Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn E30 325i touring, die zoop een pak omdat ik die altijd goed liet werken, maar eens ik 'm rustig liet bollen, was die ook echt zuining. Ik deed daar ook makkelijk 8 liter gemiddeld per tank mee (waarvan een kleine helft toch stadskilometers), en aan 90 per uur, in 't zog van een vrachtwagen, kon je 'm rond de 4 liter krijgen. Gewoon aan 100 bollend was dat een kleine 7 liter, zoiets. Meestal reed ik daar ook zo mee op de autostrade, 'k moest die voltanken van m'n studentenloontje.

M'n 323ti was dan weer een vrij gulzige sixpack, tenzij je 'm onder de 100 hield, dan waren 6 liter makkelijk mogelijk. Aan hogere snelheden (120 en meer) was die bij constante snelheid ietsje minder zuinig, maar anderzijds was die dan wél weer vrij zuinig als het echt hard moest gaan. Kreeg je nauwelijks boven de 14-15 liter gemiddeld, en dan moest je al zot doen.

M'n 325CiA Cabrio was een zuinigheidskoning. Rustig cabrio cruisend op reis door Frankrijk (snelheden tussen de 40-50 en 100-110, routes départementales en lokale wegen, 2 personen, goed volgepakt (ook op de achterbank onder 't windscherm), automaat in D maar we geregeld 'es met de voet terugschakelend dmv gaspedaal) kwam die toe met zo'n 7,5 liter gemiddeld, en een autostraderit op tempomat aan 120 (dak dicht, wel) vergde 'm ook geen 8 liter, vaak zelfs eerder minder dan 7 liter. Aan 160 op tempomat verstookte die nog altijd maar een 8-tal liter / 100 km, en een TGV-ritje naar 't Zuiden (Autoroutes, vaak volgas, bijna continu boven de 160 en geregeld ook meer dan 200) haspelde 'ie af aan zo'n 12 liter.
    Voor een toch relatief zware cabrio met een 2,5-liter benzine 6-cilinder met een automatische versnellingsbak is dat pokkepokkezuinig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Mijn E30 325i touring, die zoop een pak omdat ik die altijd goed liet werken, maar eens ik 'm rustig liet bollen, was die ook echt zuining. Ik deed daar ook makkelijk 8 liter gemiddeld per tank mee (waarvan een kleine helft toch stadskilometers), en aan 90 per uur, in 't zog van een vrachtwagen, kon je 'm rond de 4 liter krijgen. Gewoon aan 100 bollend was dat een kleine 7 liter, zoiets. Meestal reed ik daar ook zo mee op de autostrade, 'k moest die voltanken van m'n studentenloontje.
      Met het studentenloontje kan ik het best begrijpen, maar echt fun is daar toch niet aan é? Zeg niet dat je dat spel continu moet open sleuren. Maar vind niet dat een 325i een leuke wagen is om ecoruns mee te doen Uiteindelijk verbruikt die toch relatief veel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

M'n 325CiA Cabrio was een zuinigheidskoning. Rustig cabrio cruisend op reis door Frankrijk (snelheden tussen de 40-50 en 100-110, routes départementales en lokale wegen, 2 personen, goed volgepakt (ook op de achterbank onder 't windscherm), automaat in D maar we geregeld 'es met de voet terugschakelend dmv gaspedaal) kwam die toe met zo'n 7,5 liter gemiddeld, en een autostraderit op tempomat aan 120 (dak dicht, wel) vergde 'm ook geen 8 liter, vaak zelfs eerder minder dan 7 liter. Aan 160 op tempomat verstookte die nog altijd maar een 8-tal liter / 100 km, en een TGV-ritje naar 't Zuiden (Autoroutes, vaak volgas, bijna continu boven de 160 en geregeld ook meer dan 200) haspelde 'ie af aan zo'n 12 liter.
        Voor een toch relatief zware cabrio met een 2,5-liter benzine 6-cilinder met een automatische versnellingsbak is dat pokkepokkezuinig.
        tempomatheid !

Comment

• het koude weer is moordend voor men verbruik.
          ik zet speciaal men verwarming niet op. en toch zit men verbruik op 7.7 en 7.8 ipv 7.4

Comment

• Vandaag met de Sprinter (op 480km) 13,12l gemiddeld. Dit met file, brussel, stuk wallonie (toch wat bergachtig) en zo goed als continu goed geladen. Gemiddeld wss wel 4ton op de weegschaal.

Ik ga nog een zuinigheidsrijderke worden...

Comment

• 2.1 of 2.7 ?

Comment

• mijn zus doet met haar ml320 net zoveel ald met de 270

9.5
                en ze zegt dat ze harder rijdt en moet bijschaven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  2.1 of 2.7 ?
                  En ik dacht altijd dat ik een 2.2 had

Fuck, is dat maar een 2.1l dat daar in zit? Tis de 130pk 4cil versie. Iets te licht imo, maar m'n baas beslist uiteindeijk wat het word, en die vind dat al meer dan genoeg

Comment

• benz misleidt

Comment

• 2148, bijna 2.2

Comment

• zit nu op een gemiddelde van 9.7 na een 6000 km

Comment

• das veel, hoeveel zegt das haus ?

Comment

benz misleidt
                            Weet je soms de specs van dat blok? Want heb daar eigenlijk nog nooit veel info over gevonden. Het enigste dat ik merk is dat er onder de 2000rpm bijna niemand thuis is. Maar hoeveel koppel dat "beest" heeft

Blijf het wel sterk vinden dat zo een klein 4cilindertje dat aan kan.

Comment

• 7,5 tot 7,8
                              reden : altijd korte afstanden, motor krijgt de tijd niet om op te warmen

Comment

• in mijn c 136 en 390

weet niet in de sprinter

Comment

• Wss iets meer koppel? In ieder geval, zwaar geladen doet die wel nog zijn best, juist dat em toch wat toeren moet maken. Langs de andere kant, is 1500rpm niet veel, maar als je er maar 4000 kan maken en er boven de 3600 niet echt veel gebeurd, verwacht ik toch dat em van 1250 al begint te trekken. Terwijl nu het pas bij aan 2000rpm het geval is.

Vroeger, nog met het TDI'tje trok dat spel vanaf 1500rpm en ging tot 4500rpm door En dat liep ook wel zuinig. Weet alleen niet of dat even geschikt was voor zware arbeid. En heb toch liever een ster op die neus

Comment

in mijn c 136 en 390

weet niet in de sprinter
                                    340 nm heb jij normaal gezien

Comment

• okay !

Comment

• 340 nanometer?

Comment

• fuck hoofdletters

Comment

Working...
                                          X