Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ze zeggen dat zo een Passat 2.0 TDi CR niet zo zuinig is als de vroegere 1.9 TDi PD.
Vandaag mee 250km gebold langs verlaten landwegen (tussen 80 en 110km/u aangehouden gezien ik de weg hier niet bijster ken). 7.8l/100km. Valt mee hoewel het altijd in 6-de te doen was.
Gisteren dat ding wel even aangesproken tussen Praag en Olomouc. 300km afgelegd op lege snelweg: 10.1 l/100km !!
Amai mijn frak !!
(Ter referentie, ik heb die weg vaak met mijn S320 afgelegd aan dezelfde snelheid en die heeft dan ong 12.5 a 12.7 l/100km nodig.)
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Ze zeggen dat zo een Passat 2.0 TDi CR niet zo zuinig is als de vroegere 1.9 TDi PD.
Vandaag mee 250km gebold langs verlaten landwegen (tussen 80 en 110km/u aangehouden gezien ik de weg hier niet bijster ken). 7.8l/100km. Valt mee hoewel het altijd in 6-de te doen was.
Gisteren dat ding wel even aangesproken tussen Praag en Olomouc. 300km afgelegd op lege snelweg: 10.1 l/100km !!
Amai mijn frak !!
(Ter referentie, ik heb die weg vaak met mijn S320 afgelegd aan dezelfde snelheid en die heeft dan ong 12.5 a 12.7 l/100km nodig.)
7,8 l/100km vind ik veel hoor.
Een oude 1.9 PD (en zelfs een VP) kreeg je zonder veel problemen rond de 6 liter.
Is best wel véél mijne 2.0tdi wel geen CR verbruikt zo'n 6 a 7 liter met toch vlotte rijstijl.
Rijstijl is wel moeilijk te vergelijken.
Als referentie: met een 320d automaat (177pk) heb ik enkele weken terug een week gereden en die was redelijk zuinig (7.8 a 8L bij gelijke rijstijl).
Met een A6 3.0 TDi Quattro Avant (automaat, 240pk) had ik een kleine 10L nodig.
Het is wel niet de eerste keer dat ik merk dat kleinere dieselmotoren nogal gaan verbruiken als je ze echt aanspreekt. 'k Heb hier ooit een foto gezet van een E220CDi die ik reed en waarmee ik 10.6L nodig had tussen Parijs en Brussel.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Als referentie: met een 320d automaat (177pk) heb ik enkele weken terug een week gereden en die was redelijk zuinig (7.8 a 8L bij gelijke rijstijl).
Met een A6 3.0 TDi Quattro Avant (automaat, 240pk) had ik een kleine 10L nodig.
Het is wel niet de eerste keer dat ik merk dat kleinere dieselmotoren nogal gaan verbruiken als je ze echt aanspreekt. 'k Heb hier ooit een foto gezet van een E220CDi die ik reed en waarmee ik 10.6L nodig had tussen Parijs en Brussel.
Kan niet anders hé.
Die kleine dieselmotor hebben ook een pak vermogen. En als je dat vermogen frequent of zelfs bijna permanent gaat aanspreken... tja, nothing comes for free hé.
Vermogen heeft twee dingen nodig:
- zuurstof
- brandstof.
Al de rest is bijzaak, ook cilinderinhoud en het aantal cilinders.
Of samengevat, als ik een Passat diesel meekrijg, moet ik daar niet proberen de gemiddelde snelheid van een dikke duitser op benzine mee neer te zetten.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Volledige tank leeggereden met mij aan de snelheidsbeperkingen te houden, bijna meer mét dan zonder Cruisecontrol gereden, overal rustig opgetrokken en vroeg te geschakel terwijl mijn ouders hun gewone rijstijl bleven gebruiken: 8.7liter
Ford Focus ST
Volgens constructeur: 9.3 l/100km
Volgens boordcomputer: 11.2 l/100km
Zelfs op de autosnelweg is het geen zuinig ding, aan 120 in 6e doet ie nog steeds 9 liter ...
Dan is mijn gemiddeld verbruik eigenlijk nog relatief braafjes.
(gulzigste rit tot nu toe was aan 19.5 l/100km over een afstand van 80 km, maar dat was spelen en van elke gelegenheid gebruik maken om volgas te gaan)
Comment