Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een dagje naar zee heen en trg met een verbruik van net geen 4,2l de 100km.
    Geloof het of niet...constant tegen 140km/h...
    (Het gaat om een geshipte 1.4D in een corolla)
    Dan is zo'n klein motorke wel heaven Maar als je begint te gassen is 7,5l zeker niet uigesloten...tot max. 8l...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
      Ben juist terug van Hinterglemm 1085 km met 4 personen en bagage vele staus gehad en dan vele stukken aan 140/150 km/h , in Munchen 1 uur gereden voor 1km wegens unfall van 3 naar 1 vak (pechstrook) met mijn Zafira 19cdti automaat en volgens BC gemiddeld 5.9 l / 100km das toch niet slecht dacht ik
      Ongeveer hetzelfde als mijn A6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Ik rijd gewoon rustiger dankzij de CC, minder opgefokt
        op de autosnelweg ook onrustig dan?
        wat moet ik er mij dan bij voorstellen? 110-130-120-115-130-100-125-... ?

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
          op de autosnelweg ook onrustig dan?
          wat moet ik er mij dan bij voorstellen? 110-130-120-115-130-100-125-... ?
          Ik rijd amper autosnelweg. En daar rijd ik niet opgefokt neen, daar schommelde ik vroeger tussen de 130 en 140 (Golf 3 1.9 SDI hé ). Op provinciale baantjes waar ik regelmatig over moet bollen, reed ik bv. veel van voorligger naar voorligger, zonder extreem snel te rijden. Bv. waar je 70 mocht zonder huizen of voetgangers in de buurt (bv. Provinciale baan Baasrode - Willebroek voor de mensen uit de buurt) reed ik dan 80-90, tot ik een voorligger tegenkwam. Daar bleef ik dan achter tot die afsloeg of ik zonder problemen voorbijkon, ff doorgaan tot 110 om dan terug 80-90 te bollen. Nu niet, nu zet ik de CC op 72 en bollen maar moet ik inhalen voor een veel te trage voorganger, ff inhalen en eens er voorbij terug voet van het gas.

Comment

• en dan de volgende stap: doe dat ook als 't cc'tje af staat
            (niet vergeten dat ik een saaie rijstijl heb en dat je niet al te veel een voorbeeld moet nemen aan mij )

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Nieuwe binnenbaantjes ontdekt

14 liter

Comment

• Een Cooper D zuipt 9.1 liter!

Comment

• Wat heb je ermee aangevangen ?

Comment

• ik ben een Cooper S gewoon

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Ik vertrek binnen een paar dagen ook naar Kroatie, met die Jetta ga ik beter doen dan dat

De laatste 2 maand even kunnen vergelijken, telkens over 2000 kilometer met normale rijstijl:
                      - Opel Astra Break 1.7 cdti: 6.0l/100km
                      - Peugeot 307 SW 1.6 hdi: 5.8l/100km
                      - VW Jetta 1.9 tdi: 5.5l/100km
                      Nu iets meer dan 6000 kilometer gedaan met de Jetta op een maand en een gemiddeld verbruik van 5.3 op die 6000 kilometer. Ik denk niet dat het nog gaat zakken nu mijn gemiddelde maar ik vind het wel leuk, op die manier doe ik een 900 kilometer tussen de tankbeurten.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Verbruik E91 - 2.0D (150pk - automaat)

Vorige week es een verbruikstest gemaakt : van Brussel naar Brugge (E40) continu rijden aan minimum 80 en maximum 90 km/u
                        Verbruik : 4.5l diesel !!
                        Met een licht sportief rijgedrag geraak ik al gemakkelijk aan 6.9l
                        UIteraard is zo'n trage snelheid op de autosnelweg niet realistisch, was gewoon maar een test. Verbruik wagen hangt voor een groot deel af van de rijstijl, zoveel is duidelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                          Een Cooper D zuipt 9.1 liter!
                          Hoe geraak je daar aan??

Bij mijn vorige ben ik nooit boven de 7.5 geraakt ( ook al gaf ik toen goed door ).

Nieuw verbruik, check sig

Comment

• ik heb er zelfs eventjes 9.6 liter op gekregen

maar dan moet je al echt het beest uithangen

Comment

• tank is nog halfvol en ik heb reeds 600 km gereden.

