Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Vandaag nog eens een verbruiksmeting met de alfa 147 kunnen doen:

30km snelweg, cruise control op 110, airco aan, schuifdak open:

tussen 6.4 en 6.6 liter op BC.
    ---> geen regen

vandaag: felle regen + nogal wat water op de baan + kale banden

Dak dicht, airco aan: 110kph --> 7.3 liter/100km.

Regen suckt.

Comment

• Avantus
      'Don't trust on tha BC'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten

Ja, want ik heb in mijn hersenen een onmiddellijke en perfect correcte continue berekening van m'n momenteel verbruik hé.

Ik kijk dus naar m'n BC. Het is mss in absolute cijfers niet 100% correct (duuh), maar om te vergelijken is het perfect geschikt.

Comment

• chevrolet camaro V6
          gemiddeld verbruik 12 a 15L op benzine , 9L snelweg, 17L stoplichtsprinten int stad.
          LPG, overal literke of 2 bijtellen.

Comment

• Citroën ZX break 1.9D
            *veelal woon-werkverkeer (50km waarvan iets meer dan 30km autosnelweg en de rest meestal wegen waar snelheidsbeperking geldt van 70 of 90km/u)
            *gewicht: rond de 1000kg
            *geen airco

Met tank van 53L rij ik 850km, zelfs tegen de 900km als ik echt oplet.
            Verbruik iets van 6,5L of minder bij eco-run. Laatste tankbeurt 65.53euri!

Comment

• Nissan 350Z coupé : 2006 3.5L V6

Vandaag een retourtje duitsland gedaan.

Charleroi - Frankfurt (allez toch bijna tot daar ) - Adenau - start Ring - Charleroi

In totaal 835km

Op de snelwegen mij (ongeveer) aan de limiet gehouden, en waar het mocht in Duitsland doorgevlamd (als er niemand in menne weg reed tenminste ), met momenten toch de 240 aangetikt, en op de ongelimiteerde stukken toch constant 200-220. Maar dat wordt dan weer teniet gedaan omdat ze altijd in Duitsland maar 50% van de snelwegen berijdbaar hebben, de andere 50% hebben ze opengebroken en heb je wegenwerken.

Op de binnenbanen mij ook ongeveer aan de snelheidslimiet gehouden. Maar dat was helaas niet genoeg. 10km voor Adenau rijd ik een heuvel over en net toen ik bovenkwam ineens een flits in mn gezicht. Mobiele camera die op de grond stond. En 300 meter verder dit:

80€ boete, 20€ adm. kosten. 98 gereden (voor correctie) waar 70 mocht (teller is precies wel accuraat, de naald wees ong. 100 km/h aan). Beboet voor 25 km/h te snel

Enfin, back on topic:

gemiddeld verbuik: 11.5L

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                10km voor Adenau rijd ik een heuvel over en net toen ik bovenkwam ineens een flits in mn gezicht.
                Da moest ge toch weten he jong
                Omstreken van de ring en in het weekend ... dan zijn ze ginder wreed actief he
                So far 233 rondjes op dé ring

Comment

• Mini Cooper 2004 (1.6 benzine)
                  Meestal autostrade, ongeveer 20% file, Climatronic op 22°, redelijk sportieve rijstijl

9,6L/100Km (gemeten over de laatste 4000 Km)
                  Voor zo'n klein oto'ke zuipt da toch serieus zenne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whatever Bekijk Berichten
                    zuinigste snelheid : 90 km/ uur --> 3.8l/100 km

En dan mag je dat tegenwoordig weer bijna nergens meer rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                      Da moest ge toch weten he jong
                      Omstreken van de ring en in het weekend ... dan zijn ze ginder wreed actief he
                      Precies of we hebben daar ooit rekening mee gehouden vroeger toen we daar met de moto reden

Da mens da die papieren aant maken was zo ineens, ze kijkt zo naar mij en dan:
                      "Hebt gij drugs gepakt?"
                      ikke: "pardon?"

"Ja, gesmoord?"

"ehh "

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Precies of we hebben daar ooit rekening mee gehouden vroeger toen we daar met de moto reden

Da mens da die papieren aant maken was zo ineens, ze kijkt zo naar mij en dan:
                        "Hebt gij drugs gepakt?"
                        ikke: "pardon?"

"Ja, gesmoord?"

"ehh "
                        ja gij ziet er wel een "gebruiker" uit zenne

Comment

• VW Polo 1.0 ==> 6,7l/100km

Wel vooral secundaire wegen. Maar toch heel aangenaam verrast.
                          Dat bezoek aan de garage om 'm eens goed te laten regelen was z'n geld meer dan waard...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                            VW Polo 1.0 ==> 6,7l/100km

Wel vooral secundaire wegen. Maar toch heel aangenaam verrast.
                            Dat bezoek aan de garage om 'm eens goed te laten regelen was z'n geld meer dan waard...
                            Met mijn peugeotje 1.0 benzine deed ik 6L en dit gemeten op 25000km (over 2,5 jaar), laatste jaar 15000km met vooral autosnelweg (maar verbruik is gelijk of in het stad, tenzij je 90 rijd zal het wel lager zijn)

Comment

• Was dat ook nog met carbu en manuele choke? Kvind het wel straf dat ie na 23j nog onder het normverbruik raakt. (6,9l)
                              Last edited by ; 20/06/2008, 13:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                                Was dat ook nog met carbu en manuele choke? Kvind het wel straf dat ie na 23j nog onder het normverbruik raakt. (6,9l)
                                geen manuele choke neen, andere ken ik niet
                                en ik deed daar zelfs zotte dingen mee, was precies een vliegmachien

Comment

• ons moeder hare polo zelfde model, wel een 1.3 zat aan 7.3

Comment

• Ik zit met de Saxo aan een gemiddelde van zo'n 6 à 6,5 liter.
                                    Opgegeven gemiddelde 6,7 liter.

De laatste tijd let ik echt op mijn verbruik en de recentste gemiddelde liggen onder de 6 liter!
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vannacht eens zo zuinig mogelijk proberen rijden met onze Golf V 1.9 tdi.

15 km afstand, 75% banen van 70km/u, de rest 50-banen en af en toe een rood licht, resultaat: 3,8l/100km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vliegher Bekijk Berichten
                                        Vannacht eens zo zuinig mogelijk proberen rijden met onze Golf V 1.9 tdi.

15 km afstand, 75% banen van 70km/u, de rest 50-banen en af en toe een rood licht, resultaat: 3,8l/100km
                                        Nice! Alleen moet je van die 15km 150km maken hé om een beetje representatief te zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                          Nice! Alleen moet je van die 15km 150km maken hé om een beetje representatief te zijn.
                                          sst

Comment

Working...
                                          X