Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag de tank van mijn eerste auto volgegoten. Corsa 1.7 dti 75pk. Ondertussen rijdt mijn ma al 3 jaar met de auto (ze heeft die overgenomen toen ik een bedrijfswagen kreeg) maar door onvoorziene omstandigheden heb ik er sinds de voorbije anderhalve maand als enige mee gereden

750 km met ongeveer 37 liter diesel getankt bij Lukoil. Gem 4.95 l / 100 km Nochtans heb ik er niet bompa-style mee gereden. Waren telkens kleine ritten van 15 km heen en 15 terug met interval van 1 à 2 uur. Veel binnenwegen genomen waar er regelmatig moest geschakeld en opgetrokken worden. Kvind het ni slecht

Comment

• Het verbruik van de Skoda is abnormaal hoog op de autosnelweg. Voor het werk moet ik eerst 15km binnendoor rijden en dan is mijn verbruik ongeveer 5,6 tot 5,9 liter/100km, wat vergelijkbaar is met de handgeschakelde Jetta 1.9TDI inloopwagen. Dan rij ik de A12 op en mijn verbruik schiet de hoogte, hoewel ik bijna altijd 130 op CC rijd. Blijkt dat ik aan 130 op CC een constant verbruik heb van 6,7liter/100km, en dat met Shell V-Power diesel.

Zou dat aan de zeer korte bakverhoudingen kunnen liggen? Ondanks de 6 versnellingen draait de motor aan 2700 toeren bij 130km/u. De Jetta was eigenlijk ook niet echt zuinig op de autosnelweg, mijn Renault 1.9dCi was veel zuiniger terwijl die pompverstuiver dingen zo geroemd worden om hun zuinigheid.

Comment

• Laatste tank: 37,62 liter diesel voor 659,8 km ==> 5,70l/100 km

Voorlaatste tank: 43,66 liter diesel voor 739,3 km ==> 5,91l/100 km

Ik ben content!
        BMW F30 316d Sportline - '13
        BMW Z3 1.8 -- '97
        --------------------------------------------------------------
        2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
        2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
          Het verbruik van de Skoda is abnormaal hoog op de autosnelweg. Voor het werk moet ik eerst 15km binnendoor rijden en dan is mijn verbruik ongeveer 5,6 tot 5,9 liter/100km, wat vergelijkbaar is met de handgeschakelde Jetta 1.9TDI inloopwagen. Dan rij ik de A12 op en mijn verbruik schiet de hoogte, hoewel ik bijna altijd 130 op CC rijd. Blijkt dat ik aan 130 op CC een constant verbruik heb van 6,7liter/100km, en dat met Shell V-Power diesel.

Zou dat aan de zeer korte bakverhoudingen kunnen liggen? Ondanks de 6 versnellingen draait de motor aan 2700 toeren bij 130km/u. De Jetta was eigenlijk ook niet echt zuinig op de autosnelweg, mijn Renault 1.9dCi was veel zuiniger terwijl die pompverstuiver dingen zo geroemd worden om hun zuinigheid.
          Dat is wel erg veel. Is dat bij een 6de versnelling meestal niet rond de 2000o/m?

Met de Saab zit ik volgens BC nu op 10.4l/100km en gezien de ouderdom/gewicht/vermogen verhouding vind ik dat echt niet slecht.
          Op gas zit ik rond de 11.5l/100km maar dat ik moeilijk te meten vermits hij altijd op benzine start dusja...
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• 9,63 gemiddeld op de vorige tank

Zoals gewoonlijk dus

Comment

• net geen 7 liter met mijn astra break 1700 cdti . 'k Zet mijn airco wel altijd op.

en dat was dan ook meteen mijn eerste bijdrage op dit forum...

Comment

• Een tank aan 8.03l leeggereden. Rustig gereden met af en toe eens ff doortrekken Weinig autosnelweg.

Comment

• Met de Focus zit ik nu volgens spritmonitor aan 7,82l! Best wel veel vind ik zelf. Heeft wel nog maar 3500 km dus hoop dat het nog wat zal zakken... Zal ook wel met de 18" velgen te maken hebben.
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
                    Met de Focus zit ik nu volgens spritmonitor aan 7,82l! Best wel veel vind ik zelf. Heeft wel nog maar 3500 km dus hoop dat het nog wat zal zakken... Zal ook wel met de 18" velgen te maken hebben.
                    Audi-waarden

Comment

• Ik heb maar 8,5 met een benzine En dit moet ook nog zakken !

Comment

• zopas in men papieren zo'n uitstoot certificaat gevonden. gemiddeld verbruik van 5.9l stond er op dacht ik.

terwijl ik minimum aan 7L zit.

Comment

• Ragger!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                            Op de boordcomputer of zelf berekend? Mooi resultaat!Zolang je mij maar niet verslaagt Alhoewel, jij hebt ook geen airco enzo zeker?
                            Op boordcomputer. Heb wel airco, die meestal opstaat. Gisteren was het 3,7
                            1982 BMW E28 528i
                            2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Trok toch even mijn ogen open toen ik na een ritje van 32' in stadsverkeer een gemiddeld verbruik van 22 liter vaststelde in de RS4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Dat is wel erg veel. Is dat bij een 6de versnelling meestal niet rond de 2000o/m?
                                Helaas niet de DSG6 heeft heel korte versnellingen, aan 70 zit hij al in 6e aan 1450tpm. Het voordeel is wel dat de auto vrij snel optrekt om maar 105PK te hebben dankzij het razendsnelle schakelen van de DSG.

Volgens een collega met een VW Touran met manuele 6bak draait de motor ook zoveel toeren aan 130, die moet zich wel helemaal rot schakelen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Trok toch even mijn ogen open toen ik na een ritje van 32' in stadsverkeer een gemiddeld verbruik van 22 liter vaststelde in de RS4
                                  Die RS4'en zijn echt benzinesjassers. Een verkoper van de garage spreekt van gemiddelden die niet onder de 14 L gaan en die gemakkelijk aan de 17 L per 100 km liggen ...

Een V8 heeft zo zijn nadelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                                    Die RS4'en zijn echt benzinesjassers. Een verkoper van de garage spreekt van gemiddelden die niet onder de 14 L gaan en die gemakkelijk aan de 17 L per 100 km liggen ...

Als in Gent-Oostende op cruise control rijd (net geen 130 op de teller) staat er doorgaans 11 à 11,5 op de BC. Doe ik dat traject wat vlotter, dan 12,5 à 13. 't Is maar in stadsverkeer dat het verbruik echt tilt slaat.

Het verbruik is het enige nadeel aan zo'n wagen, maar je weet 't op voorhand

Comment

• Damn ja da's veel, aan 130 nog altijd 11, jawatte.

That's the price of driving something exclusive.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten

Ik zit in de 650i volgens de boordcomputer op 14,5 L per 100 km.
                                        Met een volle tank doe ik toch niet veel meer dan 400 km.
                                        Maar ja, een V8 heeft andere voordelen dan zuinigheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                                          Maar ja, een V8 heeft andere voordelen dan zuinigheid.
                                          Prachtige salontafels kan je ervan maken. Een 4-in-lijn valt toch maar stomweg om.

Comment

Working...
                                          X