Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenMoet mijn lampen vaker dichtklappen misschien
En toch blijf ik het verontrustend vinden om dat metertje van de tank letterlijk te zien zakken tijdens het rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk BerichtenAudi A3 1.9 TDI 105 pk , 4.5 l/100 km bij een sportieve rijstijl. Wagen heeft geen airco.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtensmart cdi 40 kw
volgens smart : 3.4
volgens mijn eerste, relatief onbetrouwbare meting : 4.04
ofte 19% te veel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenDan veronderstel ik dat de sportiviteit doorgaat tot 2500tpm?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichtenik probeer zoveel mogelijk onder 2300 toeren te blijven. Ik beschouw mezelf als een sportieve bestuurder die rekening houdt met andere weggebruikers en de verkeersregels nauwkeurig opvolg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichtenik probeer zoveel mogelijk onder 2300 toeren te blijven. Ik beschouw mezelf als een sportieve bestuurder die rekening houdt met andere weggebruikers en de verkeersregels nauwkeurig opvolg.
Comment
-
het is maar hoe je sportief interpreteerd
SPORTIEF
-ruiterlijk -fair -eerlijk -kom er niet meer uit. bij 3 wateralarmschot, bij 4 stortregenpijpen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet is maar hoe je sportief interpreteerd
SPORTIEF
-ruiterlijk -fair -eerlijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
Ik gruwel van de term "sportief rijden" maar het is perfect vergelijkbaar met iemand die zijn atmosferische diesel of al dan niet turbo gevoede benzine in toeren trekt.
Mijn verbruik ligt nu over 50 000 km op 5,5 gemiddeld met de Jetta.
Met de A3 dit jaar maar 15 000 km gedaan en veel korte ritten, dit geeft 5,9.
Beiden zelfde motor.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe man mag dan al veel domme uitspraken gedaan hebben in andere topics maar hier volg ik hem wel. Ik heb dezelfde motor (1.9 tdi 105pk) en boven de 2500 toeren trekt die niet echt vlot en aangenaam meer. Ik ben ook een vlotte chauffeur maar kom daar dus ook zelden boven.
Comment
-
Allez, ook eens posten:
BMW 745d bj 2005
volgens fabriek 9,5 L gemiddeld
aan de pomp 8,7 L - wel bijna 90% autosnelweg
BMW 325d cabrio bj 2008
volgens fabriek 6,2 L gemiddeld
aan de pomp 7 L - dagelijks korte ritten & funcarMy Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenAllez, ook eens posten:
BMW 745d bj 2005
volgens fabriek 9,5 L gemiddeld
aan de pomp 8,7 L - wel bijna 90% autosnelweg
BMW 325d cabrio bj 2008
volgens fabriek 6,2 L gemiddeld
aan de pomp 7 L - dagelijks korte ritten & funcar
Cabrio + diesel stel ik mij wel altijd vragen bij, zeker als het een funcar is, maar zal mijn visie zijn...
Had vandaag gemiddelde van 11,3l met de 728i. Veel autosnelweg, maar ook veel stad bij. Alles op gas. Volgens BC gemiddeld 9.6l... Heb wel wat vermoedens dat die op naft beter rijd. Afstelling van de gas is nog niet zoals het moet zijn. Verbruikt wel al stukken minder door paar onderdelen te vervangen.
Kostprijs blijft al bij al super laag, deze tank was dus 5.2euro per 100km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenSuper van die 7!
Cabrio + diesel stel ik mij wel altijd vragen bij, zeker als het een funcar is, maar zal mijn visie zijn...
Comment
Comment