Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 3,13 EUR/100km 11.082 km und 347 EUR

fak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
      Check z'n strafste ecorun: 2,48 liter...
      bijna de helft van mijn ecorun

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        we spreken 2002, 6 jaar geleden.

zalig
        Prius dream on

ik ken iemand met een Prius en die zoop te veel naar zijn goesting dus heeft hij hem op lpg gelegd

Comment

• Dat drinkt precies een pak meer op alleen autostrade, wat ergens wel logisch is maar het stijgt precies ferm op die ene rit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
            Even mezelf gequote voor Avantus.

Ik denk trouwens dat die 20 euro niet meer geldt. Volgens mij spaar ik nu rond de 30 euro uit per tankbeurt aan de huidige prijzen?
            ongelofelijk!

3.3l op 120 (wat dus geen eco-run snelheid is) is verdomd weinig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
              Prius dream on

ik ken iemand met een Prius en die zoop te te veel dus heeft hij hem op lpg gelegd
              Nee?
              Hier rijden veel proffen met zo'n onding...

Comment

• De Prius is een kar om een statement te maken, niet om echt zuinig te maken.

Comment

Dat drinkt precies een pak meer op alleen autostrade, wat ergens wel logisch is maar het stijgt precies ferm op die ene rit.
                  Eigenlijk niet hoor. Hij rijdt zelf aangenaam op de autostrade. Bij het optrekken van 120 naar bijvoorbeeld 160 verbruik je zo'n 5 liter. Als dan 160 constant blijft rijden, verbruik je terug maar 3-4liter.

Het beste voelt hij zich op gewestwegen rond de 70km/u. Dan werkt de motor bijna niet. Ook op autostrade tegen 100 -110 met druk verkeer naar/van de kust. Dan zit je dus onder de drie liter.

Momenteel verbruik wel 3,3 liter omdat ik er elke dag 10km mee van en naar mijn werk rijd, door Leuven met veel verkeerslichten, starten en stoppen. Motor is dan ook nog niet volledig warmgereden. Elk weekend wordt dat wel goedgemaakt

Comment

• tegen een 100km/uur, hoeveel toeren maakt dat dan?

Comment

• Fak, da's gewoon altijd zuinig...
                      160 is toch al ongeveer de top vermoed ik? En dan nog niet meer verbruik? Knap!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                        De Prius is een kar om een statement te maken, niet om echt zuinig te maken.
                        Dan is de A2 veel meer een statement. Nog minder CO2 uitstoot en inderdaad dat voor audi ingenieurs in 2002. Deutsche grundlichkeit.

Toch mannen, ga kijken naar die A3 Eco nu!

Comment

Fak, da's gewoon altijd zuinig...
                          160 is toch al ongeveer de top vermoed ik? En dan nog niet meer verbruik? Knap!
                          180 is de top (vijf liter verbruik dan). 190 km/u in bergaf

Tegen 100 -110 km/u zit hij aan 2000 toeren.

Comment

• Ja dat testverbruik is wel proper...

Comment

de versnellingsbak zal een lange spreiding hebben, heeft 5 of 6 vt??

( sorry voor die vragen )

Comment

Met 60 pk is dat echt veel vind ik...

Comment

• herinner me nog de autogids test van de A2 tdi 3l, heb hem zelfs nog liggen denk ik.

prestaties waren enorm goed, veel beter dan opgegeven.

Comment

• wat een geniale kar toch, en leuk om mee te rijden (heb nog met een A2 1.4 gereden)

Comment

Met 60 pk is dat echt veel vind ik...
                                      Vijf versnellingen.

60pk merk je wel bij het optrekken. Maar das een aanpassing.

Alleen start hij altijd op in eco-stand. Dat kan je met een simpele knop afzetten. Doet twee dingen :
                                      - motor afslaan na vijf seconde stilstand;
                                      - motot in neutraal als je geen gas geeft, ipv dat hij afremt op de motor;

Volgens mij zijn dat Duitse spellekes om minder CO2 uit te stoten, maar daardoor ga je niet minder verbruiken.

Comment

• wij hebben hier ook nog eens een A2 1.4 als vervanger gehad van de A6, lekker lichtvoetig karretje, maar met zo'n koppelrijk dieseltje nog leuker denk ik.

Comment

Vijf versnellingen.

60pk merk je wel bij het optrekken. Maar das een aanpassing.

Alleen start hij altijd op in eco-stand. Dat kan je met een simpele knop afzetten. Doet twee dingen :
                                          - motor afslaan na vijf seconde stilstand;
                                          - motot in neutraal als je geen gas geeft, ipv dat hij afremt op de motor;

Volgens mij zijn dat Duitse spellekes om minder CO2 uit te stoten, maar daardoor ga je niet minder verbruiken.

Audi had infeite al een auto start stop systeem voor BMW

Comment

Working...
                                          X