Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
    De hangar van dit ding staat open, gaan ze er terug mee vliegen?
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Ben niet helemaal mee met alle hype rondom dat ding.

      Heb het meer voor de eGenius:


      It's been mere months since we introduced you to Deutschland's PC-Aero Elektra One, and now the Germans are at it again with the maiden flight of a new electric flying machine: eGenius. The aircraft successfully completed a 20-minute flight on May 26th, followed by a two-and-a-half hour trip on Sunday. Where the Elektra one boasted cruising speeds of 160 km/h (about 99 MPH), eGenius is capable of hitting 235 km/h (146 MPH) for up to 400 kilometers (248.5 miles). It sports a 60-kilowatt motor, weighs 850 kilograms (1,874 pounds), and has some big backing from the likes of Airbus. Considering its relatively limited range and equally limited capacity -- it fits two humans with a combined weight of 397 pounds -- we have a feeling it'll be a bit before we're popping pretzels on one of these bad boys.


      Cruisen aan 245 km/h op elentriek, en 400km range.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Ben niet helemaal mee met alle hype rondom dat ding.

        Heb het meer voor de eGenius:


        It's been mere months since we introduced you to Deutschland's PC-Aero Elektra One, and now the Germans are at it again with the maiden flight of a new electric flying machine: eGenius. The aircraft successfully completed a 20-minute flight on May 26th, followed by a two-and-a-half hour trip on Sunday. Where the Elektra one boasted cruising speeds of 160 km/h (about 99 MPH), eGenius is capable of hitting 235 km/h (146 MPH) for up to 400 kilometers (248.5 miles). It sports a 60-kilowatt motor, weighs 850 kilograms (1,874 pounds), and has some big backing from the likes of Airbus. Considering its relatively limited range and equally limited capacity -- it fits two humans with a combined weight of 397 pounds -- we have a feeling it'll be a bit before we're popping pretzels on one of these bad boys.


        Cruisen aan 245 km/h op elentriek, en 400km range.
        De range van de Solar Impulse is quasi ongelimiteerd... Het "ding" heeft een wingspan die zo groot is als die van een Airbus A340.

        Je mag ook niet vergeten dat dat "ding" eigenlijk ook een beetje Belgisch is... Het Belgische Solvay was de eerste partner van het Solar Impulse project (in 2004 reeds) en is tot op heden nog steeds de belangrijkste partner in het project. Solvay steunt het project niet enkel met financiële middelen maar ook met de onderzoeken en de ontwikkeling. Jaren R&D door Solvay zitten in het toestel, men kan dus terecht zeggen dat de Solar Impulse er mede staat en vliegt dankzij de Belgische know how... De roots van de Solar Impulse mogen dan wel in Zwitserland liggen, toch is een groot deel van de ontwikkeling te danken aan België (Solvay)

        Dus ja, de Solar Impulse is een "beetje" speciaal

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          De hangar van dit ding staat open, gaan ze er terug mee vliegen?
          Volgens hun site zijn ze klaar om te vertrekken maar ze zullen pas vertrekken als het weer in hun voordeel is.

          edit:
          Ow, morgen


          ik denk er echt aan om te gaan kijken,
          sowieso, als het weer in hun voordeel is, is het om 6u 's ochtends dat ze opstijgen

          Comment




          • volgens deze site zouden ze morgen namiddag opstijgen.

            Comment


            • Deze ochtend stond er, ietwat afgelegen, een vliegtuig van de Amerikaanse overheid.

              B747, niet AFO natuurlijk, maar met een extra bult op het bovenverdiep...

              Iemand enig idee wat en waarom?

              Comment


              • Die komt "regelmatig" naar hier, paar maand geleden werd hij ook al gespot: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=43842&page=108

                Zelf zag ik hem ook al verschillende keren staan, die toestellen lijken helemaal omgebouwd. Er is zelfs een deur met een trapje achter het luik waar je anders het bagageruim zou verwachten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                  Die komt "regelmatig" naar hier, paar maand geleden werd hij ook al gespot: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=43842&page=108

                  Zelf zag ik hem ook al verschillende keren staan, die toestellen lijken helemaal omgebouwd. Er is zelfs een deur met een trapje achter het luik waar je anders het bagageruim zou verwachten.
                  twas eentje zonder striping...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                    twas eentje zonder striping...
                    Net zien opstijgen, tenzij er nog een andere stond was het deze zoals afgebeeld in de link.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                      Jaren R&D door Solvay zitten in het toestel
                      't is een zelfbouwkit met hopen zonnecellen die je ook op menig dak vind tegenwoordig, en elektromotoren.

