Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja ok, het is veel maar er is wel een kleine 200 km aan een vrij stevig tempo doorheen de boerenbanen gereden.

In de winter krijg ik die bak bij normaal rijden niet onder de 10 liter, dus nu valt 10,1 goed mee

Comment

• Aan hoeveel zit jij nu quadri dinges?

Bij gewoon rijden heb ik nu 8 à 9 liter

Comment

• De 2.0TS zit ook steeds rond de 11 liter, bij 'normaal' gebruik. Lees: relatief veel korte afstanden, relatief sportief gebruik.

Als ik eco-run doe, kan ik rond de 8-8,5 blijven.

Veel lange afstanden: 9-9,5 (niet meer dan toegelaten snelheid).

Als ik echt doorgas zit ik zonder problemen tussen 13 en 16 liter.

Comment

• Bij gewoon rijden ongeveer 8,7 ofzo, vlottere rijstijl blijven we ook nog altijd onder de 10

Maja gij hebt wel bredere 17duimers liggen met sportief rubber, wij hebben eco-rommel op 15duims En het feit dat mama veel met de onze rijdt zal ook wel helpen
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            'k Had wel m'n banden wat opgepompt.
            Mijne staan ook iets harder (2,4 bar rondom), scheelt toch 0,4 liter hoor in verbruik (5.3 tov 5.7 gemiddeld).

Vandaag ook een economy-test gedaan met de A6 (1.9TDI 110 pk 5v) (Thuis - Brussel Centrum - Thuis)

In het doorgaan heel de tijd in de slipstream van een vrachtwagen, gemiddelde @ St Goedele (reset thuis): 3.6 liter en 84 km/h.
            Terugrit redelijk doorgereden, constant 140 en alle lichten plankgas (morgen keuring, even "de buzze kuschen"), thuis (reset @ St Goedele): gemiddeld 5.9 liter en 96 km/h.

Comment

• Met de SW zit ik nu na 2100 kilometer aan 5.8 liter. In totaal staan er nu 15000 kilometer op die wagen.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• De E heeft minder dan 5 liter verbruikt richting Kroatië volgens mijn pa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  De E heeft minder dan 5 liter verbruikt richting Kroatië volgens mijn pa
                  Er zat misschien ook minder dan 5 liter in de tank... Ze zijn toch aangekomen he?

Comment

• Jaja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                      Bij gewoon rijden ongeveer 8,7 ofzo, vlottere rijstijl blijven we ook nog altijd onder de 10

Maja gij hebt wel bredere 17duimers liggen met sportief rubber, wij hebben eco-rommel op 15duims En het feit dat mama veel met de onze rijdt zal ook wel helpen

Ik heb de standaard 16 duimers.

Vroeger met sportief rubber, nu met longlife-achtig spul (Pirelli P7).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Ik heb de standaard 16 duimers.

Vroeger met sportief rubber, nu met longlife-achtig spul (Pirelli P7).
                        Die reactie was eigelijk bedoeld op Zwoemba, maar gij moest er weer snel tussenin posten

En ik ben jaloers op uw standaard 16 duimers

Comment

Die reactie was eigelijk bedoeld op Zwoemba, maar gij moest er weer snel tussenin posten

En ik ben jaloers op uw standaard 16 duimers

Je mag ze hebben als je hetzelfde design in 17 duim wedergeeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                            Mijne staan ook iets harder (2,4 bar rondom), scheelt toch 0,4 liter hoor in verbruik (5.3 tov 5.7 gemiddeld).

Vandaag ook een economy-test gedaan met de A6 (1.9TDI 110 pk 5v) (Thuis - Brussel Centrum - Thuis)

In het doorgaan heel de tijd in de slipstream van een vrachtwagen, gemiddelde @ St Goedele (reset thuis): 3.6 liter en 84 km/h.
                            Terugrit redelijk doorgereden, constant 140 en alle lichten plankgas (morgen keuring, even "de buzze kuschen"), thuis (reset @ St Goedele): gemiddeld 5.9 liter en 96 km/h.
                            Gigantisch zuinig is dat, zuiniger dan de mijne. En dat terwijl jouw auto 'n groter frontaal oppervlak heeft en zwaarder is (denk ik). Ge hebt da spel goe opgeleerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                              Je mag ze hebben als je hetzelfde design in 17 duim wedergeeft.
                              Met 15duimers verlaagt ge het verbruik. Interesse?

Comment

Met 15duimers verlaagt ge het verbruik. Interesse?

Nee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Gigantisch zuinig is dat, zuiniger dan de mijne. En dat terwijl jouw auto 'n groter frontaal oppervlak heeft en zwaarder is (denk ik). Ge hebt da spel goe opgeleerd.
                                  All credits go to dad. Heeft er 260k km mee gereden alsof het een RS6 was . Sommige klanten sloegen nogal bleekjes uit als ze meegingen en grepen naar het dashboard om zich vast te houden .

Nu ja, denk dat uw 2.0d zuiniger is hoor, de grote banden (A6 ligt op 205/55R16 Michelin Pilot Premacy banden) verhinderen lage cijfers. Denk op gelijke banden dat de uwe zuiniger moet uitkomen mede dankzij de 6-bak (groot gemis). Nu ja, ik blijf het wel sterk vinden voor een ondertussen 10 jaar oude motor in een zware kas om dergelijke lage cijfers neer te zetten. Maar de 2.0d van BMW vind ik een veel betere motor, even zuinig, maar veel romiger.

Comment

• autostrade 120-130: 8.2l

me happy.

Comment

• Eindhoven - Brugge : 5,4 L

me happy to.
                                      AutoMinded.be

Comment

• Gent-Aalst via binnenbanen: 3,6L

Ik ook blij
                                        1982 BMW E28 528i
                                        2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                          De E heeft minder dan 5 liter verbruikt richting Kroatië volgens mijn pa
                                          Kan perfect, zelfde ervaringen hier!

Comment

Working...
                                          X