Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga nog een superzuinige auto krijgen!

950 km met 54l ==> 5.7l

Veel minder zal toch niet meer lukken, denk ik. Maar ik ben toch tevreden tot en met.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      De E heeft minder dan 5 liter verbruikt richting Kroatië volgens mijn pa
      das toch echt extreem voor een automaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk Berichten
        Gent-Aalst via binnenbanen: 3,6L

Ik ook blij
        Op de boordcomputer of zelf berekend? Mooi resultaat!Zolang je mij maar niet verslaagt Alhoewel, jij hebt ook geen airco enzo zeker?

Comment

• Voorlopig staat het verbruik van m'n huidige tank op 7,38, enkel stad (buiten 1x autosnelweg voor ongeveer 30km) .. Wel economisch gereden

Comment

• Bij staat de teller tegenwoordig op 10.8 liter

Comment

• Ik moet het echt nog gewoon worden, m'n Golf 3 zat rond de 4-5 liter

Comment

• Ik ben echt zeer tevreden over het verbruik van de A6.
                Ik hang meestal tussen de 5.6 en 7.8l .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  das toch echt extreem voor een automaat
                  + geladen + Duitse autobahn (mijn pa kennende zal het wel geen 200 zijn geweest ) + Kroatische bergen

Maar 't zal wel gewoon op een bepaald moment op 4.9 ofzo gestaan hebben

Zondag zal ik het gemiddelde weten te vertellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Bij staat de teller tegenwoordig op 10.8 liter
                    Jij hebt examens zeker. Says it all
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• e30 325i: 9.5-11.5 (volledig standaard met 3.91 sper)
                      vito 120cdi: 10-12 (260pk en 600nm koppel)
                      z3 mqp : 10.5-12 (volledig standaard met 3.46 sper)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                        Jij hebt examens zeker. Says it all
                        Stresssssssss

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          Bij staat de teller tegenwoordig op 10.8 liter
                          Die van m'n ma's merc staat altijd zo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pj311 Bekijk Berichten
                            vito 120cdi: 10-12 (260pk en 600nm koppel)

Waar gechipt? Tevreden van?

PM mag, als je dat liever hebt.

Comment

• zó hadden ze bij mercedes die motor moeten maken. ge wilt dan de sterkste motor voor de vito en dan krijgde een toegeknepen, zuipend krel met een 5-bak automaat van de jaren stillekes... tijdens een testrit valt dat meestal nogal mee, maar asge er dan wat kms mee begint te doen, steekt dat toch fameus tegen.
                              het motorkarakter is veel en vele beter. heb ook al met de c-klasse met die motor gereden en dat was van hetzelfde... ook zo mak...
                              er zijn wat problemen geweest met een terugroeping ivm de software bij mercedes. hierdoor was de programmatie overschreven, hebben ze gratis weer opgelost en nu lijkt het of hij nog beter rijdt
                              het verschil is datge nu niet constant moet doortrappen om normaal-snel vooruit te gaan. nu rijde relax met de voet tegen het gas en zo zou het moeten zijn met een 3l v6 diesel!

ivm met verbruik: is ietsje gedaald, vooral op de autostrade verbruikt hij opvallend minder. maar als je echt doorrijdt verbruikt hij uiteraard meer. ge kunt niet meer pk hebben en minder verbruiken. maar mijne rijstijl past er nu beter bij (veel meer bruikbare power op heel lage toeren) en daardoor kom ik lager in verbruik uit. ik bereken het trouwens zelf met rekenmachine bij elke tankbeurt. dus het is niet gebaseerd op de bc of schatting. effectief gemeten aantal liters.
                              Last edited by pj311; 29/08/2008, 10:05.

Comment

• mijn 220 is ook ni lineair

ik wil die chippen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  mijn 220 is ook ni lineair

ik wil die chippen
                                  Je moet eens met de E rijden, dan weet je meteen wat je wilt.

Comment

1. opel astra coupé 1.8i
                                    2. 7,7L/100km
                                    3. op benzine het eerste jaar: 10,5L, ondertussen iets rustigere rijstijl aangenomen: 9L (op lpi: dikke 10L)
                                    (dus ik betaal een dikke 5€ per 100km (exclusief extra tax en installatie) en mag genieten van het geluid van een benzine :-d)
                                    Last edited by ; 29/08/2008, 13:25.

Comment

• In navolging van de schok veroorzaakt door mijn 11,x L verbruik:

AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pj311 Bekijk Berichten
                                        zó hadden ze bij mercedes die motor moeten maken. ge wilt dan de sterkste motor voor de vito en dan krijgde een toegeknepen, zuipend krel met een 5-bak automaat van de jaren stillekes... tijdens een testrit valt dat meestal nogal mee, maar asge er dan wat kms mee begint te doen, steekt dat toch fameus tegen.
                                        het motorkarakter is veel en vele beter. heb ook al met de c-klasse met die motor gereden en dat was van hetzelfde... ook zo mak...
                                        er zijn wat problemen geweest met een terugroeping ivm de software bij mercedes. hierdoor was de programmatie overschreven, hebben ze gratis weer opgelost en nu lijkt het of hij nog beter rijdt
                                        het verschil is datge nu niet constant moet doortrappen om normaal-snel vooruit te gaan. nu rijde relax met de voet tegen het gas en zo zou het moeten zijn met een 3l v6 diesel!

ivm met verbruik: is ietsje gedaald, vooral op de autostrade verbruikt hij opvallend minder. maar als je echt doorrijdt verbruikt hij uiteraard meer. ge kunt niet meer pk hebben en minder verbruiken. maar mijne rijstijl past er nu beter bij (veel meer bruikbare power op heel lage toeren) en daardoor kom ik lager in verbruik uit. ik bereken het trouwens zelf met rekenmachine bij elke tankbeurt. dus het is niet gebaseerd op de bc of schatting. effectief gemeten aantal liters.

Zéér interessant!

Wij (=m'n pa) hebben ook al lang getwijfeld om onze Viano te laten chippen bij Kempower.
                                        Maar na die software-update werd de motor een pak smoother. En toen heeft 'ie het maar niet gedaan.

Ik ga hem eens overtuigen om het te doen. Dat lome gedrag op lage toeren is echt extreem enerverend, vind ik zelf ook. Dan zit die daar maar in dat turbogat te zjoefelen... dat is geen manier van rijden. Meer koppel zou die auto wel ten goede komen.

Bedankt voor de korte uiteenzetting!

Comment

• Nog een vraagje: hoeveel kilometers heeft je Vito? En hoeveel met chip?

Heb je nog problemen gehad?

Comment

Working...
                                          X