De laatste 2 tanken een gem. verbruik van 13,3
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenVandaag St-Niklaas - Veurne, met 2000 E320CDI-T, met 4 personen aan boord, cruise control op 125kph:
gemiddeld verbruik van 4,1 liter/100km volgens BC.
Een goed werkende thermostaat doet véél bij zo'n CDI.
en aan de pomp?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
en aan de pomp?
Er werd niet getankt op die rit van wel zeker 120 km!!!!
Uiteraard is die bc niet correct en zit er afwijking op en bla bla bla, dat weet iedereen en is hier al 100'en keren gezegd geweest.
Feit blijft dat het zeer weinig zal zijn, én dat het verschil tussen oude en nieuwe thermostaat énorm is bij zo'n motor.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenJa, gemiddeld zal dat een pak lager liggen hé.
Als ik plankgas optrek met mijn diesel dan zie ik ook verbruikscijfers van boven de 30l/100km. Maar je trekt ook geen 100km aan een stuk plankgas op hé. Je zal altijd wel eens moeten afremmen.
Comment
-
Gisteren alle benzineticketjes van het hele jaar 2008 ingegeven voor onze Corsa. Het waren er een hoop, want in 365 dagen 29.000 km (!)afgelegd en er gaat maar een kleine 40 liter per tankbeurt in
Wat zien we? Gemiddeld verbruik zakt van 7,03 naar 6,91
Wetende dat enkel 2007 (25.000 km) en nu dus ook 2008 zijn ingevoerd, betekent dit toch een fijne daling.
Drinkt vooral 'veel' in de wintermaanden, wegens buitenslaper. Extremen op 1 tank liggen op zowat 6,3 en 7,5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenGisteren alle benzineticketjes van het hele jaar 2008 ingegeven voor onze Corsa. Het waren er een hoop, want in 365 dagen 29.000 km (!)afgelegd en er gaat maar een kleine 40 liter per tankbeurt in
Wat zien we? Gemiddeld verbruik zakt van 7,03 naar 6,91
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenMooie foto whiteboy!
Comment
-
Hier nieuw record gereden:
6,9l/100km met een X3 3.0d manueel.
Voor het grootste stuk 90km/u gereden, in 5e, de motor draait dan 1900 tpm.
Mss dat het verbruik in 6e nog lager ging zijn, maar dan draait hij wel erg weinig toeren. Er zitten ook stukjes stad tussen en starten met koude motor.
BC was gereset van bij vertrek, en met 3 pers aan boord + bagage, airco aan, en paar keer geplankt.
Dus verbruik zou wel nog lager kunnen.
Ik schat zo'n 6,5 liter in beste omstandigheden.
Comment
Comment