Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat schakelt toch wel onder de 2300? 1800 zelfs.
    Maar om vlot vooruit te komen heb je daar niet veel aan natuurlijk.

Comment

• echt niet vos, bij mij

ik zou ni liever hebben dat die dat deed

Comment

• Ook niet als je echt superweinig gas geeft?

Comment

• ja dan wel, als ik op 50 sec naar de 100 rij mss

maar dat doe ik dan ook weer niet
          laat me zeggen dat ik op de manier van een 250d naar de 100 kar, een 17 sec

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            die automaat is echt de boosdoener

ideaal is tot 2000 vollen bak en dan schakelen, en dat weet jij ook
            maar de automaat weigert te schakelen onder 2300 pakweg (en bij meer gas stijgt dat toerental alleen maar)

mijn truck is van niet te remmen, ik ken mijn parcours en heb herkenningspunten om te remmen en dan vollen bak (want bobo is er niet bij op weg naar da job) mijn bochten te pakken, kwestie geen snelheid te verliezen
            Zalig. Wannasee!

Als je manueel ingrijpt met de versnellingshendel, kan je toch net-niet kickdown doortrekken en schakelen wanneer jij wil?

Ik trek op met 1/2 tot maximaal 2/3 gas, zeker niet meer. En ik schakel bij gewoon rijden rond de 2.100 tpm, en bij lui rijden soms al bij 1.700 tpm.
            Ik reed eigenlijk quasi zoals die schakel-indicator (BMW Efficient Dynamics = cool, maar die schakelindicator is toch wel hoogstens grappig) aangeeft, dus 'k zat wel goed, eigenlijk.
            Alhoewel... voor mijn vriendin is die indicator perfect. Ze rijdt altijd te hoog in toeren, is ze gewoon van 'r Ypsilon denk ik (daar moet je een beetje toeren doen wil je wat power hebben). Ze reed nooit onder de 2.000 tpm met m'n diesel, en da's toch niet de bedoeling. Nou volgt ze de schakelindicaties van dat dinkje in 't dashboard, en rijdt ze ook veel vloeiender.

Comment

• Mja, in de bebouwde kom zou je het dus zeker moeten hebben?

Op wegen van 70 en 90 is dat idd niet erg praktisch. Wat ik meestal doe is gas geven tot zo'n 2000 toeren ofzo als ik merk dat 'ie later gaat schakelen, laat het gas lichtjes los, 'ie schakelt op en ik geef weer een streep gas bij waardoor 'ie niet gaat terugschakelen maar op koppel blijft doorrijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Als je manueel ingrijpt met de versnellingshendel, kan je toch net-niet kickdown doortrekken en schakelen wanneer jij wil?
                't zal zijn
                Naarmate je meer gas geeft gaat dat ding ook later schakelen. Je kan hem enkel later laten schakelen zo, niet vroeger

Comment

nope, werkt zo niet bij benz.

Comment

• Hoe stom.

Ik gebruikte dat vaak, is zalig. Boenk in 4e al bij 50, en dan op koppel net-niet kickdown het gehele toerentalgebied doortrekken. Zalig.

Comment

• het is inderdaad belachelijk.

Maar hey... een benz automaat in manueel rijden is dat ook.

Zo'n Audi tiptronic kan je wel magnifiek rijden op die manier. Met LL's Sechs, gewoon in Tip zetten, en plankgas accelereren tot telkens 3500-4000rpm

Comment

Hoe stom.

Ik gebruikte dat vaak, is zalig. Boenk in 4e al bij 50, en dan op koppel net-niet kickdown het gehele toerentalgebied doortrekken. Zalig.
                        tis alleen tijdens het accelereren, daarna staat die uiteraard gelijk in z'n 4de

Comment

• 50 is 1300
                          70 is 1200

Comment

• en ik vind 2400 bij 140 te veel
                            daarom wil ik graag een 6de, of een andere reductie, maar dat zijn dure mods

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              het is inderdaad belachelijk.

Maar hey... een benz automaat in manueel rijden is dat ook.

Zo'n Audi tiptronic kan je wel magnifiek rijden op die manier. Met LL's Sechs, gewoon in Tip zetten, en plankgas accelereren tot telkens 3500-4000rpm
                              Waarom is dat belachelijk bij een Benz, en niet bij een Audi of enig ander merk?

't Is belachelijk dat het niet gaat, zoveel is zeker. Of ... eerder jammer, eigenlijk.

En nochtans, ik meen me 't anders te herinneren, dat je wel controle both ways hebt. Of is dat niet bij alle modellen/versies?

Comment

En nochtans, ik meen me 't anders te herinneren, dat je wel controle both ways hebt. Of is dat niet bij alle modellen/versies?
                                nou vraag ik me af of je het kan met de dsg van ma

Comment

en ik vind 2400 bij 140 te veel
                                  daarom wil ik graag een 6de, of een andere reductie, maar dat zijn dure mods
                                  2400 bij 120 bedoel je

Ik vind dat ook

Comment

Waarom is dat belachelijk bij een Benz, en niet bij een Audi of enig ander merk?

't Is belachelijk dat het niet gaat, zoveel is zeker. Of ... eerder jammer, eigenlijk.

het is belachelijk omdat het niet past bij het schakelgedrag van zo'n Benz-automaat.

In het begin deed ik het altijd in onze 320CDI... dat manueel gedoe. Maar het is gewoon een feit dat het helemaal niet past bij dat spul. Zo'n ding laat je best zelf z'n werk doen, dan gebeurt het het beste, punt uit. En onder 2000 toeren plankgas willen schakelen, is uitgevonden zever, en helemaal niet de manier waar op ECHT met een auto moet worden gereden.

Met de 320 kan je onwaarschijnlijk vlot optrekken als je de bak z'n werk laat doen, en niet overdreven veel gas hoeft te geven. Dan hangt 'ie constant rond de 2500-3000 toeren, en heb je een soort CVT/multitronic gevoel. Het ding schakelt niet, hij trekt gewoon puur op z'n koppelomvormer. DAT is de manier waarop je met zo'n auto moet rijden, en het is zalig.

zo'n tiptronic (en hoogstwss BMW-bak ook) heeft een heel ander schakelgedraag. Die bakken reageren véél sneller en directer, geven een minder 'detached' rijgevoel (mede door het gedrag van de koppelomvormer, ongetwijfeld...), en die auto's zijn, wil het of niet, beter sportiever te rijden dan een Benz.

Comment

• je moet een geoefende voet hebben, das klaar

Comment

je moet een geoefende voet hebben, das klaar

bij hedendaagse auto's heet dat gewenning... vind ik.

Comment

• Sounds like a lot of fun

Comment

Working...
                                          X