Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Maar mijn taxen zijn legaal betaald

Die van mij ook.

Heb je mijn vorige posts daaromtrent hier niet gelezen dan?

Comment

• jawel hoor

Comment

jawel hoor

Waarom post je dan dat ik illigaal tank?

Ik ben even legaal bezig als iemand die benzine, diesel of lpg tankt hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
          alfa 147 1.6 105pk --> 8,5l (bij rustige rijstijl...)
          Heb de mijne wat bijgewerkt... Weer 0,2 erbij

Varierend tussen 8,11 en 11,98 (147 Meeting)

Reeds 2834 kg C02 sinds ik hem heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Waarom post je dan dat ik illigaal tank?

Ik ben even legaal bezig als iemand die benzine, diesel of lpg tankt hoor.
            gewoon wat geplaag

Hoe rij jij nu net? Hoeveel liter diesel tank je, hoeveel liter olie kap je daarbij? En wat verbruikt dat totaal goedje?

Comment

gewoon wat geplaag

Hoe rij jij nu net? Hoeveel liter diesel tank je, hoeveel liter olie kap je daarbij? En wat verbruikt dat totaal goedje?
              volgens z'n topic 100% koolzaadolie en O % diesel

Comment

• Heb het even opgezocht en er zijn zelfs 1.2TDI rijders die 100% op koolzaadolie rijden... Goedkoper kan het volgens mij echt niet

3 liter verbruiken per 100km tegen 0,60 -0,80 voor een liter olie?

Comment

• Jij bent er écht wel fier op he

De A2 verbruikt dan wel erg weinig, je krijgt er amper 4 personen en wat bagage in...das dan weer 't grote nadeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                    Heb de mijne wat bijgewerkt... Weer 0,2 erbij

Varierend tussen 8,11 en 11,98 (147 Meeting)

Reeds 2834 kg C02 sinds ik hem heb

Achja, dat wisten we toen we hem kochten he
                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

gewoon wat geplaag

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                      volgens z'n topic 100% koolzaadolie en O % diesel
                      Inderdaad, zoals Parsifal zegt, rij ik momenteel op 100% KZO.
                      Ben gisteren gaan tanken bij een boer. Heb 306 liter getankt aan 0,8 euro/liter. 6% BTW komt daar nog bij, en dan heb ik 259 euro uitgegeven. De boer gaf me een factuur mee waarop staat dat ik de olie als motorbrandstof bij hem accijnsvrij (met wetsartikelnr. erbij vermeld) heb gekocht.

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                      Heb het even opgezocht en er zijn zelfs 1.2TDI rijders die 100% op koolzaadolie rijden... Goedkoper kan het volgens mij echt niet

3 liter verbruiken per 100km tegen 0,60 -0,80 voor een liter olie?

Inderdaad, dit is ultieme zuinigheid.

én milieubewustheid ook. Hoewel daar nog onenigheid over bestaat, want sommige auto's testen helemaal anders dan andere... CO2 uitstoot wordt extreem verminderd.

0,6 euro/liter zal je hier in BE niet vinden denk ik. Mss in DE wel, omdat daar meer boeren zitten die dat persen? Dat is ook nog iets wat ik moet onderzoeken...
                      En ik weet ook niet hoe het zit met het invoeren van KZO... Daar heb ik ook al uiteenlopende verhalen over gelezen.

Feit is wel dat de KZO ook gaat stijgen in prijs. De boer vertelde me dat hij volgend jaar genoodzaakt zal zijn om ook richting 0,9 - 0,95 euro/liter te gaan.
                      Hoewel het prijsverschil met diesel extreem zal blijven, zal je het toch ook niet meer 'goedkoop rijden' kunnen noemen, vrees ik.
                      Ach, we zien wel.

Comment

Inderdaad, zoals Parsifal zegt, rij ik momenteel op 100% KZO.
                        Ben gisteren gaan tanken bij een boer. Heb 306 liter getankt aan 0,8 euro/liter. 6% BTW komt daar nog bij, en dan heb ik 259 euro uitgegeven. De boer gaf me een factuur mee waarop staat dat ik de olie als motorbrandstof bij hem accijnsvrij (met wetsartikelnr. erbij vermeld) heb gekocht.
                        Waarvan komt die olie? Koolzaad? En de boer perst die zelf?

Comment

Jij bent er écht wel fier op he

De A2 verbruikt dan wel erg weinig, je krijgt er amper 4 personen en wat bagage in...das dan weer 't grote nadeel.

Voor woon-werk verkeer, of als je in een gezinssituatie zit waarbij je niet eens meer dan 2 plaatsen nodig hebt, dan is zo'n A2 toch meer dan voldoende?

