Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
    Brussels Airlines verwacht in (zeer) korte tijd 2 "nieuwe" A330's...

    SN heeft van zustermaatschappij LX de laatste 2 A330-200 toestellen overgenomen en de eerste zal vanaf volgende maand, uiterlijk novermber ingezet worden om de A330-300 toestellen te vervangen die voor een C-check en een volledig nieuw interieur zullen binnengaan.

    De "nieuwe" toestellen van het type A330-200 zijn:

    HB-IQA, bouwjaar 1998, krijgt als immatriculatie OO-SFZ
    HB-IQC, bouwjaar 1998, krijgt als immatriculatie OO-SFY

    Beide toestellen zijn uitgerust met Pratt & Whitney motoren.

    HB-IQA bevind zich momenteel in MAN waar het toestel gespoten wordt in de livrei van Brussels Airlines. Later zal HB-IQC hetzelfde traject volgen.


    Verder is OO-SSU sinds 1 september in dienst gegaan en zal OO-SSV op 30 september geleverd worden aan Brussels Airlines. Beide zijn toestellen van het type A319-100 en zijn afkomstig van Easyjet. De toestellen werden in 2004 gebouwd.

    Van een 330-300 naar een 330-200 is toch een hele capaciteitsvermindering. Geen al te hoge loadfactor op de huidige vluchten?

    Prachtige vliegtuigen wel, en als passagier is de 2-4-2 layout in economy het beste op de markt.

    Wanneer gaan de Avro's er eigenlijk uit bij SN? En wat komt er in de plaats? A319? C series, CRJ, E190 ... zoveel keuzes in de 100 zitjes markt.
    Last edited by duckie; 05/09/2011, 19:56.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
      Van een 330-300 naar een 330-200 is toch een hele capaciteitsvermindering. Geen al te hoge loadfactor op de huidige vluchten?

      Prachtige vliegtuigen wel, en als passagier is de 2-4-2 layout in economy het beste op de markt.

      Wanneer gaan de Avro's er eigenlijk uit bij SN? En wat komt er in de plaats? A319? C series, CRJ, E190 ... zoveel keuzes in de 100 zitjes markt.
      De A332's zijn een uitbreiding van de vloot, geen vervanging. De eerste zal echter gedurende enkele maanden invallen voor de A333's die hun zogenaamde "C-check" moeten ondergaan en daarnaast ook nog door LH Technik in Malta voorzien worden van een nieuw interieur. In het verleden werd hiervoor een tijdje een toestel via wetlease ingehuurd, vaak zelfs een Boeing 757... Dus in vergelijking met de vroegere wetleases valt de capaciteitsvermindering best mee... De zogenaamde "AFI" ops van SN zijn een ware cash cow, de yields zijn hoog en ook de bezettingsgraad is meer dan bevredigend te noemen, dus op dat vlak geen probleem.

      Het is echter niet onwaarschijnlijk dat een van de A333's binnenkort de eerste TATL route gaat openen en dat de A332's toch naar de AFI ops verhuizen... Alles zal afhangen van hoe de nood is maar gezien ook de TATL routes "premium heavy" zijn én vaak ook op die routes lucratieve cargo meegenomen wordt is het best mogelijk dat men voor de A333 gaat om voldoende capaciteit te hebben wat cargo betreft, en voor JFK is een A333 voldoende en is de grotere radius van een A332 niet noodzakelijk... Als men echter aan SFO begint te denken (wat blijkbaar ook in de pijplijn zit) zal men echter de A332 ten volle kunnen benutten aangezien de A333's van SN niet de "legs" hebben om vanuit BRU naar SFO te vliegen.

      Kortom, verwacht volgend jaar maar enkele wijzigingen. Enerzijds door het opstarten van JFK, anderzijds door het onkoppelen van zogenaamde triangular routes en het opvoeren van frequenties.

      Wat de Avro's betreft... Dit jaar worden er 5 aan de kant gezet, volgend jaar nog eentje maar daar blijft het voorlopig bij. De Boeings 737 zullen echter allemaal de vloot verlaten en terug naar de leasingmaatschappij gaan. In de plaats komen Airbus A319 en Airbus A320 toestellen. De Avro en 737 vloot worden dus gedeeltelijk vervangen door de Airbus A320 series en gedeeltelijk blijven de toestellen nog in dienst. Zolang de brandstofprijzen op een aanvaardbaar niveau blijven zijn de Avro's interessante toestellen om te gebruiken, de leasingkosten zijn namelijk extreem laag van deze toestellen... Wat er in de verre toekomst komt is nog altijd niet beslist, we zullen een uitbreiding zijn van de A320series vloot maar mogelijk komen er inderdaad ook nog kleinere toestellen. Welke dat zal wss pas binnen een jaar of zo bekend zijn Persoonlijk hoop ik eigenlijk een beetje op de Embraer E-Jet (E170/175/190/195) omdat deze vanuit het standpunt van de passagier het aangenaamste zijn... De ERJ's mogen ze echter houden evenals de CRJ's... Dat zijn echt rotbakken door hun -zeer- beperkte ruimte... Wat de C-series betreft... Die lijkt precies (nog) niet veel succes te hebben.


