Mijn E30 325i touring, die zoop een pak omdat ik die altijd goed liet werken, maar eens ik 'm rustig liet bollen, was die ook echt zuining. Ik deed daar ook makkelijk 8 liter gemiddeld per tank mee (waarvan een kleine helft toch stadskilometers), en aan 90 per uur, in 't zog van een vrachtwagen, kon je 'm rond de 4 liter krijgen.
Gewoon aan 100 bollend was dat een kleine 7 liter, zoiets. Meestal reed ik daar ook zo mee op de autostrade, 'k moest die voltanken van m'n studentenloontje. 
M'n 323ti was dan weer een vrij gulzige sixpack, tenzij je 'm onder de 100 hield, dan waren 6 liter makkelijk mogelijk. Aan hogere snelheden (120 en meer) was die bij constante snelheid ietsje minder zuinig, maar anderzijds was die dan wél weer vrij zuinig als het echt hard moest gaan. Kreeg je nauwelijks boven de 14-15 liter gemiddeld, en dan moest je al zot doen.
M'n 325CiA Cabrio was een zuinigheidskoning. Rustig cabrio cruisend op reis door Frankrijk (snelheden tussen de 40-50 en 100-110, routes départementales en lokale wegen, 2 personen, goed volgepakt (ook op de achterbank onder 't windscherm), automaat in D maar we geregeld 'es met de voet terugschakelend dmv gaspedaal) kwam die toe met zo'n 7,5 liter gemiddeld, en een autostraderit op tempomat aan 120 (dak dicht, wel) vergde 'm ook geen 8 liter, vaak zelfs eerder minder dan 7 liter. Aan 160 op tempomat verstookte die nog altijd maar een 8-tal liter / 100 km, en een TGV-ritje naar 't Zuiden (Autoroutes, vaak volgas, bijna continu boven de 160 en geregeld ook meer dan 200) haspelde 'ie af aan zo'n 12 liter.
Voor een toch relatief zware cabrio met een 2,5-liter benzine 6-cilinder met een automatische versnellingsbak is dat pokkepokkezuinig.


M'n 323ti was dan weer een vrij gulzige sixpack, tenzij je 'm onder de 100 hield, dan waren 6 liter makkelijk mogelijk. Aan hogere snelheden (120 en meer) was die bij constante snelheid ietsje minder zuinig, maar anderzijds was die dan wél weer vrij zuinig als het echt hard moest gaan. Kreeg je nauwelijks boven de 14-15 liter gemiddeld, en dan moest je al zot doen.
M'n 325CiA Cabrio was een zuinigheidskoning. Rustig cabrio cruisend op reis door Frankrijk (snelheden tussen de 40-50 en 100-110, routes départementales en lokale wegen, 2 personen, goed volgepakt (ook op de achterbank onder 't windscherm), automaat in D maar we geregeld 'es met de voet terugschakelend dmv gaspedaal) kwam die toe met zo'n 7,5 liter gemiddeld, en een autostraderit op tempomat aan 120 (dak dicht, wel) vergde 'm ook geen 8 liter, vaak zelfs eerder minder dan 7 liter. Aan 160 op tempomat verstookte die nog altijd maar een 8-tal liter / 100 km, en een TGV-ritje naar 't Zuiden (Autoroutes, vaak volgas, bijna continu boven de 160 en geregeld ook meer dan 200) haspelde 'ie af aan zo'n 12 liter.
Voor een toch relatief zware cabrio met een 2,5-liter benzine 6-cilinder met een automatische versnellingsbak is dat pokkepokkezuinig.

Comment