Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Ik wil gerust aannemen dat ze er in passen maar onder riant versta ik wel iets anders hoor

Alles gaat, voor korte afstanden is dat geen probleem. Maar ik geloof nooit dat je op een comfortabele manier in zo'n A2 1000km kan gaan rijden.

Ik veronderstel dat ofwel er een valies op de achterbank stond ofwel het 3 kleine valiezen waren. Maar 3 valiezen in de koffer geloof ik nooit. Indien wel: graag es wat foto's...

Dat zal ik niet tegenspreken aangezien ik er geen ervaring mee heb.
    Je moet het inderdaad zelf zien om het te geloven. Met vier volwassenen rij je in comfort zoveel kilometers als je wil. Ook geen trekkracht problemen ofzo (dat is waar ik hem toen op wou testen). Die valiezen gingen er werkelijk in. Twee grote en één middelgrote. Nu weet ik natuurlijk wel niet wat jij onder groot verstaat?

Foto's heb ik nu niet voor de hand. Je kan die waarschijnlijk wel op internet vinden. Vier volwassenen is echt geen probleem. De vijfde heeft geen comfortabele zit omdat hij dan op de gordelklikpunten zit en met middenconsole verhoogje op de bodemplaat. Maar das in verschillende andere auto's ook zo.

"Audi breekt in deze A2 op meer dan één vlak met de conventies. De technologie is er één van, het interieur is met zekerheid een tweede vlak. Toegegeven, de afmetingen zijn die van een kleine wagen… het gevoel dat je binnenin krijgt is dat allerminst. Niet omwille van de beschikbare ruimte, die er overigens voor alle vier de inzittenden waarvoor de auto gehomologeerd is in elke richting voldoende is, maar omwille van de gebruikte materialen. Die horen echt bij een wagen uit de duurdere klasse. De afwerking is foutloos, de wijzerplaten stijlvol omrand met geborsteld aluminium, er is een aluminium lijntje aan de handgreep voor de passagier, aan de armsteunen in de deur, er zijn ook twee bekerhoudertjes… hier is niet op een -uiteraard in de verkoopprijs doorgerekende- frank gekeken. Maar het werkt, want de indruk die je bij die andere compacte Duitse wagen van een luxemerk (we hebben het over de Mercedes A-Klasse) krijgt, doorstaat geen vergelijking met de A2. "

"In het kort: ondanks de totale lengte van slechts 3,83 m is de A2 geen kleine auto maar een volwassen wagen met een comfortabele hoeveelheid ruimte. De breedte van 1,67 m, hoogte van 1,55 m, maar vooral de ongekend economische indeling zorgen samen voor een verrassend royaal ruimteaanbod. Het zogenoemde space floor concept waarbij de voetruimte achter lager ligt dan voorin, biedt achterin aanzienlijk meer ruimte; de ergonomische verbetering hierdoor leidt tot een ongekend ontspannen zithouding."

En de meeste gebruikers halen de ruimte naaste het verbruik als grootste pluspunt aan, zie http://www.topproduct.nl/item/6A699D...79/Audi-A2.htm

Comment

Een kinderwagen (type 'buggy') en 2 valiezen. Voor 'mijn' gemiddeld gezin te kunnen vervoeren heb ik die plaats nodig. Ik geloof nooit dat ik dat in die wagen krijg zonder de achterbank te moeten gebruiken voor bagage.
      Dat hangt ervan af hoe oplooibaar die kinderwagen is... Als ik mij dat zo voorstel als één langwerpig opgebogen stuk, gaat dat inderdaad moeilijk zijn denk ik met nog twee valiezen.

edit : de kofferruimte is 390 liter en met neergeklapte achterbank 1085 liter (maar das niet zo handig omwille van de versmalling - net zoals bij alle audi's).

"Boot: Large 390-litre boot is bigger than that of a Mercedes A-class or Ford Focus"
      The latest breaking UK, US, world, business and sport news from The Times and The Sunday Times. Go beyond today's headlines with in-depth analysis and comment.

Enige foto die ik gevonden heb. Maar die kerel heeft wel nog een cd wisselaar daar hangen, wat ik niet heb.
      Last edited by ; 21/05/2008, 18:28.