                      Not impressed. Als er nu iemand zo slim is om zonnepanelen op een Stemme S10 te steken en de motor te wisselen ben je ook klaar.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        't is een zelfbouwkit met hopen zonnecellen die je ook op menig dak vind tegenwoordig, en elektromotoren.

                        Not impressed. Als er nu iemand zo slim is om zonnepanelen op een Stemme S10 te steken en de motor te wisselen ben je ook klaar.
                        Alsof je 60 kilowatt kan halen uit de vleugeloppervlakke van die Stemme S10...

                        Er bestaat zoiets als schaalwetten hoor...

                        Ik zou niet durven zeggen dat die Stemme S10 meer R&D gevergd heeft dan de Solar Impulse. De S10 is uiteindelijk ook niet veel meer dan een zweefvliegtuig met een motor op gevezen precies.

                        Comment


                        • Het toestel is uiteindelijk opgestegen om iets voor 19u, is tot voorbij Bergen gevlogen en vliegt nu terug naar Zaventem wegens problemen. Binnen x tijd wordt er dus weer een Take-off gepland.

                          Comment


                          • Ik, persoonlijk, vind het raar dat een zonnevliegtuig 's nachts vliegt :s
                            Captain Turbo
                            General Von Driftenstein

                            Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                            Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                              Ik, persoonlijk, vind het raar dat een zonnevliegtuig 's nachts vliegt :s
                              Met een volle batterij zou het 8uren kunnen vliegen heb ik gehoord.
                              www.solarimpulse.tv zegt dat het ding momenteel nog meer dan de helft batterijcapaciteit over heeft. Dat is het probleem niet.

                              edit: http://climbtothestars.org/archives/...lles-et-paris/

                              Comment


                              • Toestel staat aan de grond in BRU...

                                HB-SIA moest terugkeren naar BRU wegens enkele problemen:

                                - Teveel kopwind met als gevolg een te hoog energieverbruik
                                - Probleem met het klimmen naar 3.500ft waardoor het toestel op 2.500ft moest blijven en teveel energie verbruikte
                                - Landingsgestel kon niet ingetrokken worden

                                Men had de vrees dat het toestel LBG niet zou kunnen bereiken met de huidige batterijcapaciteit. Door de kopwind en de beperkte hoogte verbruikte het toestel te veel energie en hadden de simulaties uitgewezen dat het toestel te weinig batterijcapaciteit zou hebben om Le Bourget (LBG) of alternatieve luchthaven Creil (CSF) te bereiken.

                                Het toestel staat ondertussen terug op Belgische bodem en zal door technici geïnspecteerd worden, mogelijk volgt morgen een nieuwe poging.

                                Comment


                                • Ik ben net gaan kijken, indrukwekkend hoe stil die 'motoren' zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                    Ik ben net gaan kijken, indrukwekkend hoe stil die 'motoren' zijn.
                                    Ik ben deze keer niet geweest, 'k had geen zin om weer van baan naar baan te crossen moest het weer eens wijzigen op het laatste moment

                                    Yup, die motoren zijn enorm stil... Het zijn dan ook elektromotoren hé, je hebt geen turbofan of pistonmotor die de propellers aandrijft hé

                                    Ik ben eigenlijk benieuwd naar het volgende prototype HB-SIB, een toestel dat een (pak) groter/zwaarder zal zijn en de mogelijkheid heeft om een TATL vlucht te maken, maar 'k vermoed dat het niet voor 2012 zal zijn dat die zal vliegen.

                                    Comment


                                    • Morgenvroeg 5u30 zou de Solar Impulse naar Parijs vliegen. Runway 25R
                                      't zal ongetwijfeld mooie beelden opleveren maar ik kruip zo vroeg niet uit m'n bed

                                      Comment


                                      • Stijn, of iemand anders, enig idee waarom de FA7X grounded zijn? Is dat wereldwijd of enkel in Europa of zelfs enkel België? Had iets gehoord over een probleem met de rudder? Of de trim van de rudder?

                                        Edith: gevonden: Pitch trim runaway during descend



                                        Last edited by ; 14/06/2011, 07:24.

                                        Comment


                                        • Weet iemand in en rond zaventem leuke (én legale) plaatsen om vliegtuigen te spotten net na vertrek/ voor landing en nog op de tarmac?

                                          Dus plaatsen waar vliegtuigspotters ook gaan staan, om de verschillende vliegtuigen te zien?

                                          Ik zou dat graag eens van 'dichtbij' zien.

                                          Als je een leuke plaats weet, liefst ook bijvermelden wat het adres is (of de coördinaten) zodat ik ze in mijn GPS kan kloppen.


                                          Thanks!
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X