Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2002 corolla 2 l D4D 90 pk
    gewone banden (all season of zomer is dat dan zeker?)

gemiddeld officiëel: 5,7 l/100 km
    mijn verbruik volgens boordcomputer: 5,2 , en ik krijg het hier maar niet onder.

Ik doe veel stukken weg van 70, warm op het gemak op, schakel vroeg, blijf rond of onder 2000 toeren, rij voorzienend, met de airco af en ik tank nu en dan premium brandstoffen. Mijn banden hou ik graag stevig geblazen.

Hmm, wat zou ik nu doen, hoofdsteunen, kofferbekleding en reservewiel eruit om gewicht te besparen ?

Comment

• Comment

• Ik tank de laatste tijd steeds 95 bij Gabriëls (€1.06/L). Ik heb nu 43.01 euro betaald voor 40.58L en merk geen verschil in verbruik. Teruggekomen van Gabriëls in Waregem naar Oostrozebeke met een gemiddeld verbruik van 5.3L/100km. En dat in stadsverkeer!

Comment

• Vandaag eens een testje gedaan met de Espace 2.0 DCi 150pk.

Normverbruik: 7.4
          Verbruik met mijn moeder achter het stuur: 8.4
          Verbruik met mezelf achter het stuur: 9.2
          Eco-run Oud-Turnhout - Hoboken - Oud-Turnhout (114km): 6.8

Nooit verwacht dat dat ding zo verschrikkelijk zuinig kon zijn

Nadeel is wel dat ik 20min langer over die 114km gedaan heb dan normaal.

114km @ 9.2 = 10,488 liter
          114km @ 6.8 = 7,752 liter

dat is een verschil van 2.736 liter. tegen de huidige maximumprijs van diesel is dat dus iets van een 2.9 euro voor 20 min. Per uur spaar je dus 8.651232 euro. Kan je dus beter meer gas geven en langer werken.

Comment

• Idd, hoe lager de prijs per liter hoe minder je bent met een zuinige wagen. De prijzen zullen ooit wel terug stijgen denk ik dan

Ik verbruik nu alleszins 3,4 liter omdat ik niks anders doe dan stadsverkeer en files van en naar Brussel. Toch is hij duidelijk zuiniger met shell express diesel dan met lukoil. Heb nu tweemaal de test gedaan en toch een verschil van meer dan 100km, hetzij dus drie liter...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
              Omg, een duidelijke foto van WB!
              En dan nog eentje in het donker, nice job!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                ehh?

Volgens mij wou hij die Lambo fotograferen die voor hem reed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                  yes!!!

Comment

• Gisteren 38l getankt voor 35 Euro .
                    Mijn verbruik blijft op de 5.2 hangen. Nu nog eens een eco-run proberen om terug proberen te gaan naar de 5.1 ( al zal het op 1 tankbeurt niet lukken )

Comment

• Laatst was ik bij Beckers om de auto van mijn schoonvader te halen, hoorde ik toevallig de receptioniste bellen met een MINI eigenaar:
                      "jama meneer, 5.4 is toch écht wel een mooi verbruik hoor"
                      ...
                      "ja meneer, dat is logisch als u veel korte ritten doet dat het verbruik wat hoger ligt"
                      ...
                      "awel meneer, reset uw boordcomputer eens en rij eens naar de zee en terug, u zal zien dat hij minder verbruikt"
                      ...
                      "Toch, ik vind 5.4 liter een heel mooi resultaat hoor"

--> fuck kerel
                      Ik: "damn, ik zou komen klagen dat mijn kar kapot is als hij zo weinig verbruikt"

Comment

• Volledige tank leeggereden met mij aan de snelheidsbeperkingen te houden, bijna meer mét dan zonder Cruisecontrol gereden, overal rustig opgetrokken en vroeg te geschakel terwijl mijn ouders hun gewone rijstijl bleven gebruiken: 8.7liter

Spijtig dat hij alleen korte ritjes maakt zodat hij nooit opwarmt
                        En dat langere ritten altijd snelwegritten zijn, korte versnellingsbak.

Nu examens, ritten naar/van examens zijn helemaal niet zuinig...
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten

Nu examens, ritten naar/van examens zijn helemaal niet zuinig...

So true.

Vooral van examen -> huis kan het wel eens fel worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            So true.

Vooral van examen -> huis kan het wel eens fel worden.

Vandaag dus ook... Snelheid beetje vrijer geïnterpreteerd, bochten nogal vlot en goed doortrekken...kom thuis aan en stap uit, zie ik net een combi die de straat inrijdt.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• 15/11 getankt bij de Esso in Brugge, ik zit nu aan 900km en kan nog een 300 km rijden. Eindelijk eens voorbij de 1000km met 1 tank

Me happy!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                15/11 getankt bij de Esso in Brugge, ik zit nu aan 900km en kan nog een 300 km rijden. Eindelijk eens voorbij de 1000km met 1 tank

Me happy!
                                Ik kan daar alleen maar van dromen Het maximum dat ik al met een tank heb gedaan is 650km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Ik kan daar alleen maar van dromen Het maximum dat ik al met een tank heb gedaan is 650km
                                  Hoeveel bedraagt je gemiddelde verbruik dan? Ik reed overlaatst met een Passat CC 1.8 TFSI op een vrij vlotte manier (+/- 140 km/u continu) over de autostrade van Maasmechelen tot bij het D' Ieteren Contact Center in Kortenberg en kwam uit op een gemiddelde van 7,2 liter per 100 km...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeugeotGTi Bekijk Berichten
                                    Hoeveel bedraagt je gemiddelde verbruik dan? Ik reed overlaatst met een Passat CC 1.8 TFSI op een vrij vlotte manier (+/- 140 km/u continu) over de autostrade van Maasmechelen tot bij het D' Ieteren Contact Center in Kortenberg en kwam uit op een gemiddelde van 7,2 liter per 100 km...
                                    7,7 ongeveer was dat. 50 liter getankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Ik zou zo graag een benzine gekocht hebben, maar ze verbruiken gewoon té veel

Comment

• Ik vind het zot als ik meer dan 400km kan rijden (62l tank).

Maar rij die wel ni volledig leeg. Zit meestal nog een 7l in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                          Ik zou zo graag een benzine gekocht hebben, maar ze verbruiken gewoon té veel
                                          Hoeveel km doe je zo op een jaar?

Comment

Working...
                                          X