Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vliegtuigen

Na een "Vaartuigen" topic (http://www.autoforum.be/showthread.p...light=vaartuig) leek het mij ook interessant om een "vliegtuigen" topic te openen, het is tenslotte een vervoersmiddel zoals een ander (en het heeft in de meeste gevallen zelfs wielen!)...

En met wat kunnen we dit topic beter openen dat met onze eigen "Belgian Air Force One". Een Airbus A330-322 met commerciële registratie "CS-TMT", eigendom van leasingbedrijf ILFC en doorverhuurd via HiFly aan de Belgische luchtmacht.

Copyright foto's: Mil.be / Fotograaf Eddy Kellens
    Last edited by ; 25/01/2010, 12:39.

Naast de A330-322 is er ook nog steeds een A310-222 in dienst. Deze is eigendom van de Belgische overheid en draagt de militaire registratie "CA-01". Tweelingsbroertje "CA-02" werd onlangs definitief uit dienst genomen. CA-01 zal echter nog zeker dit jaar in dienst blijven, misschien zelfs langer.

Foto's: Airliners.net

Comment

En onze nationale "flagcarrier", Brussels Airlines, zal binnen afzienbare tijd een bijkomende A330 dienst nemen. Het zal het 5de long haul toestel worden in de SN vloot.

Het toestel dat de vloot zal vervoegen is een A330-322 met serienummer 095, werd gebouwd in 1995 en is eigendom van leasingbedrijf ILFC. Het toestel vliegt momenteel bij Malaysia Airlines onder de registratie 9M-MKR. In de komende maanden wordt het toestel verwacht.

Mogelijk zal het toestel een "Star Alliance" livrei krijgen. Een A319 die de SN vloot zal vervoegen (en een B737 zal vervangen) zal eveneens in dit kleurenschema gespoten worden.

Comment

Nieuwsje van het luchtvaartfront:

Vanaf 6 april 2010 zal United Airlines een rechtstreekse lijn openen van Brussel (BRU) naar Las Vegas (LAS) via Washington,DC (IAD). Onder de vluchtnummers UA950 en UA951 zal United Airlines vanaf 6 april de steden Las Vegas en Brussel met een tussenstop te Washington met elkaar verbinden. Las Vegas vervangt hiermee Chicago dat vanaf 28 maart 2010 een eigen non-stop verbinding krijgt naar Brussel onder de vluchtnummers UA972 (ORD-BRU) en UA973 (BRU-ORD). Net zoals met de huidige "UA950/1" vlucht (BRU-IAD-ORD & terug) zal men nu ook in Washington van toestel moeten wisselen.

Huidige toestand:

UA950: ORD-IAD-BRU
        UA951: BRU-IAD-ORD

Het traject ORD-IAD-ORD wordt gevlogen met een B767-300 terwijl het IAD-BRU-IAD traject met een B777-200A gevlogen wordt.

Vanaf 6 april 2010:

UA950: LAS-IAD-BRU
        UA951: BRU-IAD-LAS

Het traject IAD-BRU-IAD zal door een B767-300ER uitgevoerd worden terwijl het LAS-IAD-LAS traject door een A320 gevlogen wordt.

De vluchten blijven dagelijks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten

Foto's: Airliners.net
          Heb deze paar keer achter elkaar touch and go's zien maken op het luchthaven van Oostende

Comment

Welcome back Bralo!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
              Welcome back Bralo!

Bralo, Bralo? Wieze wijze jong is dat nu weer?

Comment

Als dat echt is zak je helemaal in m'n achting.

Tot voordien kon je op veel van mijn respect rekenen maar dat is nu wel weg dan ...

Comment

Deze nacht omstreeks 00h35 Belgische tijd crashte een Boeing 737-8AS(WL) van Ethiopian Airlines in de Middelandse Zee nadat het net opgestegen was vanuit Beirut (BEY). Het toestel met aan boord 90 personen was op weg naar Addis Ababa (ADD). Het toestel dat in het ongeval betrokken was had de registratie ET-AND en voerde zijn eerste vlucht uit op 18 januari 2002 en werd gebouwd voor Ryanair (met registratie EI-CSW). Het toestel werd in april 2009 uit de Ryanair vloot genomen en voerde haar eerste vlucht uit voor Ethiopian op 12 september 2009.

