Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Exact 2 jaar geleden zijn we begonnen met het registreren van de tankbeurten op Spritmonitor.de. Op die 2 jaar tijd hebben we 50.257 km afgelegd aan een gemiddeld verbruik van 6,37l/100 km.

Toevallig heb ik hier nog een Autogids liggen (nr. 531 - 17/02/2000) waarin er een gedetailleerde wegtest van een Astra 2.0 DTI is. Als gemiddeld testverbruik haalden zij 6,4l/100 km .

Ik ben dus content qua verbruik .

Deze 50.257 km hebben me dus 3.399 € aan diesel gekost ofwel 6,76 €/100 km. Als we dit als algemeen gemiddelde nemen over de volledige 215.000 km die ik reeds met de Astra gereden heb, dan heb ik er in totaal al voor 14.534 € diesel ingekapt .

Een auto duur? Bwoa .
    BMW F30 316d Sportline - '13
    BMW Z3 1.8 -- '97
    --------------------------------------------------------------
    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Verbruik op de BC nog nooit lager dan 8l zien gaan. schommelt rond 8,2 tot 8,6. reëel ligt het verbruik dicht tegen dat laastse cijfer (op lpg dan)

Comment

• Na de zuippartij van de laatste bak ( 6l ) ben ik deze bak bezig met een ander uiterste. Tot nu 4.5l op BC, hopelijk kan ik dat getal nog een 200 km behouden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          hmm, 7.9 L voor A6 facelift vind ik toch best veel. weinig autostrade?
          woon-werk 10 km, dus idd weinig autostrade.
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten

Dat hok verbruikt dus es niets hé

Constant planchée en dat zat nog maar aan 5,5 gemiddeld zeker, en op 't einde heb ik dat nog op 6l/100km gekregen zeker?

vinde gij da ? ik zie 75.5 liter staan , ofwel ligt het aan mijn ogen of scherm
            1991 Audi S2 coupe
            2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• 2008 Opel Zafira 1.9cdti 100pk

Opel zegt: Stad: 7.6l/100km
              Buiten stad: 5.1l/100km
              Gecombineerd: 6.0l/100km

Realiteit zegt: 6.8l/100km op boordcomputer
              6.8l/100km na controleberekening
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• 2002 corolla 2 l D-4D: boordcomputer zegt nu al 4,7 l /100 km, komt van 5,5.
                Als ik echter mijn laatste 2 tankbeuren apart bereken zit ik telkens aan 6 l ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
                  2002 corolla 2 l D-4D: boordcomputer zegt nu al 4,7 l /100 km, komt van 5,5.
                  Als ik echter mijn laatste 2 tankbeuren apart bereken zit ik telkens aan 6 l ???
                  Boordcomputers zijn niet nauwkeurig, en geven veestal een veel "optimistischer" beeld van je echte verbruik.
                  AutoMinded.be

Comment

• Paar dagen gereden met de Corsa 1.2 van mijn vriendin.
                    9.5 gemiddeld over 200km

Benzine is niks voor mij denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ErikF Bekijk Berichten
                      2002 corolla 2 l D-4D: boordcomputer zegt nu al 4,7 l /100 km, komt van 5,5.
                      Verbruik op een BC aflezen is waardeloos, tanken, dagteller op nul, rijden, tanken, rekenen.
                      Ofwel telkens invullen op spritmonitor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                        Paar dagen gereden met de Corsa 1.2 van mijn vriendin.
                        9.5 gemiddeld over 200km

Benzine is niks voor mij denk ik
                        Geen snelwegkm's denk ik dan? Daar moet je toch al zwaar voor op 't gas gaan volgens mij!
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                          Geen snelwegkm's denk ik dan? Daar moet je toch al zwaar voor op 't gas gaan volgens mij!
                          Nope, meestal binnenwegen idd.

En dat ding kan geen bochten nemen, dusja, dat verbruikt veel constant remmen en optrekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                            Ofwel telkens invullen op spritmonitor.
                            Zo doe ik het

Comment

• 9,14l met mijn 413cdi

Zit veel rond de 12l, maar had nu nog geen 200kg aan boord en weinig verkeer. Dus mooi vlot kunnen rijden. Had niet verwacht die onder de 10l te krijgen.

Comment

• Laatste tank zat ik aan 10tal liter

Comment

• Ben benieuwd wat het normale verbruik van m'n wagen gaat worden met 18inch velgen (voor het eerst maal).

Comment

• Een tripje naar 't Zwin is goed voor m'n verbruik

9,89, m'n 2e laagste verbruik ooit met de BMW. En niet speciaal eco gereden ofzo, dus het kan nog lager. Puur autosnelweg (2x tanken aan de autosnelweg dus) zou ik 'm makkelijk onder de 9 moeten krijgen.
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• volgens de BC zit ik hier op een 8.2
                                      en die is vrij accuraat als ik mijn lpg verbruik uit tel. dat is natuurlijk wel kut omdat je de benzine niet kan tellen die je op rijdt..

Comment

• Na rag-rit met de Q7:

19,5 l/100 km

Comment

• dit weekend was ik volgwagen in de plaatselijke juniorenkoers, men boordcomputer gaf een gemiddeld verbruik van 8.2L aan en nog een actieradius van 270km, terwijl ik aan de start stond.
                                          Na de koers (een 90km) ben ik tot volgende waardes gekomen, gemiddeld verbruik van 7.5L en nog een actieradius van 330km.
                                          hij had er precies deugd van om eens een tijdje te mogen rijden.
                                          (2uur aan een stuk gemiddeld 55km/u met pieken van 110)
                                          wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                          X