      Anyway, we zien wel

      Comment


      • Langs Beauvechain zou ik graag eens wat F-16's zien vliegen.. hoe groot is de kans dat ik er enkele zie vliegen als ik daar enkele uren op een zonnige werkdag-namiddag ga staan?

        Comment


        • Klein, zéér klein...

          Ga maar liever naar Kleine-Brogel of Florennes.

          Comment


          • Daarnet gespot



            Uploaded with ImageShack.us

            Kan mij iemand zeggen welk toestel dit is? Edit: Google zegt mij dat het een Douglas DC-8 van National Air Cargo is.
            Last edited by ; 13/09/2011, 12:20.

            Comment




            • Uploaded with ImageShack.us

              Douglas DC-8
              Last edited by ; 13/09/2011, 12:19.

              Comment


              • SN's eerste Airbus A330-200 momenteel in Manchester na schildering.


                Momenteel nog geïmmatriculleerd als HB-IQA, later wordt dit OO-SFY.

                Vandaag vliegt het toestel naar ZRH voor de laatste controles.

                Comment


                • Enig gedacht wanneer die naar Brussel komt voor de eerste keer ?
                  2012 Renault Megane RS

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                    Enig gedacht wanneer die naar Brussel komt voor de eerste keer ?
                    Einde deze maand dacht ik, in oktober of november moet dit toestel de A333's vervangen die binnengaan voor heavy maintenance (C-Check) en het nieuwe interieur. Tegen einde maart (begin IATA S12) moeten de A333's terug in dienst zijn met nieuw interieur en zal naar alle waarschijnlijkheid BRU-JFK opgestart worden evenals mogelijk nog (een) andere route(s) in Afrika. Einde volgend jaar gaan de A332's dan binnen voor een nieuw interieur.


                    Ik dacht dat de heavy maintenance bij SN zelf gebeurde, het nieuwe interieur wordt in Malta geplaatst bij LH Technics.
                    Last edited by ; 15/09/2011, 17:37.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                      Langs Beauvechain zou ik graag eens wat F-16's zien vliegen.. hoe groot is de kans dat ik er enkele zie vliegen als ik daar enkele uren op een zonnige werkdag-namiddag ga staan?
                      Zou elke dag kunnen!
                      Nissan QQ driver.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door B.i.g.f.o.o.t. Bekijk Berichten
                        Klein, zéér klein...

                        Ga maar liever naar Kleine-Brogel of Florennes.
                        Hoe weet jij dat? Ik ben dan juist op een dag geweest dat ze wel vlogen?
                        Nissan QQ driver.

                        Comment


                        • 15jaar geleden was ik daar met het school, toen stonden we in de toren en er was toch wel wat beweging op de piste. Ook toen we langs de hangars wandelden werd er voorbereid en getaxied. Tijden zijn wel veranderd tegen toen natuurlijk.

                          Nuja, uiteindelijk heb ik nog geen tijd gehad, en zal ik de eerste maand ook niet hebben..

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                            Hoe weet jij dat? Ik ben dan juist op een dag geweest dat ze wel vlogen?
                            OP Beauvechain zijn er geen F-16's gestationeerd, dus je moet al geluk hebben dat ze daar langskomen voor een oefenvlucht.
                            Op Kleine Brogel of Florennes staan er wel F-16's, als je daar een namiddagje gaat spotten, zul je vrijwel zeker wat F-16's zien.
                            2012 Renault Megane RS

                            Comment


                            • SaberCat1 filming in HD the B17 and the B25 WWII Bombers over and around Arizona's Superstition Mountains and Saguaro Lake. H5 Productions, in conjunction…


                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                                Wauw! Schitterend gefilmd!

                                Comment


                                • Iemand reeds gevlogen met Thai Airways?

                                  Binnenkort rechtstreekse lijn vanuit BRu naar BKK, best interessant

                                  Comment


                                  • Ja, al mee gevlogen. Wel binnenlandse vlucht, maar is ok. Geen Signapore Airlines, maar ook niet slechter dan SN.

                                    Comment


                                    • Airbus heeft in z'n persconferentie een hint gegeven naar sharklets voor de A330.
                                      Zou dit de voorbode kunnen zijn voor een NEO programma voor de 330? Het zou alvast een prachtig vliegtuig opleveren.

                                      Comment


                                      • in maart vlieg ik Brussel - London - Singapore - Melbourne met Singapore airlines in business class in de A380!!!
                                        ik zie er al naar uit

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
                                          in maart vlieg ik Brussel - London - Singapore - Melbourne met Singapore airlines in business class in de A380!!!
                                          ik zie er al naar uit
                                          en gij denkt van toe te komen? met al die motor problemen enzo .. dunno
                                          ik wacht nog jaartje voor ik ermee vlieg alvast!
                                          Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X