Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Was jij dat die SEN status had bij M&M? Ik zit er op een zucht van dus overtuig me dat het de moeite is!
Toevallig ook SPG klant? Nog 18 nachten voor Platinum, die free wifi staat me wel aan.
Yep.
SEN is voor mij goed in EU want ik passeer enorm veel langs MUC en het kleine SEN cafe in de Schengen zone vind ik perfect.
En lounge access is steeds ok om de batterij van je pc weer wat op te laden, een krant,...
Wanneer mijn bagage weer eens niet aankomt betaalt men mijn kosten steeds 100% terug (is buiten de policy = 100% toiletry, 50% rest), no questions asked if you stay reasonable.
En uiteraard ook owv de 50% korting voor partner indien je een ticket koopt met miles.
Upgrades toch 5 maal vorig jaar. Dit jaar zit ik aan 2.
Ik denk dat veel afhangt van de routes waarop je vliegt en wanneer. Intercontinentaal zul je bvb veel meer met HON's vliegen.
SPG Plat
Heb dat nu al een paar jaar en ben er ook tevreden mee. Gratis ontbijt. Echt bijna altijd upgrade.
Net van de volgende promotie geprofiteerd: 3 stays = 1 stay free.
Zal de status wel verliezen eind dit jaar denk ik
Yep, in't midden van de week. Maar daardoor kunnen de USAF Thunderbirds, Red Arrows, Patrouille de France, Turkish stars etc er wel zijn
Ik ben nog aan't twijfelen of ik woensdag avond eens ga kijken.
Spijtig... Als het in het weekend was had ik geweest maar nu? Ik ga geen verlof nemen voor een Airshow waarvan ze "om veiligheidsredenen" zelfs het programma niet willen meedelen en dat ze nog eens verplaatst hebben van een weekend naar het midden van de week...
Ik vrees dat de Airshow dit jaar een flop zal worden... En meteen de ideale reden om het af te schaffen (wat ze trouwens al langer willen).
Spijtig... Als het in het weekend was had ik geweest maar nu? Ik ga geen verlof nemen voor een Airshow waarvan ze "om veiligheidsredenen" zelfs het programma niet willen meedelen en dat ze nog eens verplaatst hebben van een weekend naar het midden van de week...
Ik vrees dat de Airshow dit jaar een flop zal worden... En meteen de ideale reden om het af te schaffen (wat ze trouwens al langer willen).
Je mag niet vergeten dat Koksijde 1 van de drukbezochtste badplaatsen is aan de kust, nu is het hier ook 1 van de drukste vakantieperiodes dus er is genoeg volk dat er naar toe zou kunnen gaan dus dan kan dat wel midden in de week
Jouw post vind ik wat gefrustreerd overkomen, precies omdat jij niet kan gaan dat die airshow opgedoekt worden...
Ik ga mss wel, ben er al een paar keer naar toe geweest en het is wel altijd vet.
Je mag niet vergeten dat Koksijde 1 van de drukbezochtste badplaatsen is aan de kust, nu is het hier ook 1 van de drukste vakantieperiodes dus er is genoeg volk dat er naar toe zou kunnen gaan dus dan kan dat wel midden in de week
Jouw post vind ik wat gefrustreerd overkomen, precies omdat jij niet kan gaan dat die airshow opgedoekt worden...
De airshow van BKOKS was vroeger een van de meest interessante airshows waar je naartoe kan gaan maar de laatste jaren is het eigenlijk stilaan minder en minder geworden... Vorig jaar was er zelfs geen airshow in BKOKS... Idem dito in 2008... Voor de airshow van dit jaar is exact 0,0 reclame gemaakt, men heeft de datum verplaatst naar het midden van de week, men geeft geen programma vrij (zogezegd om veiligheidsredenen) en je kan zelfs geen tickets meer kopen in voorverkoop...
Ik denk niet dat dit ingrediënten tot succes zijn hoor...
Trouwens, het opdoeken van de Airshow is iets waarvan al menige jaren sprake is... Moest er niet zoveel druk zijn vanuit Koksijde zou de boel al lang opgedoekt geweest zijn... In 2008 hebben ze een eerste poging gedaan door de show af te gelasten maar uiteindelijk ging er dan toch een 1 daagse air day door en vorig jaar hebben ze het boeltje verhuist naar Beauvechain om dit jaar de show in het midden van de week te laten doorgaan, zonder de reclame die je andere jaren wel ziet, zonder bekend te maken wie of wat en wanneer er iets te zien is, etc... Als er dit jaar terug minder bezoekers zijn (wat niet onlogisch is) hebben ze weer een extra punt om de afschaffing opnieuw op de agenda te plaatsen...
Trouwens, gefrustreerd omdat ik niet kan gaan? Als ik wil sta ik morgen en overmorgen op BKOKS, ik heb nog meer dan genoeg verlof staan waarmee ik geen blijf weet maar wat is het nut om te gaan als je op voorhand niet weet wat er te zien gaat zijn en wanneer er iets interessant te zien zal zijn? Ik ga geen 140km rijden om ginder te moeten vaststellen dat het absoluut de moeite niet loonde om naar Koksijde te rijden...
