Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Met de golf V 1400 Fsi das 90 pk zit ik met een verbruik van 8,8 liter
    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
    2015 Golf 7 GTD

Comment

• ik merk gelijk dat't warmer wordt

Comment

• Het verbruik zakt weer lichtjes nu het niet meer vriest. Ik ben benieuwd naar het voorjaar of wanneer ik nog eens een lange trip kan doen. Eens testen hoe laag ik kan gaan .

Tot nu toe geen klagen qua verbruik!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          ik merk gelijk dat't warmer wordt
          Airco aanzetten?

Comment

• ik doe't ni zolang het ni nodig is

Comment

ik doe't ni zolang het ni nodig is
              Bij mij altijd Auto Eco ( geen airco ).
              Dat staat alleen aan wanneer het te warm is .

Comment

• 1. Opel Astra 1.7 CDTI 100 pk
                2. 5.8 l/100km
                3. laatste tankbeurt : 7.9 l/100km ( uitsluitend stadsverkeer )

Comment

• Gisteren eens bekeken.

630 km met 42 L = 6.8 L

Hoofdzakelijk autostrade

Polo 1.9 tdi 130 pk
                  Database error.
                  The database has encountered a problem.

Comment

• Daarstraks heen en terug autosalon. Gemiddeld verbruik 12l/100km. Aan 120 op CC kan dit nog lager

Comment

• Zonet 'het grote moment' gehad. Had vorige week mijn auto laten chippen. De verkoper zei dat ik mocht rekenen op ongeveer een liter minder verbruik op autostrade. Geweldig nieuws! Mijn auto had 5000km afgelegd en de BC gaf gemiddeld 6.1L/100km aan. Maar in de praktijk was er een verschil van 0.5L, dus altijd ongeveer 5.6L/100km. Als dat echt nog zou dalen

Na de tuning had ik er eerst 50km mee doorgetrokken om daarna tot het randje vol te tanken en de tellertjes mooi op nul te zetten. Klaar voor de meting ! Al bij de eerste km's snelweg merk ik dat zowel de analoge als digitale verbruiksmeters een lagere waarde weergeven dan voordien! De week verloopt perfect, enkele malen langdurige files, en verder vlot verkeer, zoals altijd. Slechts 2-3x per dag het volledig vermogen eens gebruikt.

Dan, net voor ik ga tanken. De BC meting gaf een gemiddelde aan van 5.5L/100km! Zou ik in de praktijk dan echt onder de 5.0L gaan???Verbruik gemeten na het tanken: ........... 5.4L/100km Alleszins geeft mijn BC nu dus wel een correct verbruik aan .

Comment

• Toch nog best een knap verbruik ze is dat met die 320 D ?

Comment

• Dus op 1 tank .2liter minder maar wel een hoop meer vermogen? Wat klaag je dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                            Toch nog best een knap verbruik ze is dat met die 320 D ?
                            Ja het is met die 320cd. Het is uiteindelijk wel een mooi verbruik, 5.4L/100km voor 182pk 1500kg. Maar autostrade neem ik wel tegen 100-110.

De (nu wel correcte) BC waardes zijn:
                            90km/u: 4.2L/100km
                            100km/u: 4.6L/100km
                            110km/u: 5.0L/100km
                            120km/u: 5.4L/100km
                            130km/u: 5.8L/100km
                            Last edited by ; 22/01/2010, 21:11.

Comment

• zit daar een schakelwissel in of alles in zesde zoals blijkt

Comment

zit daar een schakelwissel in of alles in zesde zoals blijkt
                                Alles in 6de met opgewarmde motor. Maar 90km/u in 5de verbruikt hetzelfde. GPS snelheid met cruise control gemeten over enkele km's vlak. De verbruiken komen in feite redelijk goed overeen met de normverbruiken.

Buiten stad 4.5
                                Gecombineerd 5.7
                                Binnen stad 7.9
                                Last edited by ; 22/01/2010, 23:39.

Comment

• heb voor een keer m'n gemiddelde snelheid bijgehouden, valt mij op hoe laag die wel niet is.. vanuit dat perspectief valt de 8.7 liter wel goed mee.

Comment

• 4 dagen met de Astra gereden (1.2 benzine van 9, een 612km afgelegd, zowel autosnelweg als stad. Gemiddeld verbruik => 6,44liter. Zeker niet slecht.

Comment

• Met diene colt van mij zit ik aan 7 liter gemiddeld.
                                      Voor een 1.5 diesel

Comment

• 4.33333 met de smart diesel

Comment

• Precies niet zo zuinig als je zou verwachten?

Comment

Working...
                                          X