Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
    MIni cooper S
    BMW: ongeveer 8liter
    Ik: ongeveer 11liter (ver erboven )
    Een Mk. I onder de 10 krijgen is moeilijk naar 't schijnt...
    Als ik nog eens met eentje rijd ga ik er eens op letten.
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Ik heb ontdekt dat mijn 'brievenbus' niet helemaal dicht is, er zitten weldegelijk gaten in over de volledige rij. Je kan er zelf je vingers door steken
      Speedholes
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• vlotjes +25L

Comment

• Gisteren met de Alfa 6,2 gemiddeld over lange afstand.

maar fak das zo belachelijk saai.

ik viel letterlijk in slaap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
            Een Mk. I onder de 10 krijgen is moeilijk naar 't schijnt...
            Als ik nog eens met eentje rijd ga ik er eens op letten.
            De Mk. I is een zuipschuit, dat Tritec Chrysler blok in combinatie met een supercharger.. eats fuel

Een maat van me de zijne verbruikt rond de 12 liter, wel veel stad.

Comment

• Kijk Zwoemba, zo moet je het doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Kijk Zwoemba, zo moet je het doen.
                Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Gisteren met de Alfa 6,2 gemiddeld over lange afstand.

maar fak das zo belachelijk saai.

ik viel letterlijk in slaap.
                .....

Comment

• ja maar toch!!!

Comment

• ach fuck it, je hebt gelijk.

een alfa moet zuipen.

Comment

• 6,2
                      Ik wist niet dat de alfa-BC zo lage cijfers kon laten zien...
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Heb nog 3,5 op de mijne gekregen... ff dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                          Heb nog 3,5 op de mijne gekregen... ff dan
                          Hmmm... nee dat zal wel een elektronische storing ofzo geweest zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                            6,2
                            Ik wist niet dat de alfa-BC zo lage cijfers kon laten zien...

6,2 is wel 105-110 per uur rijden hé.

120 zit ik rond de 7,8.

Comment

120 zit ik rond de 7,8.
                              hmm ja maar dan nog

166 (oké zwaarder, maar eens op snelheid maakt gewicht niks meer uit) op cruise-control tegen 127 op de teller is 8,6

En de 147 ziet (voorlopig) bijna nooit de autosnelweg. Binnenbaantjes-verbruik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten

166 (oké zwaarder, maar eens op snelheid maakt gewicht niks meer uit) op cruise-control tegen 127 op de teller is 8,6

Is een half litertje meer als de 147.

166 is zwaarder maar heeft betere stroomlijn hé.

Hoeveel toeren doet die bij 120?

De 147 doet er dan 3500... ik vind dat teveel. Novitec heeft een langere 5de versnellingstandwiel, waarmee 'ie 500 toeren minder draait. Dat zou leuk zijn.

Comment

120 zit ik rond de 7,8.
                                  7,8??? Hoe doen jullie dat?
                                  Ik ben gisteren met de Saab van mijn vader naar Genk (70km) gereden. Gemiddeld 5,4 verbruikt tegen 120-130! Dat is volgens mij toch dezelfde motor dan bij Alfa?

9.3 2L 150 pk -> 180 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bert631 Bekijk Berichten
                                    7,8??? Hoe doen jullie dat?
                                    Ik ben gisteren met de Saab van mijn vader naar Genk (70km) gereden. Gemiddeld 5,4 verbruikt tegen 120-130! Dat is volgens mij toch dezelfde motor dan bij Alfa?

9.3 2L 150 pk -> 180 pk

Saab dezelfde motor als in de Alfa???

ik dacht het niet

Vandaag nog eens gecheckt: 120 zit ik rond de 8 liter.

93 2 liter, naar 180 pk gebracht? Dat is dan een turbomotor, toch? En die zal ook geen 3500 toeren draaien op 120, ofwel? Logisch dat die minder verbruikt hé.

Comment

• Trouwens, met de 156 1.9JTD 115pk, als ik hem goed goed volkap, en heel zuinig rijd op autosnelweg, heb ik al 1926km rijbereik verkregen (op bc).

Comment

Trouwens, met de 156 1.9JTD 115pk, als ik hem goed goed volkap, en heel zuinig rijd op autosnelweg, heb ik al 1926km rijbereik verkregen (op bc).

waaaaat is da nen diesel!?

Comment

Saab dezelfde motor als in de Alfa???

ik dacht het niet
                                          Zover ik weet is Saab onderdeel van GM en GM heeft van 2000 tot '05 samengewerkt met Fiat voor hun motoren. Dus die 1.9 TiD van 150pk is dezelfde als diegene waar alfa romeo, fiat, etc mee rondrijdt. Of sla ik de bal hier even mis??
                                          Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Vandaag nog eens gecheckt: 120 zit ik rond de 8 liter.

93 2 liter, naar 180 pk gebracht? Dat is dan een turbomotor, toch? En die zal ook geen 3500 toeren draaien op 120, ofwel? Logisch dat die minder verbruikt hé.
                                          Turbodiesel dus ja. Waar hij die heeft laten chippen weet ik niet. Ze noemen het wel "ECO-tuning"
                                          Hoeveel toeren exact weet ik niet, denk rond de 2200 in zesde??

Maar dan nog vind ik de meeste cijfers in dit topic vrij hoog liggen. Zeker gezien mijn ervaring en ik sta nu ook weer niet direct bekend om een lichte voet te hebben

Edit: @ Matteus: Whoops! Note to myself -> beter lezen voor je weer begint te blaten!!
                                          Btw, puik verbruik op je zus haar alfa!! En de benzines van alfa zijn nu eenmaal nooit een toonbeeld van zuinigheid geweest
                                          Last edited by bert631; 29/02/2008, 21:32.

Comment

Working...
                                          X