Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2002 Toyota Corolla; 2 liter D4D 90 (beuh) pk: volgens boordcomputer nu 5,1 superzuinig. Ik kom ermee van 5,4 een paar maand terug.

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten

Da's zwaar overdreven hé. Een Mini CooperS heeft 177pk, de JCW zelfs 211 dacht ik, dat is ook een klein bakje met FWD.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
      Nope motor draaide al een tijdje.
      En ik dacht dat dat het gemiddeld verbruik is over de hele tank sinds de laatste tankbeurt, kan het zijn?

En dat icoontje brandt sinds verleden week zaterdag. Binnenkort eens binnensmijten bij Renault.
      ik zou toch niet te lang met da lampje rond rijden. als ik dat lampje zie branden stop ik onmiddelijk

Verbruik met de megane is +- 8l. 510km gereden, 30 afgetrokken het starten op benzine. is dat een beetje realistisch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
        2002 Toyota Corolla; 2 liter D4D 90 (beuh) pk: volgens boordcomputer nu 5,1 superzuinig. Ik kom ermee van 5,4 een paar maand terug.
        Eenen diesel met 90 pk die 5.1 liter verbruikt en dat noemde gij superzuinig
        Dat haal ik ook met mijne naft met 60 pk!
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vraagje; hoe bereken je zo'n "ecoscore"?

Renault Mégane 1.5 Diesel : Ecoscore 69

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeust Bekijk Berichten
            Vraagje; hoe bereken je zo'n "ecoscore"?
            Die kan je opzoeken op een site.

Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Danku!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                en de JCW haalt een 240(??)
                wannes heeft de zijnen al op 255 gekregen, en had nog over

op teller uiteraard, maar bij Mini wijken die niet zoveel af.. 6-7 per uur ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  omfg kerel, gij ook al

Ik zeg het, met zo'n verbruik zou ik gaan klagen dat mijn kar kapot is

Comment

• Audi a6 facelift 2.0 TDI Multitronic: gemiddelde van 7.9 l/100 km.
                    Is wel al iets aan het zakken ivm de eerste 2000 km.
                    Gewone rijstijl, af en toe eens even de gas indrukken voor kort inhaalmaneuver of iets dergelijks.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                      een smart fortwo tegen 140 achter je krijgen doet ook je wenkbrauwen fronsen. dat zou ik persoonlijk ook niet doen.
                      Harder gaan die niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                        Audi a6 facelift 2.0 TDI Multitronic: gemiddelde van 7.9 l/100 km.
                        Is wel al iets aan het zakken ivm de eerste 2000 km.
                        Gewone rijstijl, af en toe eens even de gas indrukken voor kort inhaalmaneuver of iets dergelijks.
                        hmm, vind ik toch best veel. weinig autostrade?

Comment

Renault 1.5 Dci

Dat hok verbruikt dus es niets hé

Constant planchée en dat zat nog maar aan 5,5 gemiddeld zeker, en op 't einde heb ik dat nog op 6l/100km gekregen zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk Berichten
                          Idem

De 4 pinkers gaan overdreven snel aan
                          Mégane heeft zelfs Spillies zijn V10 Tdi afgedroogd in de westhoek
                          Gast, gij kunt u nog permiteren om zo'n Renault in de gracht aan frieten te rijden, maar met die van m'n pa probeer ik toch altijd 't een beetje 'rustig' aan te doen.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten

Dat hok verbruikt dus es niets hé

Constant planchée en dat zat nog maar aan 5,5 gemiddeld zeker, en op 't einde heb ik dat nog op 6l/100km gekregen zeker?

Gast, gij kunt u nog permiteren om zo'n Renault in de gracht aan frieten te rijden, maar met die van m'n pa probeer ik toch altijd 't een beetje 'rustig' aan te doen.
                            Dude chill

Comment

Dude chill
                              Maar dat hok ging daar deftig door wanneer ik daar achter reed, niet normaal.

Dat rondpunt

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Blijft een 2liter hé, ik vind dat best meevallen.
                                Trouwens, een 2.0 D4D met 90pk, is dat niet érg weinig? Is het geen 90kW?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                  Maar dat hok ging daar deftig door wanneer ik daar achter reed, niet normaal.

Dat rondpunt

Bijna de remmen niet gebruikt op dat moment

Fak was zalig

Comment

Eum...dan ben ik toch niet meer zo mee met tegenwoordige cijfers?

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Blijft een 2liter hé, ik vind dat best meevallen.
                                    Trouwens, een 2.0 D4D met 90pk, is dat niet érg weinig? Is het geen 90kW?
                                    66kW

Ben het trouwens beu door VW-leasingbakken ingehaald te worden.

...maar ben toch al over de € 400+ flitsboetes in 1,5 jaar, dus t is misschien best

Trouwens, een collega heeft een Auris, ook met zoiets van motorisatie én 0,7 liter meer per 100 km, maar ik ken 'n rijstijl niet natuurlijk.
                                    Edit, die heeft een 1,4 90 pk en meer verbruik dan mij.

Comment

• Renault Scenic 1.9dci 115pk Privilege bouwjaar 2003
                                      gem normverbruik: 5.8l/100km
                                      gem reëel verbruik na 110.000km op basis van getankte brandstof: 6.45l/100km

Renault Grand Scenic 1.5dci 105pk Exception bouwjaar 2006
                                      gem normverbruik: 5.4l/100km
                                      gem reëel verbruik na 75.000km op basis van getankte brandstof: 6.30l/100km

Ik rij wel grotendeels over de gewone wegen.

Ik had verwacht dat de 1.5 meer verschil in verbruik zou opleveren.

Comment

• E30 316i, zowel zuinig als mijn rijgedrag => 15,xl per 100km. Ok, hoog verbruik, maar wel de power van een 1.6 é!

Comment

• Brugge - Mechelen @ 120km/u CC - 6,9l/100km

Comment

Working...
                                          X