De airshow van BKOKS was vroeger een van de meest interessante airshows waar je naartoe kan gaan maar de laatste jaren is het eigenlijk stilaan minder en minder geworden... Vorig jaar was er zelfs geen airshow in BKOKS... Idem dito in 2008... Voor de airshow van dit jaar is exact 0,0 reclame gemaakt, men heeft de datum verplaatst naar het midden van de week, men geeft geen programma vrij (zogezegd om veiligheidsredenen) en je kan zelfs geen tickets meer kopen in voorverkoop...
Ik denk niet dat dit ingrediënten tot succes zijn hoor...
Trouwens, het opdoeken van de Airshow is iets waarvan al menige jaren sprake is... Moest er niet zoveel druk zijn vanuit Koksijde zou de boel al lang opgedoekt geweest zijn... In 2008 hebben ze een eerste poging gedaan door de show af te gelasten maar uiteindelijk ging er dan toch een 1 daagse air day door en vorig jaar hebben ze het boeltje verhuist naar Beauvechain om dit jaar de show in het midden van de week te laten doorgaan, zonder de reclame die je andere jaren wel ziet, zonder bekend te maken wie of wat en wanneer er iets te zien is, etc... Als er dit jaar terug minder bezoekers zijn (wat niet onlogisch is) hebben ze weer een extra punt om de afschaffing opnieuw op de agenda te plaatsen...
Trouwens, gefrustreerd omdat ik niet kan gaan? Als ik wil sta ik morgen en overmorgen op BKOKS, ik heb nog meer dan genoeg verlof staan waarmee ik geen blijf weet maar wat is het nut om te gaan als je op voorhand niet weet wat er te zien gaat zijn en wanneer er iets interessant te zien zal zijn? Ik ga geen 140km rijden om ginder te moeten vaststellen dat het absoluut de moeite niet loonde om naar Koksijde te rijden...
Ok duidelijk en ik heb niet gezegt dat je gefrustreerd bent, wel dat het zo overkwam. Maar dat is duidelijk niet het geval
Star Alliance kondigde gisteren aan dat Shenzhen Airlines, dochter van Air China, zal toetreden als volwaardig lid van 's werelds grootste alliantie.
Meteen was er ook nieuws over de toetreding van Air India, Air India poogt al meerdere jaren met alle formaliteiten in orde te raken om zo lid te worden van de alliantie. Nadat Star Alliance onlangs een formele en ultieme deadline gesteld had (31 juli 2011) heeft de alliantie nu aangekondigd dat Air India enkel en alleen mag toetreden tot de alliantie als de overheid van India groen licht geeft zodat een 2de luchtvaartmaatschappij (naar alle waarschijnlijkheid Jet Airways) kan toetreden. Als de overheid negatief antwoord op deze "vraag" dan zal Air India geweigerd worden als lid.
While at the Shenzhen ceremony, Mr Albrecht said Star believes it needs two Indian members to adequately cover that market and he has informed the Indian government Star will only let Air India join if the government allows the alliance to add a second Indian member. “It will be two (members) or nothing,” Mr Albrecht said.
Air India was accepted over three years ago as a new member of Star but has repeatedly delayed formally joining as it has struggled to meet the alliance’s membership requirements. Star earlier this year said Air India had been provided a final deadline of 31-Jul-2011 to meet the membership requirements. An audit is now being conducted to see if Air India is finally in compliance with all the requirements. If Air India is in compliance and if the Indian government does not insist that Air India can be the only Star member, a formal joining date will be announced.
However, Mr Albrecht said Star will not let Air India proceed with joining if the Indian government insists Air India can be the only Star member. He says all airlines in India need ministry approval to join a global alliance and Star needs to know if the government would be willing to provide approval to a potential second Indian member. Star wants to recruit a second member after Air India joins because the Indian market is too big and important to have just one Indian member. “We’re meeting with the ministry in two weeks to discuss what the next step will be,” Mr Albrecht said.
Een pak minder volk dan normaal op de Airshow, net zoals ik voorspelt had...
