Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vorige week gaan tanken:

718km gereden 36.28l getankt, 5,05l per 100 km dus.

Anders zit ik altijd rond de 6l.

Comment

• saxo 1.5d, laatste tank 5.4l/100 km. Betrekkelijk hoog, maar er worden alleen korte afstanden meegereden en de langere afstanden (ca. 30km) zijn gebeurd met 4 personen in het voertuig. Het verbruik is veel lager te krijgen, maar de omstandigheden horen dan echt ideaal te zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        Ik heb net met onze V70 120 km gereden met 400 kg zware aanhanger (met Q-plaat); 120 km terug met ongeveer 2 ton achter m'n gat. (overwegend autosnelweg, uit veiligheidsoverwegingen niet sneller dan 95 km/u gereden, bergop en bergaf).

De wagen deed het priiiima, maar het verbruik
        Zuinige auto's hoor, maar laat ze niet hun forse spierballen gebruiken...
        M'n gemiddelde verbruik (over vele duizenden kilometers niet meer gereset) is van 5.5 naar 5.8 l/100 km gegaan

Tijdens het optrekken dikwijls cijfers in het actuele verbruik gezien die ik liever niet opgemerkt had

Ik denk dat ik nu toch wel eens ga resetten...
        Zelfs autostradekilometers met een lege aanhanger doen al veel met het verbruik heb ik gemerkt. Als ik wat met mijn aanhanger rondrijd gaat mijn gemiddelde ook enorm omhoog.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          wedden voor een duvel dat je dat niet haalt ?

een duvel is niet veel, dus komop
          Mij goed, wil u ook al meedelen dat ik gisteren aan 4euro per 100km reed (4,08euro om precies te zijn) nog steeds met het oude systeem en kapotte nokkenas

Volgens de verbruiksmeter zou de kar 3 a 4l verbruiken bij 90/100

Dus als de prijzen zo laag blijven, haal ik dat op m'n gemakje

Ben wel enorm verschoten infeite van het verbruik, zat dus gemiddeld op 9,28l, voornamelijk autosnelweg wel. Maar aangezien die verbranding nooit optimaal verloopt... Gisteren bijna een 1000km gereden met het bakje.

Comment

• Wat is er kapot aan die nokkenas? Ingesleten ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Wat is er kapot aan die nokkenas? Ingesleten ofzo?
              Ja, redelijk neig Maar normaal krijg ik volgend weekend m'n blok. En anders ist wa later. De luchtfilter ontbreekt trouwens ook nu. Die is er afgevlogen bij een backfire. Was toch ni zo'n goed idee om die terugslagklep weg te nemen (als die bleef zitten kon ik die darm van de luchttoevoer niet aansluiten.... En LMM's heb ik nog genoeg)

Aangezien alles toch al in die kar zit, gaak dan als da blok zit 't spel binnendoen voor LPI ombouw. Denk ni dat ik daar echt m'n geld van ga weerzien, of mss toch op termijn, maar 't moet gewoon wijs zijn om altijd zo goedkoop te tanken Gisteren heel de dag gereden en twas iets meer dan 42euro in totaal... Met de andere sleur zou dat, indien hetzelfde verbruik net geen 110euro geweest zijn. Ik denk wel dat datzelfde verbruik ongeveer haalbaar moet zijn, maar heb toch nog nooit lager dan 12l gezeten (op 98 dan).

Dus 't is toch wel een wereld van verschil.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Zelfs autostradekilometers met een lege aanhanger doen al veel met het verbruik heb ik gemerkt. Als ik wat met mijn aanhanger rondrijd gaat mijn gemiddelde ook enorm omhoog.
                klopt. De heenweg was 120 km met lege aanhanger en toen steeg het ook, maar niet zo erg.
                Met m'n eigen aanhanger heb ik daarom ooit eens de achterklep weggenomen voor een betere airflow ... en m'n bodem vloog eruit op de autostrade (zat wel al een beetje los hoor).

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

klopt. De heenweg was 120 km met lege aanhanger en toen steeg het ook, maar niet zo erg.
                  Met m'n eigen aanhanger heb ik daarom ooit eens de achterklep weggenomen voor een betere airflow ... en m'n bodem vloog eruit op de autostrade (zat wel al een beetje los hoor).
                  Volgens mij ben je beter met een zeil er over dan
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• dat staat dan zo te wapperen ... ik weet niet of het dan nog effectief is.
                    Maar 't is een piste.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

dat staat dan zo te wapperen ... ik weet niet of het dan nog effectief is.
                      Maar 't is een piste.
                      Er bestaan deftige afdekkingen ook ze. Die wapperen met moeite.

En als ge die veel gebruikt is het infeite wel de moeite aangezien dat zichzelf weer betaald. M'n baas vond het vroeger ook niet nodig voor een windvanger te plaatsen, terwijl hem dat op een jaar een 8000euro bespaarde...

