En die F-35 is blijkbaar ook niet vrij van de nodige problemen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vliegtuigen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenWas het probleem met de Indiase Su-30 hardware of piloten?
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenDe (amerikaanse) piloten waar ik mee gesproken heb vinden de overgang van F-16 naar F-35 alsof je van een Ferrari naar een bus gaat (hun woorden letterlijk).
-F22 voor Air Superiority (vervanger van F15+F16)
-F35 voor al de rest, zoals EW, HARM, VSTOL (de F35B dan),... (vervanger van F16, F/A 18, EA-6B Prowler, zelfs de A-10)
Als je een Wild-Weasel F16 piloot overzet naar de F35 dan kan ik me voorstellen dat die er niet blij mee zijn neeLast edited by TooTall; 09/03/2016, 21:33.
Comment
-
Maar dat neemt niet weg dat een Gripen volstaat voor ons BE luchtruim, niet? Zelfs Hongarije komt zijn NATO verplichtingen na, door ze in te zetten bij de Baltic Air Patrol.
En in geval van een internationaal conflict, kunnen onze jongens lekker veilig op afstand een beetje CAPs vliegen, terwijl de F35's, Typhoons en andere Rafales aan het front het beste van zichzelf geven.
Sent via OnePlus with Tapatalk!=================
2016 Skoda Octavia RS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEn die F-35 is blijkbaar ook niet vrij van de nodige problemen.
Daar komt dan ook nog eens bij kijken, elk nieuwsfeit over de F35 gaat onmiddellijk de media rond en zal door bepaalde politieke partijen extra in de verf gezet worden.
Iets wat bijvoorbeeld niet in het nieuws zal komen, is dit;
Vervanger F-16's - Rafale ondertekent intentieverklaring met Esterline Belgium
Beursduivel.be: steun en toeverlaat voor beleggers. Bekijk de beurskoersen, de laatste stand van de BEL 20 en lees het nieuws, de columns en de adviezen.
(een heel normale praktijk binnen de industrie, maar kan je het je voorstellen dat Lockheed een intentieverklaring zou afsluiten met een Belgisch bedrijf? "KIJK MAAR HET IS AL BESLIST!!!!")
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenMaar dat neemt niet weg dat een Gripen volstaat voor ons BE luchtruim, niet? Zelfs Hongarije komt zijn NATO verplichtingen na, door ze in te zetten bij de Baltic Air Patrol.
En in geval van een internationaal conflict, kunnen onze jongens lekker veilig op afstand een beetje CAPs vliegen, terwijl de F35's, Typhoons en andere Rafales aan het front het beste van zichzelf geven.
Sent via OnePlus with Tapatalk!
Als je een bepaalde capaciteit NIET meer hebt, ben je uitgesloten van bepaalde oefeningen, operaties, intel,...
Ik denk dat de meeste mensen niet weten hoe ver de samenwerking gaat met zowel de USA als sommige buurlanden...ik bedoel hiermee zowel de MNFP als de EPAF.
Sinds de introductie van de F-16 neemt België deel aan het internationale samenwerkingsverband 'Multi National Fighter Program' (MNFP), dat bestaat uit de Verenigde Staten, Nederland, Denemarken, Noorwegen en Portugal.
De Europese partners werken bovendien samen in de 'European Participating Air Forces' (EPAF). In het MNFP worden F-16 modificatieprogramma's ontwikkeld om voor alle F-16 gebruikers een gelijke configuratie van software en hardware te bewerkstelligen. Door de vaste kosten te delen en te profiteren van schaalvoordelen kunnen de kosten van modificatieprogramma's zo laag mogelijk gehouden, terwijl de interoperabiliteit tussen de aangesloten F-16 gebruikers gewaarborgd blijft.
(ik kom erin voor)
Kort door de bocht, onze voorsprong qua training komt door de participatie in bepaalde programma's zoals hierboven. De Belgische F16's zijn end-of-life. De toestellen zijn te oud, hun luchtwaardigheidscertificaten verlopen. Ze moeten vervangen worden. De Amerikaanse doctrine van F22+F35 voor al de rest (incl. onze bondgenoten!) laat geen ruimte toe voor een nieuwe F16, of een ander toestel. Zij schuiven de F35 naar voor. Aan ons de keuze. Mee op de F35 trein met onze buren, met alle risico's vandien, of een andere weg opgaan die onze deelname aan bepaalde activiteiten en kennis kan doen afsluiten, met alle risico's vandien...
Voorbeeld, tijdens de FWIT springen de Portugezen en de Nederlanders en de Noren in Belgische bakken, en omgekeerd. Zelfs héél graag in de Belgische F16's, want deze zijn vaak het best in orde met het minst aantal pannes. Wat gaat er gebeuren als je ineens met F35's zit, en F16's, en een Rafale of een Eurofighter of een Gripen? Die capaciteit verlies je dan al.
De ervaring opgedaan tijdens deze programma's is onschatbaar. Is dat iets wat uitmaakt bij het beslissingsproces? Wees maar zeker...en als je weet dat zowel Nederland als Noorwegen reeds besloten hebben, tsja....Last edited by TooTall; 09/03/2016, 21:07.
Comment
-
Ik volg dat allemaal niet zo. Wat ik wel weet is dat gans dat JSF gedoe een vooral Amerikaans project is, en vermits Amerika de lakens uitdeelt binnen de NATO, wordt dat toestel wat gepusht laat ons zeggen. Waarmee ik niet wil zeggen dat de F-35 een slechte keuze zou zijn. Maar ik heb er wel m'n bedenkingen bij.
Comment
-
Zelfs Amerikanen hebben er bedenkingen bij. de NAVY bvb van F-14 naar F/A-18 en verder downgraden naar F-35...
Turkije heeft verleden jaar nog nieuwe F-16 in dienst genomen (block 50 dacht ik?). Zo eentje heeft die Su-24 neergeschoten. Misschien dat de beste vervanging van onze F-16 wel nieuwe F-16 zijn?
Comment
Comment