Het toestel in kwestie:

Het toestel toen het nog in dienst was van Ryanair:

De oorzaak van het ongeval is nog onduidelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    Als dat echt is zak je helemaal in m'n achting.

Tot voordien kon je op veel van mijn respect rekenen maar dat is nu wel weg dan ...
                    So be it... Who cares anyway?

Comment

So be it... Who cares anyway?
                      Ikke niet in elk geval. Discussion closed.

Comment

Bralllooo!!!!! <3 Welkom terug Dien je CC aanvraag maar al binnen, duurt een tijdje naar het schijnt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
                          Bralllooo!!!!! <3 Welkom terug Dien je CC aanvraag maar al binnen, duurt een tijdje naar het schijnt
                          De CC is verleden tijd... Net zoals Bralo verleden tijd is... EchoOne hoort niet in de CC en zal er ook nooit thuishoren... Ik blijf graag op de hoogte van het gebeuren in de automobiel en om die reden heb ik een oude account actief gemaakt maar that's it...

Ik kon 1 topic niet terugvinden in het gewoon forum dus heb ik het maar zelf aangemaakt Naast het vaartuigen topic vond ik een vliegtuigen topic wel gepast

Comment

Uw onderschrift is te klein.
                            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                              Bralo!
                              ik ben wel content, serieus.
                              Hoe is het nu met de pa?
                              Hehehe

Wat pa betreft... Slecht, ik durf bijna heel slecht zeggen ... Ik heb de indruk dat hij achteruit gaat ipv vooruit dit terwijl de artsen blijven zeggen "het is van voorbijgaande aard"... Binnen een kwartier heb ik een afspraak met onze huisarts om te bekijken wat hij denkt en of een transfer naar een ander hospitaal te overwegen valt...

*zucht* Ik heb nog nooit zo afgezien als nu, op momenten zit ik er echt door Maar ja, we moeten verder... En hoop doet leven zeker?

Comment

Na een "Vaartuigen" topic (http://www.autoforum.be/showthread.p...light=vaartuig) leek het mij ook interessant om een "vliegtuigen" topic te openen, het is tenslotte een vervoersmiddel zoals een ander (en het heeft in de meeste gevallen zelfs wielen!)...
                                Je zit op een verkeerd forum ??
                                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Who cares. Van mij mag het hier best wel blijven staan. Vind vliegtuigen ook best interessant, en als er hier gave foto's gaan gepost worden: doen!
                                  www.flickr.com/photos/bramvds
                                  www.last.fm/user/lender

Comment

Deze nacht omstreeks 00h35 Belgische tijd crashte een Boeing 737-8AS(WL) van Ethiopian Airlines in de Middelandse Zee nadat het net opgestegen was vanuit Beirut (BEY). Het toestel met aan boord 90 personen was op weg naar Addis Ababa (ADD). Het toestel dat in het ongeval betrokken was had de registratie ET-AND en voerde zijn eerste vlucht uit op 18 januari 2002 en werd gebouwd voor Ryanair (met registratie EI-CSW). Het toestel werd in april 2009 uit de Ryanair vloot genomen en voerde haar eerste vlucht uit voor Ethiopian op 12 september 2009.

Het toestel in kwestie:

Het toestel toen het nog in dienst was van Ryanair:

De oorzaak van het ongeval is nog onduidelijk.

Tof, over 2 weken doe ik met Ethiopian airlines een vlucht Brussel-Addis Abeba en Addis Abeba - Lilongwe
                                    Ford Focus clipper 1.8 TDCi 2007

Ex: Toyota Corolla 2.0 D4-D 2002

Comment

Mooie foto!
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

post anders het artikel dat er bij stond ook.

Comment

Working...
                                        X