(nuja, da zijn wel heel wat km's op een jaar, die ge wss niet doet. Maar zo'n doek kost wss de wereld niet, en dan kunde ook iets vervoeren in de regen zonder zorgen enzo)

Met m'n Sprinter 413cdi blijf ik trouwens op 12 a 13l zitten.

Comment

• ik heb die grote remorque slechts om de twee a drie jaar nodig, mijn eigen dubbelassertje van 2 op 1 heb ik wat meer nodig, maar nooit ver.
                        Daarvoor heb ik zo een goedkope wapperplastiek.
                        Wel puik dat die sprinter relatief zuinig is.

Ik heb nu efkes een vervangwagen, een V50 1.6D. Vanaf de garage de BC gereset en zelfde stijl als met de V70 (5.5l gemiddeld) gereden. Ik krijg hem amper onder de 6.2
                        Ik heb de indruk dat die wagen heel vlot is voor een 1600 te zijn, maar dat hij toch wat te compenseren heeft tijdens het optrekken. Daar waar m'n V70 zich moeiteloos voortrekt zonder gas te geven bij het opschakelen als het ware, zou de V50 al enkele keren stilgesputterd zijn. Bij wijze van spreken he. Heb de test niet gedaan
                        Ik zie de actuele verbruiken tijdens het optrekken toch meestal een stuk hoger liggen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

ik heb die grote remorque slechts om de twee a drie jaar nodig, mijn eigen dubbelassertje van 2 op 1 heb ik wat meer nodig, maar nooit ver.
                          Daarvoor heb ik zo een goedkope wapperplastiek.
                          Wel puik dat die sprinter relatief zuinig is.
                          Zuinigste tot nu toe was een LT 35, maar das veel kleiner model wel. Was korte wielbasis en gewoon verhoogd dak (dus niet extra hoog). Die kwam met 9l toe als je je wat inhield. Had daar meestal 10 a 11L mee, maar dat was dan wel 500km autosnelweg aan 140/150 en die liep 168 op gps

Jammer genoeg om het leven gekomen...

Huidige Sprinter is met laadruimte van 4m20 op 2m40 op 2m00 dus invergelijking daarmee verbruikt die wel niks. Rij er wel op m'n gemakske mee

Volgens mij zou ik wel beter af zijn met zwaardere motor, want 130pk voor iets dat leeg al 3ton weegt

Comment

• impressionant!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten

Volgens mij zou ik wel beter af zijn met zwaardere motor, want 130pk voor iets dat leeg al 3ton weegt
                              De x13cdi is een enorm verschil met de x16cdi. Mijn nonkel heeft beiden op zijn bedrijf en heeft al dik spijt van die x13cdi. Die 2.7 in de x16cdi klinkt ook pakken beter
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                De x13cdi is een enorm verschil met de x16cdi. Mijn nonkel heeft beiden op zijn bedrijf en heeft al dik spijt van die x13cdi. Die 2.7 in de x16cdi klinkt ook pakken beter
                                Idd, en blijft ook doortrekken... De 130pk versie wint ge zo goed als niks mee om tot 4000rpm te trekken en infeite begint die pas vanaf 2000toeren op te trekken Op dat vlak rij ik zelfs iets liever met de 110pk versie, maar das dan weer een ramp voor het werk dat ik doe.

Nuja, m'n baas moet ze betalen, en volgens hem is het meer dan genoeg... De camions hebben ook maar 230 en 270pk Das net genoeg voor in nen auto

Comment

Idd, en blijft ook doortrekken... De 130pk versie wint ge zo goed als niks mee om tot 4000rpm te trekken en infeite begint die pas vanaf 2000toeren op te trekken Op dat vlak rij ik zelfs iets liever met de 110pk versie, maar das dan weer een ramp voor het werk dat ik doe.

Nuja, m'n baas moet ze betalen, en volgens hem is het meer dan genoeg... De camions hebben ook maar 230 en 270pk Das net genoeg voor in nen auto
                                  Die van mijn nonkel worden in de bouw gebruikt en uit ondervinding weet hij dat de onderhoudskost lager ligt als de motor iets zwaarder is, ook bij de busjes voor personenvervoer. Verbruik verschilt ook niet zoveel. Ze gaan wel meestal langer dan 10 jaar mee
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

De camions hebben ook maar 230 en 270pk Das net genoeg voor in nen auto

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Hardcore-ecotesting met de 535d

vanaf oprit autostrade uit stilstand tot afrit stilstand
                                      gemiddelde snelheid 90km/h en een klets (grotendeels achter vrachtwagen)
                                      Zo'n 80km in totaal gereden.

5,8l/100km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        5,8l/100km
                                        das prachtig

Comment

• ik krijg mijn 220 cdi niet onder de 5.7

Comment

Working...
                                          X