2,5 liter per 100km

Reden : Zo'n 350km - van Leuven naar Eindhoven via Geel binnendoor en daar de autosnelweg op. In het terugkomen via maasmechelen gegaan en zo E314 naar Leuven. Constant met ecostand gereden achter zoveel mogelijk vrachtwagens zodat het gemiddelde verbruik over die 350 km 2,1 liter was.

Daarbij komt nog file en constant stilgestaan richting Brussel en in het centrum en de Wetstraat. Vannamiddag naar Antwerpen geweest, daar stadsverkeer en in het terugkeren daarnet file op de Brusselse ring tot Leuven. Dus ik kan zelfs meer dan 600km uit een halve tank halen!

Onder de 2,1 liter/100km lijkt me evenwel moeilijk, maar als ik ooit is zoveel km moet doen op de autosnelweg is dat perfect mogelijk!

Comment

• Amaiski ! Wel lullig om zo achter vrachtwagens te hangen, maar soit...

Om wat tegengewicht te geven : de 997S verbruikte op het circuit van Croix zo'n 33 liter/100 km

Comment

• hehehe, ik heb dit deze week ook gedaan: 2x naar Halle (130 km enkel) constant achter de vrachtwagens, dus iets minder dan 100 km/u en vorig weekend naar Lommel aan 105 km/u en terug.
                                  Toen m'n vrouw veel met de V70 reed, stond het gemiddelde op 6.2 l/100km, wat ook al mooi is. Gisteren stond het op 5,5 l/100km en de laatste reset van de BC was ongeveer anderhalf jaar geleden denk ik
                                  Ik heb nu al 1200 km met die tank gereden en sta nog niet op reserve. Dus is m'n gemiddeld verbruik op korte termijn (dus mocht ik de BC net voordien gereset hebben, maar ik wil dat niet) nog een stuk lager.

Daaraan zie je maar dat die autosnelwegsnelheden een enorm verschil maken in verbruik als je 20 tot 30 km/u minder snel rijdt.
                                  Spannend is het natuurlijk niet op die manier, maar wel lekker relax. En op die 130 km scheelde het een dikke 10 minuten buiten mocht ik 125 gereden hebben. Da's al wel wat, maar toch o zo relatief.

eco-style

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• ik ben ecostyle naar zuidfrankrijk gereden, lekker chill

1200km met 1 tankje van 60 liter met de 320Cd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                      hehehe, ik heb dit deze week ook gedaan: 2x naar Halle (130 km enkel) constant achter de vrachtwagens, dus iets minder dan 100 km/u en vorig weekend naar Lommel aan 105 km/u en terug.
                                      Toen m'n vrouw veel met de V70 reed, stond het gemiddelde op 6.2 l/100km, wat ook al mooi is. Gisteren stond het op 5,5 l/100km en de laatste reset van de BC was ongeveer anderhalf jaar geleden denk ik
                                      Ik heb nu al 1200 km met die tank gereden en sta nog niet op reserve. Dus is m'n gemiddeld verbruik op korte termijn (dus mocht ik de BC net voordien gereset hebben, maar ik wil dat niet) nog een stuk lager.

Daaraan zie je maar dat die autosnelwegsnelheden een enorm verschil maken in verbruik als je 20 tot 30 km/u minder snel rijdt.
                                      Spannend is het natuurlijk niet op die manier, maar wel lekker relax. En op die 130 km scheelde het een dikke 10 minuten buiten mocht ik 125 gereden hebben. Da's al wel wat, maar toch o zo relatief.

eco-style
                                      Ik heb dat ook in m'n V70 classic. Gewoon de sereniteit en de rust die je creert door de combinatie volvo en onthaast ecorijden is onvergelijkbaar.

Comment

• Mijn peugeot doet met 50-55 liter toch een 1100 km nu, met ene quasi continu plankgas stijl en gemengd verkeer.

Mocht ik hele dagen autosnelweg doen ( wat zodra in het verschiet ligt ) denk ik dat ik toch 1200 a 1250 haal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          ik ben ecostyle naar zuidfrankrijk gereden, lekker chill

1200km met 1 tankje van 60 liter met de 320Cd
                                          Ik zit nu aan 1.000km met 1 tankje van 30 liter en hij is nog niet leeg

Volgens BC kan ik nog 200km rijden, maar ik moet morgen het halve land door, dus ga ik op tijd tanken sewwes of morgenvroeg.

Comment

Working...
                                          X