Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Na de rondrit van de MINI's stond er 6.8l op de boordcomputer ( dus 7l irl ) .

Op de terugweg nog doen zakken tot 6.4l ( dus een 6.6l irl ), een 500l uit 1 tank is wat weinig => de laatste 150km er alles proberen uit te krijgen !

Comment

• Gisteren volgetankt met de Z3 in Geel aan 1,400 €/L.

420km gedaan en 44liter getankt. Wel aan vlotte aangename rijstijl. Die benzine zat er trouwens ook al in sinds de forum cabrio meeting. Verdampt er ook wat na een tijdje uit zichzelf?

Het is alleszins rijplezier per kilometer. De rest maak ik wel goed met de A2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        die man heeft groot gelijk vind ik

niet dat het tot een proces moet komen, maar cijferkes mogen wel de realiteit weergeven
        Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
        Bij die cijferkes staat er toch bijna altijd bij dat het om het verbruik in bepaalde cycli gaat
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        dan vind ik dat die cyclus maar moet worden aangepast aan de realiteit, eigenlijk
        Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
        Wat is dan de realiteit? De ene rijdt ganse dagen rond in de file, de andere zit ganse dagen op autostrade...
        De man heeft inderdaad géén gelijk om Volvo daarover aan te vallen. Volvo past de EU-cyclus toe, niks meer, niks minder. Dat Bobo allergisch is aan het feit dat blijkbaar een groot gedeelte van de chauffeurs méér brandstofverspillend rondrijdt dan hem, daar kan ik deels wel inkomen, maar voorts is dat geen verrechtvaardiging van de acties van die man die Volvo aanklaagt. Meer nog: ik vind zoiets ronduit belachelijk. Typisch Amerikaanse ingestelheid van "laat ik 'es effe mooi proberen er nog een centje uit te slaan".

Comment

• Tis ne waal... wa wilde

Comment

• Dit weekend met een mobilhome op stap geweest. Ik had op voorhand even geinformeerd en we mochten toch rekenen op een verbruik van 15l. In 't totaal hebben we dik 700km gereden en ik heb 'm terug ingeleverd met de BC op 10,6 . Dat ding verbruikt zowaar minder dan m'n BMW en 't weegt dubbel zoveel om nog maar te zwijgen van de aerodynamica.

Natuurlijk wel veel snelweg en niet doorgereden. Ongeveer de helft heb ik ecostyle achter een vrachtwagen gehangen tegen 90
            Last edited by Kartfreak; 28/04/2008, 20:48.
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• gisteren 192km gereden met de A4 cabrio (2.4 V6 MT), vertrokken met volle bak naft. Heenweg met dak naar beneden gereden constant 110-120, terugweg met dak toe constant 120-130.

Na 192km op de dagteller kan ik nu nog 730km rijden, gemiddeld verbruik van 7.6l... ben ik best positief door verrast

Comment

• Gisteren eerste keer getankt met de Saab. Gemiddeld verbruik op hetzelfde niveau als de 90.

Comment

• na 300km snelweg => 5,2L/100km
                  Dagelijks verkeer (snelweg + stad) => 5,6L/100km

Met pug 207 dsl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                    na 300km snelweg => 5,2L/100km
                    Dagelijks verkeer (snelweg + stad) => 5,6L/100km

Met pug 207 dsl
                    5,2 vind ik toch wel vrij veel om alleen constante snelwegsnelheden gereden te hebben met een diesel.

Mijn 1.2 benzine doet 6,2 liter gemiddelde cyclus (met bijna geen snelweg)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                      5,2 vind ik toch wel vrij veel om alleen constante snelwegsnelheden gereden te hebben met een diesel.

blader het topic eens door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten

Mijnen 1.1 naft doet 5,5 tot 6 liter gemiddeld (nooit snelweg, vaak korte afstanden).
                        Als ik echt moeite doe kan ik op langere afstanden rond de 5 liter (soms zelfs eronder) geraken!
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• even lukraak naar het verbruik van de Q7 gekeken:

gem. 11 L / 100 KM

en volle tank kan 830 km mee.

Comment

• Vorige tank.

niks autostrade, constant stadsverkeer

5.1 l

Comment

• Je ziet dat het goed weer begint te worden en de auto loskomt.
                              Met mijn laatste tank had ik een gemiddelde van 7.3 liter. Terwijl ik in december nog 8 à 9 liter verstookte.
                              telkens weer zakt men spritzmetertje, net aangepast en het ging van 8.5 naar 8.3

Ben wel benieuwd om vanavond het verbruik eens te checken op de boordcomputer, want men vrouwtje is ermee weg en die durft wel eens gaaaaaas geven.

Comment

• Mijn verbruik gaat erop achteruit . Deze tankbeurt zal een 5.6 l zijn en dan maandag naar de ring ( zal weer goed rond de 7 l zijn ).

We zullen zien .

Ik vind wel dat de airco een hoger meerverbruik heeft, meer dan in andere auto's ( ok, hij moet de laatste dagen redelijk werken maar tis nog niet zoooo warm ).
                                Dus airco + bredere banden + zomerse rijstijl = veel verbruiken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                  Ik vind wel dat de airco een hoger meerverbruik heeft, meer dan in andere auto's ( ok, hij moet de laatste dagen redelijk werken maar tis nog niet zoooo warm ).
                                  Dus airco + bredere banden + zomerse rijstijl = veel verbruiken
                                  Dat vlietguiggeluid geeft dus ook een beetje extra verbruik? (of was dat enkel op het vorige model Mini dat geluid van de airco?)
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik ben goed bezig, heb 330 km kunnen doen met 1/4 van de tank. Ik ga me wel niet verheugen op een superresultaat, ik ga ervan uit dat brandstofmeters niet 100 % correct zijn...

Comment

• Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D (140 pk - VW TDI motor)
                                      Gemiddeld verbruik over 39.815,4 km = 7,22 l
                                      Min. verbruik = 6,70 l

Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D Automaat (160 pk - direct injectie)
                                      Gemiddeld verbruik over 12.577,4 km = 11,07 l
                                      Bijna continu met aanhangwagen en veel terreinwerk (ook met aanhangwagen)
                                      Min. verbruik = 8,80 l

Motorhome Hymer op Mercedes Sprinter 316 CDI (156 pk)
                                      Gemiddeld verbruik over 36.673,9 km = 11,86 l
                                      Min. verbruik = 9,45 l

Comment

• Voor welk terreinwerk wordt jou Pajero gebruikt?

Comment

• 7.3 gemiddeld over een tank, nice

Comment

Working...
                                          X