Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
    waaaaat is da nen diesel!?

156 =/= 147 hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bert631 Bekijk Berichten
      Zover ik weet is Saab onderdeel van GM en GM heeft van 2000 tot '05 samengewerkt met Fiat voor hun motoren. Dus die 1.9 TiD van 150pk is dezelfde als diegene waar alfa romeo, fiat, etc mee rondrijdt. Of sla ik de bal hier even mis??

Turbodiesel dus ja. Waar hij die heeft laten chippen weet ik niet. Ze noemen het wel "ECO-tuning"
      Hoeveel toeren exact weet ik niet, denk rond de 2200 in zesde??

Maar dan nog vind ik de meeste cijfers in dit topic vrij hoog liggen. Zeker gezien mijn ervaring en ik sta nu ook weer niet direct bekend om een lichte voet te hebben

ja, dat verklaart hé. Ik rij met een 147 2.0TS... 2.0 benzine dus.

Zoals op vorige pagina vermeldt, haal ik met m'n zus haar 156 1.9JTD (zelfde motor als de jouwe dus blijkbaar) zonder problemen minder dan 5 liter/100km op lange afstanden. Enkele weken geleden m'n record verbroken, en dus een rijbereik van 1926km op de boordcomputer kunnen toveren. (wat dus uitkomt op een gemiddeld verbruik van rond de 3,5 liter/100km... beat that! ) Uiteraard is dat enkel op een stukje lange afstand... want dat hou je anders toch niet vol.

Met de 147 ligt m'n gemiddelde verbruik rond de 10,5-11 liter.

Comment

• 9,84 bij m'n vorige tank, voor het eerst sinds lang onder de 10l grens gedoken

Vandaag ook ff naar Kortrijk gereden... 130 op teller met CC = 9 liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bert631 Bekijk Berichten
          Zover ik weet is Saab onderdeel van GM en GM heeft van 2000 tot '05 samengewerkt met Fiat voor hun motoren. Dus die 1.9 TiD van 150pk is dezelfde als diegene waar alfa romeo, fiat, etc mee rondrijdt. Of sla ik de bal hier even mis??
          Bijna juist, ze kopen tot op heden nog steeds hun dieselmotoren bij Fiat.
          Bijvoorbeeld deze: http://www.fptpowertrain.com/eng/pdf/Comunicato_uk.pdf
          Saab is de eerste die de 180pk twinturbo variant gebruikt, of daarvoor het geld wil neerleggen. (en er bestaat al een tijdje een 100pk/liter diesel bij Fiat)

Comment

• Het verbruik op mijn Audi schommelt een beetje... gemiddeld tussen 8,3 en 8,6. Geen boordcomputer metingen , maar gewoon aan de pomp. Zelden doe ik het rustig aan om brandstof te sparen. Ik sta ervan te kijken hoe laag bijgevolg dat verbruik is voor deze prestaties. Dat dan een 3 liter diesel fiscaal te zwaar wordt afgestraft lijkt me nogal wiedes. Mijn vorige 1.9JTDm verbruikte maar een half litertje minder...

Comment

• 7.07l met de Peugeot. Ik ben er tevreden van. Bij een zelfde rijstijl verbruikte de auto een liter meer een tijdje geleden. Nu heb ik bijna als een zot gereden(qua optrekken dan). In het begin van deze tank was er wel heel veel damp bij. Na 200 km kon ik tot tegen het rood trekken(niet constant gedaan natuurlijk) zonder damp. De motor lijkt precies zuiver...

Comment

• De laatste 64uur in m'n A3 7,1l/100km gem.

Comment

• Kzit nu aan een 4.9l ( paar keer sportief gereden ) Nog een 250km aan diesel in de tank, mss kan ik hem nog laten zakken tot 4.8.

MINI-zuinigheid

Comment

• Inmiddels 3100 km en 8.8 liter gemiddeld.

Ik vind dat aanvaardbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                      Inmiddels 3100 km en 8.8 liter gemiddeld.

zeker als je dat met zwoemba vergelijkt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Inmiddels 3100 km en 8.8 liter gemiddeld.

Eens rustig rijden?

8l met sportieve rijstijl is toch niet zo slecht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                          zeker als je dat met zwoemba vergelijkt
                          Gast

Ik zit al onder de 10l, ik geraak er wel

Als je nog eens op West-Vlaamse meisjes komt geilen moet je zelf maar eens rijden, je zal ook op 10l zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                            Eens rustig rijden?

8l met sportieve rijstijl is toch niet zo slecht
                            Ik rijd gewoon vlot, met het verkeer mee en nooit sneller dan 130.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                              Gast

Ik zit al onder de 10l, ik geraak er wel

Als je nog eens op West-Vlaamse meisjes komt geilen moet je zelf maar eens rijden, je zal ook op 10l zitten

Hoeveel infractions heb jij al william?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten

Hoeveel infractions heb jij al william?
                                Uit dat filmpje kan je niets afleiden hoor.

Comment

• 6,3 liter gemiddeld voor de laatste tank, zelfde motor als driver-W maar wel met een zwaarder voertuig rond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                    6,3 liter gemiddeld voor de laatste tank, zelfde motor als driver-W maar wel met een zwaarder voertuig rond
                                    Wat wil je daarmee zeggen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                      Wat wil je daarmee zeggen?
                                      Dat B4 als een oude dame rijdt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                        Dat B4 als een oude dame rijdt ?
                                        Waarschijnlijk

Wel een ontdekking gedaan: hij zit 0.7 l onder het gemiddeld opgegeven verbruik op autowereld, en ik zit er 0.4 l boven Om heel snel op te trekken en niet te kijken naar het verbruik vind ik dat toch heel goed meevallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                          Waarschijnlijk

Wel een ontdekking gedaan: hij zit 0.7 l onder het gemiddeld opgegeven verbruik op autowereld, en ik zit er 0.4 l boven Om heel snel op te trekken en niet te kijken naar het verbruik vind ik dat toch heel goed meevallen
                                          Laat mij er een eco-run mee doen en ge zit onder de 6l

Comment

Working...
                                          X