Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij rustige rijstijl: rond de 8-9 liter
    sportief rijden: +-11 liter
    en dit met een Opel Astra 1.6 16V van 1999 met 170000 km's
    maar gaat wel nog goed vooruit!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      not again please ....

Er zijn mensen die lak hebben aan prestaties
      Hij heeft geen lak aan prestaties heb ik ergens gelezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
        en niet te vergeten, de Thunderbird was toendertijd zijn tijd ver vooruit.
        tegenwoordig heeft een groot gedeelte 200+ pk's. terwijl de thunderbird 207 pk heeft....voor een auto van 1994!!!
        en noem eens 1 auto op onder de 23.000 euro die 207 pk had... denk dat kun je met de han op tellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
          not again please ....

Er zijn mensen die lak hebben aan prestaties
          Ok, maar dan nog is het een gigantisch gezuip

Net zoals 200pk uit 4.3 liter weinig is, en net daarom vind ik dat verbruik absurd uit proportie.

En ja, dat mag wel soepel zijn en al wat je wilt, dat kan ook met een veel beter rendement

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
            laatste tijd alleen erg korte ritjes gereden. na ca 100 kilmeter getankt....voortaan ga ik wel lopen 21,5L op die 100 kilometer gezopen

spec's: 4.6 OHC V8 automaat.
            auto: Ford Thunderbird '94

hopen dan benzine weer eens goedkoper gaat worden
            Leg dat ding toch op LPG.
            A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
              en niet te vergeten, de Thunderbird was toendertijd zijn tijd ver vooruit.
              tegenwoordig heeft een groot gedeelte 200+ pk's. terwijl de thunderbird 207 pk heeft....voor een auto van 1994!!!
              en noem eens 1 auto op onder de 23.000 euro die 207 pk had... denk dat kun je met de han op tellen
              dat is nu nog steeds, een Mustang GT kost ook geen zak ivm wat een sportwagen hier kost. in iedergeval het specfiek vermogen (pk/) geeft een idee in hoeverre een motor ontwikkeld is. En met 4.3 l voor 207pk zit je nu eenmaal niet goed in het jaar 1994, mercedes had toen al 280pk uit een 4.3. Ik weet ook wel dat die grote cilinderinhoud enkel en alleen dient voor koppel want dat is hier al vaak tersprake gekomen. Maar daar gaat het hier niet over

Comment

• De MINI drinkt blijkbaar een litertje meer in de winter - gemiddeld verbruik momenteel 10.7, afgelopen zomer zat ik regelmatig aan 9.7, 9.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                  Leg dat ding toch op LPG.
                  zou wel willen, maar word gods onmogelijk gemaakt.
                  ik betaal nu ca 280 euro per 3 maanden aan wegenbelasting.
                  1720 kilo ledig gewicht.
                  met een diesel van hetzelfde gewicht betaal ik rond de 400 a 500 euro per 3 maanden, en voor lpg.... met dit gewicht? zeker 600 euro.... minimaal......
                  zoek maar eens op google.nl naar wegenbelasting tabel. naar brandstof-soort en gewicht. dan schrik je je wezenloos

Comment

• De Mercedes is een goeie 10 liter bij normale rijstijl, al mag die vrij rustig omschreven worden. Als ik m'n best doe is dat een 8.5 a 9L.

De BMW, bij zeer rustig rijden een goeie 12 liter, bij alle andere rijstijlen: All of the above ^^

Comment

• 1. bmw 118d fl.(world green car of the year )
                      2.verbruik volgens bmw: 4,5l
                      3.mijn vebruik: 6.5 liter. (mijn broer heeft wel een verbruik van 9 liter als hij is mag rijden )

kga wel onder de 5 liter op autostrade.Volgens mij is de 6de versnelling louter voor het verbruik te verminderen. (topsnelheid in 5de )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        ik bedoelde het algemener

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                        Ok, maar dan nog is het een gigantisch gezuip

Net zoals 200pk uit 4.3 liter weinig is, en net daarom vind ik dat verbruik absurd uit proportie.

