Weet iemand in en rond zaventem leuke (én legale) plaatsen om vliegtuigen te spotten net na vertrek/ voor landing en nog op de tarmac?
Dus plaatsen waar vliegtuigspotters ook gaan staan, om de verschillende vliegtuigen te zien?
Ik zou dat graag eens van 'dichtbij' zien.
Als je een leuke plaats weet, liefst ook bijvermelden wat het adres is (of de coördinaten) zodat ik ze in mijn GPS kan kloppen.
Thanks!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment