Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb mijn post even aangepast met het officiële cijfermateriaal, gevonden in het boekje van de wagen. Deze liggen toch wel wat hoger en alles in acht genomen zit ik dan eigenlijk niet meer echt met een enorm hoog verbruik op LPG...
Het eerdere cijfermateriaal had ik online gevonden en was dus niet correct en kwam vrij overeen met de cijfers die in het boekje bij de handgeschakelde 520i stonden!
Lijkt me inderdaad niet echt normaal te zijn. Hoeveel km rij jij gemiddeld per maand?
grtz
1500, 2000? 'k hou het niet echt bij.
Ben er nu al een paar dagen op aan het letten.
Echt op eco-modus
Resultaat tot nu toe 7,3l zonder autostrade.
't kan dus wel degelijk zuiniger.
Vroeger met de 206 moest ik bij wijze van spreken constant vol gas vooruit om het tempo te kunnen volgen. Nu met een snellere wagen hoeft dat niet meer maar m'n rijstijl is nog niet helemaal aangepast. Ik denk dat het probleem voor een groot stuk daar zal liggen.
Veel snelwegverkeer en secundaire wegen, minimaal stadsverkeer. Ik rij wel redelijk goed door, ik heb eens 1 bak met bompa stijl leeggereden en toen had ik een verbruik van 5,2l.
Ach wat. Drukcabine van zijn cabrio'tje maken. (wat heeft een cabrio dan nog voor zin maar soit )
En hij heeft toch een turbo. Die houdt de druk dus het vermogen wel op peil.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Constructeur :
Stad : 15l/100km
Buiten de stad : 7,6l/100km
Gecombineerd: 10,2l/100km
Volgens ons : 12,5l (zelden autostrade)
Ik denk dat dit komt door de automaat, vrij grote motor en de vierwielaandrijving.
Zuinig(er) rijden met de X-type kan dus wel. Papa heeft het traject dat mama meestal (zo goed als altijd) afgelegd met een gemiddeld verbruik van 9,8l/100 km. Niet slecht Niet echt een wonder maar toch
Ik weet nog altijd niet hoe ze het doet.
't Minimumverbruik zal niet veel schelen, 't gemiddelde en 't maximum misschien wel. De 320d heeft nu eenmaal het potentieel om meer door te duwen, wordt daardoor ook meer zo gebruikt en 't gemiddelde verbruik ligt dan (algemeen gezien) hoger.
Comment