Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 't zijn mooie waarden, maar die haal ik vlot met een 1.9 tdi dsg ook
    al is die minder snel, maar dat vertaalt zich niet in de door skoda opegeven co2waarden

ook met de 220 cdi automaat zit ik maar iets boven de waarden van de 2.0 d manueel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      een a2 rijdt ongeveer precies hetzelfde als een fabia, en is even ruim voor de passagiers

mss heeft de stafanus daar al wel meer ervaring mee
      'k Heb een Polo gereden en aangezien de fabia en de polo niet veel verschillen kan je wel stellen dat ik daar dus wat ervaring mee heb.

Wij zouden daarmee niet naar 't zuiden van Frankrijk gereden zijn, te weinig plaats voor passagiers. Vandaar dat ik wat twijfelachtig tov 't idee stond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
        Ga anders aan 90km/u achter een vrachtwagen hangen op de autosnelweg tot in Frankrijk. Wedden dat je dan 4 liter haalt
        Gisteren ook geprobeerd, gedurende 20 km. Was toch pokkedruk op de Autoroute du Nord, en de twee linker rijstroken was continu accordeon-gedoe, dan zet ik me liever tussen de camioneurs die veel constanter rijden. Dus aan 90,5 (90 op GPS was een tik te traag om echt op twee meter afstand te blijven, en 91 op GPS was een tik te snel) in het kielzog van een vrachtwagen gehangen, op ca. 2 à 3 meter afstand, en aan 90 zakt het ogenblikkelijk verbruik naar 2,4 ongeveer.
        Last edited by ; 22/05/2008, 13:23.

Comment

't zijn mooie waarden, maar die haal ik vlot met een 1.9 tdi dsg ook
          al is die minder snel, maar dat vertaalt zich niet in de door skoda opegeven co2waarden

ook met de 220 cdi automaat zit ik maar iets boven de waarden van de 2.0 d manueel
          Welke 2.0d manueel, is de vraag. Naar mijn ervaring is een 220 CDI met automaat gemiddeld gezien zo'n halve liter gulziger dan een 2.0d150 met automaat, en de testgegevens bevestigen dat ook.

Je laag verbruik heb je dus enkel en alleen aan jou te danken. Which is good.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            'k Heb een Polo gereden en aangezien de fabia en de polo niet veel verschillen kan je wel stellen dat ik daar dus wat ervaring mee heb.

Wij zouden daarmee niet naar 't zuiden van Frankrijk gereden zijn, te weinig plaats voor passagiers. Vandaar dat ik wat twijfelachtig tov 't idee stond
            wij reden op ons 18 met 4-en in een deux-chevaux naar 't zuiden

wat zijn we nu toch verwend

Comment

wij reden op ons 18 met 4-en in een deux-chevaux naar 't zuiden

wat zijn we nu toch verwend
              toen ik 18 was nam ik ook geen 2 valiezen en een kinderbuggy mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Gisteren ook geprobeerd, gedurende 20 km. Was toch pokkedruk op de Autoroute du Nord, en de twee linker rijstroken was continu accordeon-gedoe, dan zet ik me liever tussen de camioneurs die veel constanter rijden. Dus aan 90,5 (90 op GPS was een tik te traag om echt op twee meter afstand te blijven, en 91 op GPS was een tik te snel) in het kielzog van een vrachtwagen gehangen, op ca. 2 à 3 meter afstand, en aan 90 zakt het ogenblikkelijk verbruik naar 2,4 ongeveer.
                Das wel durven, want met tempomat is dat toch gevaarlijk. Of vertraagt die ook al automatisch voor je voorligger?

Comment

• porte-bagage

Comment

porte-bagage
                    Dan zal die A2 wel wat meer gaan zuipen.

Comment

• Ik reed op m'n 18 (allez, 19) met m'n E30 325i touring, tjokvol surfmateriaal (alle zetels uitgezonderd de bestuurderszetel waren eruit gehaald) tot aan het dak gestapeld en enkel een "cocon" overlatend voor de chauffeur (ik kon noch in m'n rechter buitenspiegel noch in m'n achteruitkijkspiegel zien) tot in 't Zuiden van Portugal. Plankgas. Dat was ongeveer elk anderhalf uur tanken. De eerste dag heb ik 't op m'n eentje klaargespeeld tot zo'n 100 km voorbij Madrid, dan ben ik moeten stoppen om te slapen.

Comfort 0. Fun 100.

Qua ontopicheid kan dat wel tellen, want 't verbruik was heftig.
                      Last edited by ; 22/05/2008, 13:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                        Das wel durven, want met tempomat is dat toch gevaarlijk. Of vertraagt die ook al automatisch voor je voorligger?
                        M'n rechtervoet zweefde boven de rem. 't Is zo veiliger dan met de voet gas geven, omdat je, als die vrachtwagen dan plots remt, nog de tijd nodig hebt om van je gaspedaal naar je rempedaal te gaan.

't Is sowieso gevaarlijk. Shouldn't really do that.

Comment

• waar is den tijd heaven 18

Comment

• Spijtiggenoeg ben ik lang geen 18 meer en moet, wanneer ik met de auto reis, er niet alleen 2 pagadders & een vrouw maar ook nog een berg bagage mee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              Spijtiggenoeg ben ik lang geen 18 meer en moet, wanneer ik met de auto reis, er niet alleen 2 pagadders & een vrouw maar ook nog een berg bagage mee...
                              Slaat die "spijtig genoeg" enkel op 't feit dat je geen 18 meer bent, of ook op 't feit dat vrouw en pagadders en bagage mee op reis moeten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Slaat die "spijtig genoeg" enkel op 't feit dat je geen 18 meer bent, of ook op 't feit dat vrouw en pagadders en bagage mee op reis moeten?

Op m'n 18 had ik noch zorgen, noch vrouw. Dus misschien wel beiden. Al durf ik dat met zoveel woorden niet gezegd hebben.

Comment

• CTRL + Prnt Scrn

Comment

• 18

Nouja, voor mij is het niet lang geleden natuurlijk, maar ik hou er toch ook zo'n soort anekdotes op na.

Toen had ik nog geld...

Comment

• De laatste 3 weken ben ik geregeld richting Tongeren moeten rijden, en ik kom op die baan bijna altijd 3 A2's tegen.
                                      D'r rijden er dus meer rond dan dat ik dacht!
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Toen had ik nog geld...
                                        Shit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          De laatste 3 weken ben ik geregeld richting Tongeren moeten rijden, en ik kom op die baan bijna altijd 3 A2's tegen.
                                          D'r rijden er dus meer rond dan dat ik dacht!
                                          Vooral in Brussel stad zie je er tijdens de week veel rijden. De lupo daarentegen kom ik niet zo vaak tegen?

Comment

Working...
                                          X