Comment

• Hé Bomma, heb je geen topic van dat krel?

Comment

• Ik wil een ritje!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Hé Bomma, heb je geen topic van dat krel?

Een aankooptopic van vorig jaar hier ergens terug te vinden

Een ritje kan altijd als je hier in de buurt bent of op een forummeeting voor de zuinigste wagen ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
              Apetrots!

Maar ik moet U corrigeren hoor. Vier volwassen personen hebben een riante ruimte tot hun beschikking. Een persoon van 1,95m als bestuurder en daarachter een passagier van 1,95m is absoluut geen probleem!

Vijf personen gaat trouwens ook, maar er is een middentunnel.

Heb onlangs de proef op de som genomen door twee mensen in Zaventem te gaan oppikken met 3 valiezen bagage. Wel dus de A2 met vier volwassenen en drie grote valiezen verbruikt tevens maar 3 - 3,3 liter op de autosnelweg.

De A2 is een ruimtewonder en dat zou je moeten weten als je hem ooit getest hebt, voor zoiets te schrijven. Ik ben nog geen enkele andere wagen tegengekomen met zo'n afmetingen die zoveel ruimte biedt binnenin.
              A2 is idd een zeer knap ontworpen wagen. ZIjn tijd ver vooruit....Vandaag zou hij goed verkopen denk ik
              BMW 420dA : >>>

Comment

• in een A2 kan je gemakkelijk met 4 man zitten, de achterbank is goed ontworpen en je hebt echt veel beenruimte.

Comment

• kun je eigenlijk geen bulkschip laden met benzine in china en die naar hier laten varen en verkopen? Ge gaat wel accijnzen etc moeten betalen maar kan dat goedkoper zijn?

Comment

• idd die dingen zijn terecht ruimtewondertjes te noemen. Volwassen auto, zonder twijfel.

Comment

• Heb effe wat zitten surfen naar die A2 en inderdaad, 'k moet je gelijk geven Bomma, ruimer dan ik in eerste instantie verwacht had. Zoals jij ook al aanhaalde is met vijfen op de achterbank iets teveel van 't goeie maar met 4 is duidelijk haalbaar.

Ook de koffer lijkt ruimer dan je van buiten zou zeggen.
                      Alleen een pokkehoge tildrempel zo te zien...

Net iets breder had 'ie mogen zijn om als volwaardige gezinswagen door 't leven te gaan. Want een buggy, zoals ik al aanhaalde, zou ik er niet in kwijtkunnen. Maar dat zou dan weer z'n concequenties op 't verbruik hebben waarschijnlijk.

Is de 1.4TDI even zuinig als die 1.2TDI of hangt die z'n verbruik ook, zoals de andere 1.4TDI's, ronde de 5 liter?

Comment

Een aankooptopic van vorig jaar hier ergens terug te vinden

Een ritje kan altijd als je hier in de buurt bent of op een forummeeting voor de zuinigste wagen ofzo

Leuk!

Ik ga dat organiseren.

Wel niet met die titel, want dan mag ik zelf ook niet komen.

Post je anders eens een paar foto's in het audi lovers? pretty plz?

Comment

• Ik heb vandaag m'n laatste afschrift van de dieselboer gekregen,

één tank aan 6,31l/100km (3 mei)
                          één tank aan 9,03l/100km (6 mei)
                          en één tank aan 7,45l/100km (15 mei)

Zo zie je hoeveel invloed het stadsverkeer op mijn tank heeft, dan stijgt het gemiddelde vlotjes naar 9liter, terwijl snelwegverkeer onder de 6,5liter kan blijven. Totaal gemiddelde is dus 7,4l/100km.

Comment

Ook de koffer lijkt ruimer dan je van buiten zou zeggen.
                            Alleen een pokkehoge tildrempel zo te zien...