Het spulletje rijdt comfortabel (denk ik?), kan zéker en vast beschouwd worden als een 'auto' (i.t.t. bijv. een Smart), en is best veilig.

Als je een gezin hebt van 4 of 5, is het inderdaad niet zo'n handig autootje.

Comment

Voor woon-werk verkeer, of als je in een gezinssituatie zit waarbij je niet eens meer dan 2 plaatsen nodig hebt, dan is zo'n A2 toch meer dan voldoende?

Het spulletje rijdt comfortabel (denk ik?), kan zéker en vast beschouwd worden als een 'auto' (i.t.t. bijv. een Smart), en is best veilig.

Als je een gezin hebt van 4 of 5, is het inderdaad niet zo'n handig autootje.
                            Voor maximum 2 personen is dat inderdaad meer dan voldoende en goedkoop.

Comment

Waarvan komt die olie? Koolzaad? En de boer perst die zelf?

De boer doet alles zelf. Hij kweekt, oogst, perst, en filtert (tot op 1Mµ) het spul zelf.
                              Wat er achterblijft bij het persen geeft hij aan zijn beesten, wat er als bezinksel overblijft rolt hij in lege papieren zakken (ook van veevoeder ofzoiets, heb ik niet goed gezien) en gebruikt hij om de haard aan te steken, en de olie verkoopt hij dan.

Het enige afvalproduct uiteindelijk is het vuil dat blijft steken in de filterzakken.

Comment

1. BMW 118d E87 2008
                                2. 4,7 L / 100km
                                3. 6,5 L / 100km

Comment

Jij bent er écht wel fier op he

Apetrots!

Maar ik moet U corrigeren hoor. Vier volwassen personen hebben een riante ruimte tot hun beschikking. Een persoon van 1,95m als bestuurder en daarachter een passagier van 1,95m is absoluut geen probleem!

Vijf personen gaat trouwens ook, maar er is een middentunnel.

Heb onlangs de proef op de som genomen door twee mensen in Zaventem te gaan oppikken met 3 valiezen bagage. Wel dus de A2 met vier volwassenen en drie grote valiezen verbruikt tevens maar 3 - 3,3 liter op de autosnelweg.

De A2 is een ruimtewonder en dat zou je moeten weten als je hem ooit getest hebt, voor zoiets te schrijven. Ik ben nog geen enkele andere wagen tegengekomen met zo'n afmetingen die zoveel ruimte biedt binnenin.

Comment

Voor maximum 2 personen is dat inderdaad meer dan voldoende en goedkoop.
                                    Maximum twee personen????!!!! Ik heb het dus niet over de VW Lupo 1.2liter hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                      Maar ik moet U corrigeren hoor. Vier volwassen personen hebben een riante ruimte tot hun beschikking. Een persoon van 1,95m als bestuurder en daarachter een passagier van 1,95m is absoluut geen probleem!
                                      Ik wil gerust aannemen dat ze er in passen maar onder riant versta ik wel iets anders hoor

Vijf personen gaat trouwens ook, maar er is een middentunnel.
                                      Alles gaat, voor korte afstanden is dat geen probleem. Maar ik geloof nooit dat je op een comfortabele manier in zo'n A2 1000km kan gaan rijden.

Heb onlangs de proef op de som genomen door twee mensen in Zaventem te gaan oppikken met 3 valiezen bagage. Wel dus de A2 met vier volwassenen en drie grote valiezen verbruikt tevens maar 3 - 3,3 liter op de autosnelweg.
                                      Ik veronderstel dat ofwel er een valies op de achterbank stond ofwel het 3 kleine valiezen waren. Maar 3 valiezen in de koffer geloof ik nooit. Indien wel: graag es wat foto's...

De A2 is een ruimtewonder en dat zou je moeten weten als je hem ooit getest hebt, voor zoiets te schrijven. Ik ben nog geen enkele andere wagen tegengekomen met zo'n afmetingen die zoveel ruimte biedt binnenin.
                                      Dat zal ik niet tegenspreken aangezien ik er geen ervaring mee heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                        Maximum twee personen????!!!! Ik heb het dus niet over de VW Lupo 1.2liter hé
                                        Een kinderwagen (type 'buggy') en 2 valiezen. Voor 'mijn' gemiddeld gezin te kunnen vervoeren heb ik die plaats nodig. Ik geloof nooit dat ik dat in die wagen krijg zonder de achterbank te moeten gebruiken voor bagage.

Comment

• Ik hou het nooit vol een eco run te doen...
                                          Verbruik zou dan 6l bedragen, nu 8l

Comment

Working...
                                          X