Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
    Maar niet ivm een vliegtuig he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher
      I know, I know. Maar dit wil wel zeggen dat je rijbereik enorm naar beneden gaat bij een volle (nuja, 80% gevulde) LPG tank.
      dat zou ik er eigenlijk met plezier bijnemen, als je de huidige benzineprijzen beziet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface
        dat zou ik er eigenlijk met plezier bijnemen, als je de huidige benzineprijzen beziet.
        Wacht maar tot je door Frankrijk rijdt op LPG. Dan heb je liever een aantal km meer per tank.
        American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maaher
          Wacht maar tot je door Frankrijk rijdt op LPG. Dan heb je liever een aantal km meer per tank.
          je hebt gelijk hoor maaher, maar hoe dikwijls ga je op congéé naar frankrijk en je kan nog steeds op benzine rijden

maar de kleine autonomie is idd niet zo fijn, ik heb het geluk dat ik op weg naar't werk een goedkoop lpg-station tegenkom (want er zitten prijsverschillen tot € 0.1 op)

Comment

• Ik heb een tijdje op en neer moeten rijden naar Apeldoorn. Met een Belgische tankkaart is het van belang dat je 's ochtends weet dat je de 350km (175 enkele richting) zonder problemen kan afleggen anders zit je achteraf te klöten met bonnetjes omdat je in het buitenland getankt hebt.

@Bobo: scheelt dit bij jou ook zoveel? benzine/lpg?
            American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Bij mij is het verschil in verbruik tussen LPG en benzine precies een halve liter meer... Al is dit wel niet echt representatief, ik heb slechts 3 tankbeurten gemeten op benzine. Maar het klopt wel wat hier eerder werd gezegd met de huidige installaties is dit heel miniem, meer dan 1 liter zal dit niet snel zijn
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Ik verbruik met de Saab op gas 1 liter meer dan op benzine, dus 10 literkes gas i.p.v. van 9liter naft.
                Dus een te verwaarlozen meerverbruik op gas.

Comment

• 1: Opel Astra 2.0 DTI
                  2: verbruik binnen beb. kom: 7,6 l/100km
                  verbruik buiten beb. kom
                  : 4,6 l/100km
                  verbruik gecombineerd:
                  5,7 l/100km
                  3: Momenteel altijd rond de 7l/100 km. Hoofdzakelijk korte afstanden (< 10 km/rit, vaak met koude motor). Vroeger, toen ik langere afstanden deed, was het 6l/100 km.
                  BMW F30 316d Sportline - '13
                  BMW Z3 1.8 -- '97
                  --------------------------------------------------------------
                  2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                  2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• 1. VW Golf 1.4
                    2. Verbruik volgens fabrikant : 6,6 l/100km
                    3. Verbruik volgens P.Stichelb : 10+ l/100km (meestal net geen 500km met 50liter)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak
                      1. BMW E39 520iA
                      2. stad: 12.6 - buiten stad: 6.9 - mix: 9 volgens fabrikant
                      3. net geen 14 liter LPG volgens mijn berekeningen...

Redenen:
                      volgens mij zijn de opgegeven cijfers van BMW correct maar houden ze geen rekening met het feit dat het een automaat is. Geeft toch al snel een meerverbruik van 1 - 1.5l
                      Daarbij komt ook nog eens dat ik zelden of nooit autosnelweg rij, vaak stadsverkeer en dus altijd korte ritten afleg...
                      De opgegeven verbruiksgegevens zijn normaal opgesplitst in manueel en automaat als beiden beschikbaar zijn voor die motorisatie.

Dat je de opgegeven waarden met een grotere motor niet haalt is doodnormaal. Die gegevens komen niet van de fabrikant, maar vloeien voort uit een deel van de homologatietesten van de EU. De auto wordt in een testcel gezet en moet een fictief traject afleggen. Bij grotere motoren is dit amper belastend voor de motor, zodat de waarden die hieruit voortvloeien - en die de fabrikant verplicht in z'n brochures moet vermelden - zeer laag zijn. Vandaar dat je die moeilijk te halen zijn in het dagelijks leven.
                      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                        Vandaar dat je die moeilijk te halen zijn in het dagelijks leven.
                        zeker met een 520, maar wat is nou 14 liter gas ?

maaher, ik verstook 8.5 liter benzien, en iets mider als 10 lietr gas

Comment

• Daarjust met E60 M5-eigenaar aan tafel gezeten...

Kerel verbruikt gemiddeld 18 liter, doet 280 à 300 km met een tank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                            Dat zal wel zijn. Ik trek wel eens door maar overwegend wordt daar heel rustig mee gereden. Ik ga daar eens mee binnen moeten gaan denk ik Das niet normaal wat dat zuipt ...

Op autostrade 130 aanhouden en na een tijdje naar actueel verbruik kijken: 7.3l/100km Das toch niet normaal he
                            Lijkt me inderdaad niet echt normaal te zijn. Hoeveel km rij jij gemiddeld per maand?

grtz

Comment

• Subaru Impreza GTT '99 (2.0 turbo)

- rustig rijgedrag 8,5l/100 km
                              - sportiever rijgedrag 11l/100 km
                              - Circuit 15-16l/100 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
                                1. VW Golf 1.4
                                2. Verbruik volgens fabrikant : 6,6 l/100km
                                3. Verbruik volgens P.Stichelb : 10+ l/100km (meestal net geen 500km met 50liter)
                                Dat is niet normaal ze, ik doe 620km met 1 tank en ik rij toch wel redelijk door (je moet wel toeren maken, me zo een lichte motor).
                                Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Momenteel men wagen aan het inrijden.
                                  Verbruik zit tussen de 16 a 13,6liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erikje
                                    Momenteel men wagen aan het inrijden.
                                    Verbruik zit tussen de 16 a 13,6liter
                                    Welke wagen?Lijkt me een zuipschuit!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
                                      Welke wagen?Lijkt me een zuipschuit!
                                      Cayman s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erikje
                                        Cayman s
                                        Mooi,eigen wagen topic?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FC Bourges
                                          Mooi,eigen wagen topic?
                                          Neen ben niet van plan om er een apart topic aan te besteden
                                          Het verbruik is in het begin volledig normaal zou nog ietsje moeten zakken.
                                          Allé hoop ik toch

Comment

Working...
                                          X