Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Rond punt van den Albatros, is dat in Aalst aan de Opel (?) garage?
    neen dat is den haring.
    rond punt albatros is hetgeen verder, aan de industriezone en expressweg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Rond punt van den Albatros, is dat in Aalst aan de Opel (?) garage?
      Den haring is samen met het rond punt van Brakel een van de oudste van O-Vl

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      waren er asfaltwerken bezig? niet gezien.
      ik ben er gepasseerd komende van aalst rond punt op en naar industriezone en dan nog eens van industriezone naar haaltert op.
      wel grappig dat de meesten op het rechtervak blijven staan terwijl jij via het linkervak tot helemaal vooraan kan tuffen. om dan natuurlijk een nitwit tegen te komen die het hele rond punt nodig heeft om zijn bocht te pakken.
      trouwens testje gedaan. men vader is via rond punt naarE40 richting gent gegaan en zo naar de winkel gereden. ik via haaltert doorgestoken. en we kwamen beiden gelijktijdig aan.
      Dan moet je de expressweg niet hebben en is het idd mogelijk dat je 't niet gezien hebt. Maar is het heel goed mogelijk dat je zo een kwibus gelijk ik voor uw neus gehad hebt die van het tweede vak op 't rond punt zich naar richting Ninove schiet. Iedereen gaat daar trouwens richting Ninove, behalve Tuscani en z'n vader.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• 'k heb altijd al uit de hoogte gedaan.

sinds wanneer zijn die werken dan? want ben zondag nog heel de expressweg afgereden naar het zwembad.

en ik bedoelde eerder een wagen die samen met u op het rond punt komt, maar dan zo het rond punt doorsteekt dat jij op de binnenbaan je wagen kan opnemen en in je zak steken ofwel alles toesmijten.

Comment

• 't was maar een lolleke he tusc
          (smiley vergeten)

Die werken zijn nog maar pas, want ze waren net het eerste stuk aan 't hergieten.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• 70 euro voor kleine 52 liter..

Comment

• Mannekes, gelle geeft toch teveel gaas, zenne.

Volvo S60 2.4D (2004 - 160k km)
              Volgens deu Zweuden, 6.9 (hoe rijden die ermee ??? )
              MAAAR volgens mij 5.1 gemiddeld !!!! (over de laatste 20.000 km)

Da's 50/20/30 autostrade/steenweg/stad - gem snelh. 72 km/u.

70 op de steenwegen, 120 op de autostrade en een max op cruise control. M'n auto leent zich niet tot trek wedstrijden (er ontbreekt een T in de D) dus ik trek normaal op, al 'misdraag' ik mij ook wel eens. En ik blaas er op de autostrade ook wel 'ns de spinnewebben uit.
              Ik heb 0.2 kg extra op de banden staan, ik denk dat dat helpt en ik tank ook geen Shell want daar verbruikt hij meer van (ik tank meestal "Q8")
              Verder airco uit en radio aan, lichten aan (Volvo), handsfree dus toch wat electrisch gedoe, maar geen turbo of iets electrisch in de motor, simpele degelijke motor, denk ik.
              Dus 5.1 en toch betaal ik extra omdat de mijne meer CO2 uitstoot, I don't get it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RikkeS60 Bekijk Berichten
                maar geen turbo of iets electrisch in de motor, simpele degelijke motor, denk ik.
                Wie heeft u dat wijsgemaakt?

Er is maar één reden dat uw motor zo zuinig en tegelijk krachtig is en dat is net al die moderne rimram rond de motor : geavanceerde turbo en common-rail inspuiting, bijgestaan door een intercooler, EGR-klep en alle bijkomende snufjes die ook in andere moderne dieselmotoren zitten.
                Last edited by Caesar2; 20/10/2008, 07:51.
                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                  Wie heeft u dat wijsgemaakt?

Er is maar één reden dat uw motor zo zuinig en tegelijk krachtig is en dat is net al die moderne rimram rond de motor : geavanceerde turbo en common-rail inspuiting, bijgestaan door een intercooler, EGR-klep en alle bijkomende snufjes die ook in andere moderne dieselmotoren zitten.

Inderdaad.

Comment

• en een turbo heb je zeeeeer zeker

anyway, ik met m'n V70 2.5D (dus de oudere 5cil van Audi-origine, met wat minder moderne rimram maar toch al iets ) zit nu op 5.5
                    40/50/40 snelweg/sec weg/stad en zeer rustige rijstijl, igv noodzaak wel eens inhalen en serieus doortrekken, alleen als hij warmwarmwarm is. En dikke rookwolk achterlatend
                    Alles aan: airco, mp3, gps af en toe, lichten, ...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Man man, die Volvo's zijn echt abnormaal zuinig.

Onlangs nog gehoord van PeugeotGTI hier op't forum. Z'n pa rijdt ook met zo'n V70 2.4D, en die zit ook continu op gemiddeld 5,2 ofzo.

zieke shit.

Comment

• Allemaal audi vijfpitters hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          Allemaal audi vijfpitters hé
                          Die 2.4D en D5 niet he
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                            Die 2.4D en D5 niet he
                            alle vijfcilinder motoren van volvo zijn van in het begin met 5-cilinder know-how van audi.

volvo heeft dat indertijd overgekocht van audi

Comment

• De laatste tijd is het toch ongelofelijk hoeveel de diesel is afgeslegen. Deze morgen passeerde ik een pomp waar diesel €1,09 ofzo kostte. Nog niet zo lang geleden kostte diesel rond de €1,5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                De laatste tijd is het toch ongelofelijk hoeveel de diesel is afgeslegen. Deze morgen passeerde ik een pomp waar diesel €1,09 ofzo kostte. Nog niet zo lang geleden kostte diesel rond de €1,5.
                                Das goed he, ale je allersinds toch voor de dieselrijders onder ons.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  alle vijfcilinder motoren van volvo zijn van in het begin met 5-cilinder know-how van audi.

volvo heeft dat indertijd overgekocht van audi
                                  Stierekak hoor. Ze zijn van nul af begonnen met de D5. Hier kan je lezen dat de motoren een doorontwikkeling zijn van hun benzine-5 cilinders. En deze laatste zijn een doorontwikkeling van de B20, de viercilinder 2.0 waar ze een cilinder aan toegevoegd hadden.
                                  Maar soit.
                                  Dankzij Audi rijd ik nu zuinig, da's wel juist.
                                  En dankzij Volvo nog veel meer mensen na mij

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• en nu de bewijsjes ook he

en dit, dit geeft me zo een ongelofelijke voldoening:

't is er wel naar gereden, maar ik heb heel die tank zeer kalm uitgereden en pas op 1350 km getankt, en stond nog niet op reserve.
                                    (ondertussen 210 000 km he )

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Dikke dikke vetheid!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                        Stierekak hoor.
                                        maar volvo deed wél een vag-ke
                                        ne naft bedieselen

Comment

• ik vind het jammer dat er geen andere automaat mee wil doen

en al zeker een volivo of een audi of bmw fanaat
                                          die zuinigaards

Comment

Working...
                                          X