En ja, dat mag wel soepel zijn en al wat je wilt, dat kan ook met een veel beter rendement
                        Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        dat is nu nog steeds, een Mustang GT kost ook geen zak ivm wat een sportwagen hier kost. in iedergeval het specfiek vermogen (pk/) geeft een idee in hoeverre een motor ontwikkeld is. En met 4.3 l voor 207pk zit je nu eenmaal niet goed in het jaar 1994, mercedes had toen al 280pk uit een 4.3. Ik weet ook wel dat die grote cilinderinhoud enkel en alleen dient voor koppel want dat is hier al vaak tersprake gekomen. Maar daar gaat het hier niet over
                        jullie begrijpen niet wat ik bedoel denk ik.
                        In bovenstaande wordt nog steeds verbruik aan prestaties gekoppeld. Ik begrijp jullie heel goed, ergens is 't logisch, maar weet dat niet iedereen zo in elkaar zit.

Er zijn mensen die een bepaald type auto echt willen, en het verbruik er moeten bijnemen.
                        Ik zelf bv wil heel graag ooit een sompige grote slee met V8, en wat kan het me schelen dat die geen wegligging heeft, weinig pk's en slecht schakelt....
                        Ik wil de mystiek, het sfeertje, het geluid, de lompe brok van een kast die comfortabel deint bij het nemen van oneffenheden waar andere wagens alles netjes doorgeven tot binnenin.
                        Idem voor een muscle car; zou ik ook wel willen. Of een amerikaanse pickup ...
                        Allemaal 't zelfde: het geluid, de comfortabelere afstellingen dan de huidige europese wagens, het sfeertje...

En daar moet je dan (jammer genoeg, maar ik vind het niet onoverkomelijk) het verbruik bijnemen. Dat is de reden dat ik er nog geen heb: eentje aankopen is 1 ding, maar eentje onderhouden is iets anders, en ik wil geen kopen om dan te moeten klagen dat hij te veel verbruikt. Dus komt er maar eentje in huis als dat past.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Zo'n 100 L per week .... LPG wel te verstaan. Zit meestal rond de 1 op 4 te "cruisen"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                            De MINI drinkt blijkbaar een litertje meer in de winter - gemiddeld verbruik momenteel 10.7, afgelopen zomer zat ik regelmatig aan 9.7, 9.8
                            B/C staat hier op 11 liter, alleen stadsverkeer en korte ritjes.. zal hopelijk nog wat zakken

Comment

• das voor dat gebruik (3.0 zesser) wel netjes, maar lang ni het beloofde

Comment

• Mijn vrouw haren ibiza ecomotive 1.4TDI zit rond de 4 liter gemiddeld

Ecorun soms zelf 3.2 a 3.3 liter/100km
                                En nee niet op de boordcomputer want dat heeft dat ding niet eens
                                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  das voor dat gebruik (3.0 zesser) wel netjes, maar lang ni het beloofde
                                  't gaat over de MINI denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    das voor dat gebruik (3.0 zesser) wel netjes, maar lang ni het beloofde
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                    't gaat over de MINI denk ik
                                    idd

zogezegd moet die rond een kleine 7 liter zitten.. right... mss één zonder opties en op die belachelijke lelijke fietswielen ja.. maar quasi fully loaded en op 18 inch.. don't think so

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      idd

zogezegd moet die rond een kleine 7 liter zitten.. right... mss één zonder opties en op die belachelijke lelijke fietswielen ja.. maar quasi fully loaded en op 18 inch.. don't think so
                                      't Gewicht van de opties en de wielen zijn slechts bijzaak, 't is vooral een of ander lichaamsdeel aan het uiteinde van uw rechterbeen dat dat bepaalt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        't Gewicht van de opties en de wielen zijn slechts bijzaak, 't is vooral een of ander lichaamsdeel aan het uiteinde van uw rechterbeen dat dat bepaalt!
                                        bla bla bla bla

Comment

• Heb tijdens de sneeuwdagen (dag of 2,3) met de Q7 totaal 40 euro uitgegeven aan naft

Nu staat hij mooi aan de kant (met nog 70 km rijbereik met de tank)
                                          Leve de A4 (alhoewel in de stad hij ook wat kan zuipen, zit nu 9 l gem. (voornamelijk korte ritten))

Comment

Working...
                                          X