Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Laatste tankbeurt: 802,2 km - 44,01 liter diesel - gemiddeld verbruik: 5,49l/100 km.

Voorlaatste tankbeurt: 514,6 km - 28,20 liter diesel - gemiddeld verbruik: 5,48l/100 km.

Veel lange afstanden aan een continue snelheid en ingeschakelde airco. Ik ben content . Maar eerlijk gezegd, 'k heb er wel wat op moeten letten om zo laag te kunnen gaan .
    BMW F30 316d Sportline - '13
    BMW Z3 1.8 -- '97
    --------------------------------------------------------------
    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• das ook rijplezier, welliswaar van een andere orde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        das ook rijplezier, welliswaar van een andere orde
        Er zat wel een rit bij van over de 300 km, die heeft gezorgd dat ik met een laag gemiddeld verbruik ben begonnen en daartussen nog wat lange afstanden maar ook m'n woon- en werkverkeer (dagelijks 4 ritjes van 7 km met dus continu koude motor ).

Het waren maar de laatste 50 km dat ik er sterk op beginnen letten ben (continu 70 km/h; op stukje E17 tussen Lokeren en Beervelde => 110 km/h op 't rechterbaanvak) want net voor de afslag Beervelde sprong het reservelampje aan.

Eénmaal volgetankt in Lochristi, direct 't kot nog eens opengetrokken en tot over de 4.000 o/m gegaan zodat ie z'n roet nog eens kon uitblazen .

Heb me voorgenomen om in augustus ook zuinig te rijden maar op een andere manier -> minder kilometers afleggen dan in juli want 3.000 km op een maand... dat begint al te tellen .
        BMW F30 316d Sportline - '13
        BMW Z3 1.8 -- '97
        --------------------------------------------------------------
        2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
        2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
          e30 320i : +-15 liter
          e36 325i : +- 18 a 20 liter...
          Wel korte afstanden + veel stadsverkeer + nu en dan eens goed doorduwen
          Zo hoort het

19,2 hier de laatste tank met de 325i. Super 98 aja, dan verbruikt die iets minder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
            8,6 (boordcomputer) met MCS Mk.I

250 km bochtige en 'actief' gereden wegen (de Walen ), 50 km snelweg

Ben content. Opgelet, geen korte afstanden en geen file in deze meting
            Proper!

Comment

• Weet iemand mij ongeveer het verbruik te zeggen van een :

- BMW E30 316i met 1600 motor (M20 ?)

- Audi 80 B2 ('78-'86 ?) 1.6 of B3 1.6

merci

Comment

• 316i als 1.6 bestaat enkel als M40. Verbruik tussen 8 en 14l. Maar ik ben niet zo een goede referentie als je zuinig wilt rijden. Op LPG haal ik er 20l uit. Gemiddeld over een hele tank (60l).

316 als 1.8 met carbu, dus M10 zit op 9 a 12l. Heeft 9pk minder maar is volgens mij sneller. Voelt in ieder geval sneller aan. Weegt maar 900kg ongeveer ook, zal er ook wel wat aan doen. Goedkoper bollen wel uiteindelijk. Motor kapot krijgen is een uitdaging.

Comment

• daarnet BC gecheckt...

verbruik op de laatste 500 kilometer

1 op 16.9

Comment

• Nissan ontwikkelt 'ecologisch' gaspedaal De ingenieurs van Nissan hebben een gaspedaal ontworpen dat het verbruik doet dalen. Het zou namelijk moeilijker in te trappen zijn als de boordcomputer vindt dat de bestuurder onnodig hard optrekt en brandstof verspilt. Het gaspedaal biedt tegendruk aan de voet van de overenthousiaste bestuurder. Samen met een aanduiding van het huidige verbruik in het instrumentenpaneel zorgt dit volgens Nissan voor een verbruiksdaling van 5 à 10 procent.

Nissan wil het eco-gaspedaal vanaf volgend jaar aanbieden op seriemodellen. Op welke types en in welke landen is nog niet bekend maar het lijkt ons geen functie om op de GT-R of 370Z uit te proberen. De bestuurder kan het systeem eventueel zelf uitschakelen.

(Bron: Autoblog.com)
                    Ik zie irritatie opduiken in het verkeer

Comment

• Kan pijnlijk worden tijdens een inhaalmanoeuvre ..

Comment

• Mijn grootvader heeft onlangs een Mazda 121 (van 1994 dachtik; het model na de bolhoed) gekocht. ongeveer 1200km op de teller.
                        Het verbruik was de eerste 5000km ongeveer 10liter/100km, nu is dat teruggevallen tot 7-6.5liter/100km.

Is dat normaal? (Want voor zo'n kleine prutsmotor zou ik toch beter verwachten...)

Comment

• diesel powah vs benzine powah (gelieve niet te letten op de nozem op de achtergrond )

A5 3.0 TDI --> 9.3 liter gemiddeld (200 km goed doorgereden, autostrade en secundaire wegen)
                          350Z 3.5V6 --> 13.3 liter gemiddeld (zelfde traject, zelfde rijstijl, zelfde moment).

En ok, de Z is ewa rapper, maar zeker geen 50% (als ge het verschil in verbruik bekijkt)
                          Tel maar uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door StylezZ Bekijk Berichten
                            Weet iemand mij ongeveer het verbruik te zeggen van een :

- BMW E30 316i met 1600 motor (M20 ?)
                            veel, keiveel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              wie is de koning van de automaat ?
                              bobo, uw vragen zijn wel heel moeilijk zene

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                diesel powah vs benzine powah (gelieve niet te letten op de nozem op de achtergrond )

A5 3.0 TDI --> 9.3 liter gemiddeld (200 km goed doorgereden, autostrade en secundaire wegen)
                                350Z 3.5V6 --> 13.3 liter gemiddeld (zelfde traject, zelfde rijstijl, zelfde moment).

En ok, de Z is ewa rapper, maar zeker geen 50% (als ge het verschil in verbruik bekijkt)
                                Tel maar uit
                                Maar benzine >>>>>>>>>>>>>>>>>>> diesel. En dat doet het hem voor mij. Al kies ik in dit geval voor de A5 zuiver om de looks

Comment

• ik ben dan ook degene met de benzine, en nee, ik ga gene diesel halen

Comment

• Benzine

Comment

• 5.9l gemiddeld met de V70 (200 000km, 2.5D). Soms zit er een heel stuk onder, zalig om dan "1350 km tot lege tank" te zien verschijnen op de boordcomputer

8.1l gemiddeld met de 460 1.8i. Ook doenbaar vind ik.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Vandaag m'n laagste verbruik ooit opgemeten: 9,8

Ritje naar de kust en hier in de buurt toch nog een goeie 80km gereden
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Benzinewaarden met een 2.0 TDI

AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X