Met de golf V 1400 Fsi das 90 pk zit ik met een verbruik van 8,8 liter
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
2014 Golf 7 R ---> Verkocht
2008 BMW E91 335i --> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik merk gelijk dat't warmer wordt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik doe't ni zolang het ni nodig is
Dat staat alleen aan wanneer het te warm is.
Comment
-
Zonet 'het grote moment' gehad. Had vorige week mijn auto laten chippen. De verkoper zei dat ik mocht rekenen op ongeveer een liter minder verbruik op autostrade. Geweldig nieuws!Mijn auto had 5000km afgelegd en de BC gaf gemiddeld 6.1L/100km aan. Maar in de praktijk was er een verschil van 0.5L, dus altijd ongeveer 5.6L/100km. Als dat echt nog zou dalen
Na de tuning had ik er eerst 50km mee doorgetrokken om daarna tot het randje vol te tanken en de tellertjes mooi op nul te zetten. Klaar voor de meting! Al bij de eerste km's snelweg merk ik dat zowel de analoge als digitale verbruiksmeters een lagere waarde weergeven dan voordien! De week verloopt perfect, enkele malen langdurige files, en verder vlot verkeer, zoals altijd. Slechts 2-3x per dag het volledig vermogen eens gebruikt.
Dan, net voor ik ga tanken. De BC meting gaf een gemiddelde aan van 5.5L/100km! Zou ik in de praktijk dan echt onder de 5.0L gaan???Verbruik gemeten na het tanken: ........... 5.4L/100kmAlleszins geeft mijn BC nu dus wel een correct verbruik aan
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk BerichtenToch nog best een knap verbruik ze is dat met die 320 D ?
De (nu wel correcte) BC waardes zijn:
90km/u: 4.2L/100km
100km/u: 4.6L/100km
110km/u: 5.0L/100km
120km/u: 5.4L/100km
130km/u: 5.8L/100km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzit daar een schakelwissel in of alles in zesde zoals blijkt
Buiten stad 4.5
Gecombineerd 5.7
Binnen stad 7.9
Comment
-
heb voor een keer m'n gemiddelde snelheid bijgehouden, valt mij op hoe laag die wel niet is.. vanuit dat perspectief valt de 8.7 liter wel goed mee.
Comment
Comment