Is de 1.4TDI even zuinig als die 1.2TDI of hangt die z'n verbruik ook, zoals de andere 1.4TDI's, ronde de 5 liter?
                            De 1.4 schommelt toch rond de 4,5 liter ja. En dan zou ik geen A2 kopen denk ik. De onderhoudsprijzen zijn me dan te duur voor wat het is. Door zijn smalle vormgeving en bandjes neemt hij vlijmscherp bochten en is het toch op zijn eigenzinnige manier een plezier om mee te rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Post je anders eens een paar foto's in het audi lovers? pretty plz?
                            Ik moest vanavond bij mensen thuis zijn. Kerel verzamelde oude tractoren. Hij is de eerste die me van opt zicht aansprak over mijn éénkommatweeke

Foto's? Waarom? Er valt echt niks te zien ze aan die wagen. Ziet eruit als alle foto's opt internet en evengoed int grijs. Alleen bij het tankstation is mijn smile anders dan bij een andere wagen De vorige eigenaar had wel een website met zijn verbruik in excel tabel. Is nu afgevoerd.

Comment

Foto's? Waarom? Er valt echt niks te zien ze aan die wagen. Ziet eruit als alle foto's opt internet en evengoed int grijs. Alleen bij het tankstation is mijn smile anders dan bij een andere wagen De vorige eigenaar had wel een website met zijn verbruik in excel tabel. Is nu afgevoerd.

Maakt toch niet uit dat 'ie er hetzelfde uitziet!?

We zijn autoliefhebbers. Toon ons de jouwe!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Maakt toch niet uit dat 'ie er hetzelfde uitziet!?

We zijn autoliefhebbers. Toon ons de jouwe!!
                                Je mag je altijd geroepen voelen. Ik heb er zelfs nog geen van de Z3 die ik al sinds 2001 heb.

We zullen dat wel is doen. Genoeg dit topic gekaapt nu

Comment

• een a2 rijdt ongeveer precies hetzelfde als een fabia, en is even ruim voor de passagiers

mss heeft de stafanus daar al wel meer ervaring mee

Comment

• Proper laatste tankske. 5,60 en daar moet ge niet extreem traag voor rijden, gewoon sportief optrekken en op tempomat aan legale snelheden. Stukje Frankrijk vandaag erbij aan 70/90/110 op tempomat heeft goed geholpen.

Ik zou 'es een eco-run moeten doen. Ik moet easy-peasy onder de 5 liter geraken, ik denk zelfs dat 4,5 liter doenbaar moet zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Proper laatste tankske. 5,60 en daar moet ge niet extreem traag voor rijden, gewoon sportief optrekken en op tempomat aan legale snelheden. Stukje Frankrijk vandaag erbij aan 70/90/110 op tempomat heeft goed geholpen.

Ik zou 'es een eco-run moeten doen. Ik moet easy-peasy onder de 5 liter geraken, ik denk zelfs dat 4,5 liter doenbaar moet zijn.
                                      Doe es! Het is nu toch het ideale weer om zo weinig mogelijk te verbruiken met een diesel. 4,5 lijkt mij toch wel optimistisch. 5 liter moet je halen!

Comment

Doe es! Het is nu toch het ideale weer om zo weinig mogelijk te verbruiken met een diesel. 4,5 lijkt mij toch wel optimistisch. 5 liter moet je halen!
                                        Ja, 4,5 is zeer ambitieus, maar als ik autostradekilometers tuf aan 90 à 100, dan lukt dat 100% zeker. Gisteren zat ik in Frankrijk aan 90 op een Route Départementale te cruisen op tempomat, en de BC gaf tussen de 2,8 en de 4,2 aan, afhankelijk of 't een beetje omhoog (minder dan vals plat) of omlaag ('t spreken ni waard) was. Pokkezuinig is dat ding, als je 'm zachtjes rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Ja, 4,5 is zeer ambitieus, maar als ik autostradekilometers tuf aan 90 à 100, dan lukt dat 100% zeker. Gisteren zat ik in Frankrijk aan 90 op een Route Départementale te cruisen op tempomat, en de BC gaf tussen de 2,8 en de 4,2 aan, afhankelijk of 't een beetje omhoog (minder dan vals plat) of omlaag ('t spreken ni waard) was. Pokkezuinig is dat ding, als je 'm zachtjes rijdt.
                                          Ga anders aan 90km/u achter een vrachtwagen hangen op de autosnelweg tot in Frankrijk. Wedden dat je dan 4 liter haalt

Comment

Working...
                                          X