Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Even samenvatten:

- 300TD: 8-9 liter bij normaal gebruik/langere ritten; 11-12 liter bij m'n dagelijkse woon-werk verkeer (8km)

- Pug Bipper hdi: 6.4 over de laatste 4000km. Veel korte afstandjes wel, en motortje moet relatief hard werken om wat vooruit te gaan.

- Benz 200E (Vogue): 10.4 voorlopig. Ongeveer 60% snelweg, de rest stad en korte afstanden. Relatief sportieve rijstijl.

- Benz 190E 2.0: 10.6 voorlopig. 50/50 snelweg/'stad'. Sportieve rijstijl.

Comment

• Ik rijd met een Honda Accord Aerodeck van 20 jaar oud; hou reeds sinds een goed jaar mijn verbruik bij... Gemiddeld 11l/100km, 's zomers kan dit zakken tot 9,5, 's winters stijgen tot 12à13... Wagen doet wel voornamelijk korte afstanden en staat helaas altijd buiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Even samenvatten:

- 300TD: 8-9 liter bij normaal gebruik/langere ritten; 11-12 liter bij m'n dagelijkse woon-werk verkeer (8km)
        Is dat op diesel? Of gestopt met de alternatieven?

Comment

• Wegens ontoereikende bron, geen tijd, en winter, is dat op diesel ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Wegens ontoereikende bron, geen tijd, en winter, is dat op diesel ja.
            Scheelt het infeite veel? Want als je zo'n verbruik hebt kan het eigenlijk nog heel goedkoop. Al dat LPG dan mss toch een iets handigere optie is, daar je dan geen 3liter nodig hebt om hetzelfde vermogen te hebben in een wagen uit die tijd.

Comment

• Hetzelfde verbruik heb ik op GPO/PPO ja.

En brandstofkost: nul.

Comment

• als je nou enkele frituren aanschrijft, zij hebben er toch ook belang bij

of ni, dragon en sega ???

Comment

• M'n auto is met de laatste update (EDC17-II) nog zuiniger geworden. Ik rijd dagelijks zo'n 25 km naar 't werk (enkel), waarvan maar een kleine 15 km autostrade, en geregeld file. Ik rijd doorgaans 160 op teller op de autostrade, als ik kan, en ik accelereer vlot. Ik anticipeer wel goed.

M'n woon/werkverkeer haspel ik af aan 6,1 liter / 100 km. Vorig weekend nog enige 100'en km afgelegd op tempomat (125 km/u) op één dag (wel 90% autostrade), en op 't eind van de dag had ik een gemiddelde van 5,1 liter / 100 km.

Ik snap 't niet. Dat blijft zuiniger en zuiniger worden.

Topsnelheid met standaard 177pk ligt op 234 km/u op teller (vlak, na lang aandringen) zijnde 225 km/u op GPS/Coyote. BMW geeft 228 km/u op. Aan die snelheid verbruikt 'ie tussen de 15 en de 16 liter / 100 km.

Comment

• das je bewustzijn, denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

M'n woon/werkverkeer haspel ik af aan 6,1 liter / 100 km. Vorig weekend nog enige 100'en km afgelegd op tempomat (125 km/u) op één dag (wel 90% autostrade), en op 't eind van de dag had ik een gemiddelde van 5,1 liter / 100 km.

Meet eens aan de tank en niet via je boordcomputer? Wat voor auto rijd je precies?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        als je nou enkele frituren aanschrijft, zij hebben er toch ook belang bij

of ni, dragon en sega ???

Dragon en Sega bakken in vet, niet in olie, dacht ik.

En niet iedereen wil dat, omdat elke friturist moet aangeven hoeveel olie 'ie aankoopt en hoeveel olie er terug buiten gaat. Om sluikstorten te voorkomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lombardi_036 Bekijk Berichten
                          Ik rijd met een Honda Accord Aerodeck van 20 jaar oud; hou reeds sinds een goed jaar mijn verbruik bij... Gemiddeld 11l/100km, 's zomers kan dit zakken tot 9,5, 's winters stijgen tot 12à13... Wagen doet wel voornamelijk korte afstanden en staat helaas altijd buiten
                          Een 5-deurs? Topic van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            M'n auto is met de laatste update (EDC17-II) nog zuiniger geworden. Ik rijd dagelijks zo'n 25 km naar 't werk (enkel), waarvan maar een kleine 15 km autostrade, en geregeld file. Ik rijd doorgaans 160 op teller op de autostrade, als ik kan, en ik accelereer vlot. Ik anticipeer wel goed.

Topsnelheid met standaard 177pk ligt op 234 km/u op teller (vlak, na lang aandringen) zijnde 225 km/u op GPS/Coyote. BMW geeft 228 km/u op. Aan die snelheid verbruikt 'ie tussen de 15 en de 16 liter / 100 km.
                            krijg je die updates bij elk onderhoud of moet je daar specifiek naar vragen?

Comment

• Mijne Vulva is echt niet zuinig als ik 'm vergelijk met de E90 ... Met de BMW wordt amper autostrade gedaan, korte(re) ritjes, stevig doorgeduwd (is gechipt) ... en komt uit op amper 6.7 liter / 100 km.
                              Mijne C30 heeft er elke 100 km 6.3-6.4 liter nodig, hoewel ik aardig m'n best doe

Comment

• Nieuw recordje 5.4liter/100km over 990km, inclusief files, stadsverkeer enz. Gemeten aan de tank.
                                1000km voor minder dan 50€ valt reuze mee : D
                                Last edited by ; 09/12/2009, 13:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  toch raar dat zoveel mensen bezig zijn met zoveel mogelijk vermogen en uitrustingen, maar hun wagen eindelijk gebruiken als in een eco-run om op het verbruik te sparen
                                  Hehe, ik heb dat ook. Het ene moment ben ik gefixeerd op dat gemiddeld-verbruik tellertje, en cruise ik angstvallig @ 120 km/u....tot ik het na een paar dagen beu ben en zeg 'fak it!'.

Het gaat me niet zozeer om de kostprijs van de brandstof, maar meer omdat ik mijn verbruik soms onwaarschijnlijk hoog vind, en nog eens wil verifiëren of het nog steeds anders kan ...

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Dat is toch echt niet normaal weinig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
                                    Een 5-deurs? Topic van?
                                    3 deurs. Geen topic, maar daar zal ik eens werk van maken!

EDIT: ik heb een topic aangemaakt; zie http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42919
                                    Last edited by ; 09/12/2009, 13:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                      Het gaat me niet zozeer om de kostprijs van de brandstof, maar meer omdat ik mijn verbruik soms onwaarschijnlijk hoog vind, en nog eens wil verifiëren of het nog steeds anders kan ...
                                      Same here ik begin elke nieuwe tank met goeie moed maar na een paar 100 km is het omzeep.. ik hou dat echt niet vol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                        Meet eens aan de tank en niet via je boordcomputer? Wat voor auto rijd je precies?
                                        Is gemeten aan de tank, niet op BC. BC is 0,2 liter "gulziger". Nieuwe DDE-updates (digitale motorelektronica) kan motoren zuiiger maken, da's niet zo uitzonderlijk. En toch verwondert het me...

Een 120d177.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          krijg je die updates bij elk onderhoud of moet je daar specifiek naar vragen?
                                          Ik heb daar naar gevraagd in juni.

Had ik beter niet gedaan -> meteen de EDC17-II en daardoor was 't niet mogelijk 'm opnieuw te chippen. Maar binnenkort wel!

Comment

Working...
                                          X