Airshow Koksijde trekt 70.000 bezoekers
Zowat 70.000 mensen zijn woensdag en vandaag naar luchtmachtbasis van Koksijde afgezakt voor de Internationale Airshow. Dat meldt het leger. De show in Koksijde wordt georganiseerd ter gelegenheid van de 65ste verjaardag van de Belgische luchtmacht.
heenvlucht naar las vegas met air canada--> zeer tevreden van de service, aansluiting via montreal en toronto iets minder
terugvlucht vanuit SFO met united airlines --> iets minder tevreden van de service, maar betere aansluiting via chicago
Er zitten hier op het forum ongetwijfeld enkele personen die graag vliegen en in tussentijd zogenaamde "frequent flyer miles" verzamelen en zo zijn er veel overal ter wereld... Thomas R. Stuker, Tom voor de vrienden, is er zo eentje. Tom sloot zich in 1982 aan bij het frequent flyer programma van United Airlines, genaamd "Mileage Plus". Tom, die een zogenaamde "auto sales consultant" is houd wel van een vluchtje en vliegt al jaren trouw met United Airlines. Sinds jaar en dag is Tom een van de belangrijkste klanten van United Airlines, in de jaren 90 toen de eerste Boeings 777 de intrede deden bij United werden er vliegtuigen vernoemd naar de top 10 belangrijkste klanten, toen reeds hoorde Tom bij het selecte clubje en kreeg dus een Boeing 777-222 naar hem vernoemd. Het bleef bij een eenmalige traditie en enkele jaren later verdwenen de namen van de toestellen. Gisteren kreeg Tom echter opnieuw de eer om een toestel naar hem vernoemd te krijgen. Niet zomaar een toestel maar een van de herschilderde en de op 1 na jongste Boeing 747-422 in United's vloot. Schip 8427 met registratie N127UA gaat vanaf nu door het leven als "Thomas R. Stuker" en het toestel was dan ook gisteren in Chicago present bij de officiële viering.
Wat opmerkelijk is aan deze uitzonderlijke gebeurtenis is dat het hier om effectieve vliegmijlen gaat. De zogenaamde "butt in seat" miles zoals ze in het vakjargon genoemd worden. Dit wil zeggen dat hij effectief meer dan 10 miljoen mijl (zo'n 16 miljoen kilometer) gevlogen heeft met één enkele maatschappij. Tom is dan ook meteen wereldrecordhouder van het meeste vliegmijlen bij 1 maatschappij. Qua redeemable miles zit de zakenman ondertussen aan om en bij de 50 miljoen mijl, niet verwonderlijk als je weet dat de man enkel First Class vliegt.
United Airlines doopte niet enkel een Boeing 747 maar voorzag nog enkele andere (kleinere) giften. In een oorkonde, naar voorbeeld van de oorspronkelijke United Air Lines aandelen, erkende de maatschappij de prestatie. Tevens werd Tom een levenslange lidmaatschap toegekend aan het Global Services programma binnen het Mileage Plus programma. Global Services is een select clubje met de top tier frequent flyers van de maatschappij. Kwalificeren gebeurt echter niet op basis van gevlogen mijlen maar op basis van de omzet. De exacte kwalificatie is niet bekend maar aangenomen wordt dat er een minimale omzet nodig is van 50 à 100.000 USD per jaar. Bij het niet behalen van de omzet wordt de klant het jaar nadien onheroepelijk gedegradeerd tot in het normale programma op basis van het aantal elite qualifying miles. De lidmaatschapkaart, die speciaal voor Tom ontwikkeld werd is ontwikkeld uit duurzaam titanium, het exemplaar is een unicum aangezien er maar 1 enkel exemplaar bestaat (met uitzondering van de replicakaart in de kader met de oorkonde).
Wie zich de film Up In The Air met George Clooney kan herinneren kan zich een klein beeld vormen wat de voordelen zijn van zo'n unieke status. Er is een speciaal rechtstreeks nummer voorzien waarop de man kan bellen voor problemen, nagenoeg iedere werknemer (klantendienst, check-in, flight crew etc...) kent Tom persoonlijk, vluchten worden automatisch omgeboekt bij vertragingen, er staat een persoonlijke assistent te wachten aan het toestel bij landing, er staat vervoer klaar om hem van de ene naar de andere gate te rijden, bij vertrek uit de lounge staat iemand klaar met een "doggy bag" met z'n favoriete snacks en veel veel meer...
Sinds gisteren is er een Boeing 747-422 naar hem genoemd, het is schip 8427 geworden met registratie N127UA:
Secret frequent flier clubs aren't just for George Clooney and his new movie, 'Up in the Air.' Meet a real-life Ryan Bingham, who flies thousands of miles a week and is rewarded with the ultimate in frequent flier perks from the airlines.
Dat ze bij United Airlines nog niet bepaald over de fusie met het nieuwe logo zijn blijkt uit het aandenken dat Tom in Los Angeles kreeg.
Een plaat in de vorm van het oorspronkelijk United logo en in op de plaat vind je ook de "tulp" terug, het huidige logo van UA... Een logo dat stilaan vervangen is door de Continental Globe...
Is First Class dan nog altijd goedkoper dan een privé jet charteren?
Ik denk het wel... Zeker als je de mijlen in rekening brengt die je krijgt en kan gebruiken...
Plus, afaik vliegt Tom (ua1flyer op flyertalk.com) zeer regelmatig naar Australië en Azië en zit je dan meteen ook met het probleem van de radius van een privéjet. Je moet al een long range jet gaan charteren om er te geraken en dan wordt het wel erg duur...
Comment