Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sorry, maar kap open en dieselgetik gaat er bij mij niet in. Als je een hele tijd met een x30d rond rijd heb je idd geen klagen meer over het interieurgeluid, maar eens dat raampje open... En een cabrio, is in mijn ogen nog steeds een extra wagen om te genieten van het zonnetje, dus waarom in godsnaam een diesel?
Ford Thunderbird 4.6 V8 Super Coupé bj 1994 (Benzine)
gisteren getankt. tot de rand aan toe.
daarna paar rondjes circuit té zandvoort
terugweg iets normaal gereden. 110 ipv 100
vandaag wederom getankt na ca 239 kilometer......
58 liter
banden 0,2 bar boven de maximale druk,
cruise control tussen de 90 a 100 km/h.
oja. en zo min mogelijk electrische verbruikers inschakelen.
proberen kan geen kwaad toch?
90-100? We willen nog ergens geraken ook hé. Liefst op dezelfde dag.
Aan 120, hangt het verbruiksmetertje rond de 6-6,5 liter. Maar o wee als je de autosnelweg verlaat.
Als voorbeeld, ik woon ong 4 km van de autosnelweg. Secundaire weg à 80. Als ik de BC reset bij het vertrekken thuis, en ik rijd aan een mooie constante snelheid zonder snelle acceleraties aan de 2 lichten die ik tegenkom, dan zakt het verbruik net onder de 10 wanneer ik de autosnelweg oprijd.
Nu, verbruik kan me geen fluit schelen, maar ik vind de verschillen wel frapant. Die automaat zuigt ook wel wat in z'n omvormingsfase. Rolweerstand van de 255 banden en 19" wielen, airco en verwarmde zetels doen de rest.
En wie zegt nog dat tunen de motor zuiniger maakt?
Als voorbeeld, ik woon ong 4 km van de autosnelweg. Secundaire weg à 80. Als ik de BC reset bij het vertrekken thuis, en ik rijd aan een mooie constante snelheid zonder snelle acceleraties aan de 2 lichten die ik tegenkom
Als van bij jou thuis naar de autosnelweg 4km is, dan is je motor nog altijd koud wanneer je op de autosnelweg komt.
Wanneer je dus nog even snel 2 stoplichtsprintjes gaat doen in die 4km dan is dat al helemaal niet zo gezond voor een gechipte motor.
Tenzij je natuurlijk max aan 2000-2500rpm schakelt (met een automaat dan).
En dan nog oppassen met te veel druk op lage toeren.
Als van bij jou thuis naar de autosnelweg 4km is, dan is je motor nog altijd koud wanneer je op de autosnelweg komt.
Wanneer je dus nog even snel 2 stoplichtsprintjes gaat doen in die 4km dan is dat al helemaal niet zo gezond voor een gechipte motor.
metertje koelvloeistof zegt dat ie misschien wel warm is. maar olie is nog dik. smering is pas na ca minimaal 15 a 20 kilometer optimaal. oudere olien soms pas bij 35 kilometer
Als ik de BC reset bij het vertrekken thuis, en ik rijd aan een mooie constante snelheid zonder snelle acceleraties aan de 2 lichten die ik tegenkom, dan
En daarnaast, wie spreekt hier van een koude motor? Staat er 'koud'? Staat er '' 's morgens"?
metertje koelvloeistof zegt dat ie misschien wel warm is. maar olie is nog dik. smering is pas na ca minimaal 15 a 20 kilometer optimaal. oudere olien soms pas bij 35 kilometer
Idd.
Koelvloeistof kan na 2km al volledig op temperatuur zijn, olie pas na dik 15km (in geval van een benzine motor).
Nuja, een BMW heeft tegenwoordig geen van beide, dus dat mag zo maar afgeragd worden dan?
Yep. Ik zorg altijd voor warm-up EN cool-down.
De mijne heeft trouwens geen temperatuurmeter. Moet wel gezegd dat het interieur/motor sneller opwarmt door die air-vents die zich sluiten (Efficient Dynamics shit)
De mijne heeft trouwens geen temperatuurmeter. Moet wel gezegd dat het interieur/motor sneller opwarmt door die air-vents die zich sluiten (Efficient Dynamics shit)
Comment