Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
net gaan tanken, dacht ik eens rustig gereden te hebben ...
6.5L gemiddeld over deze tankbeurt.
individueel per rit heb ik echter nooit boven de6.5L gereden, raar dat hij dan per totaal zo hoog scoort.
net gaan tanken, dacht ik eens rustig gereden te hebben ...
6.5L gemiddeld over deze tankbeurt.
individueel per rit heb ik echter nooit boven de6.5L gereden, raar dat hij dan per totaal zo hoog scoort.
Heeft mss is staan warmdraaien fzo op een morgen ?
Heeft mss is staan warmdraaien fzo op een morgen ?
ik laat mijn wagen nooit warmdraaien.
Lijkt me eerder aan de lange autosnelwegritten te liggen.
gisteren is men brandstofbereik weer 200km gezakt na een rit van 120km aan 6.0L gemiddeld(cruise control op 130)
Autosnelwegritten zouden juist zuiniger moeten zijn Kijk eens hoeveel hij verbruikt aan 105-110 km/h,
zal waarschijnlijk wel noemenswaardig lager zijn en het verschil in snelheid is zo miniem dat je reistijd er niet echt langer van zal worden
Daarjuist getankt met mijn 1360cc'tje en er ging een goeie 34 liter in waardoor mijn verbruik een
nieuw laagheidsrecord is (sinds ik hem heb, september) @ 6.47l/100km. Half bebouwde kom
en ritjes van minder dan 10km. En ook ~250 km autostrade tegen 100-150km/h. Mie happie!
- Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
- Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.
- 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold
daarnet nog eens getankt
gemiddeld verbruik over laatste tank= 6.504L /100km
blijft dus telkens aan 6.5L stabiel hangen, blijf ik veel vinden voor een 1.9 tdi met maar 105pk.
Ik rij voornamelijk autosnelweg en geregeld eens een langere rit van 100-150km.
Daarnet onderweg van tankstation naar huis eens getest hoeveel verbruik was aan 100 en 110 op cruise control.
aan 100 gaf ie 5.5L
110 was dat al 6.7-7.2L
Een vriendin van mij rijdt ook met een Leon 1.9TDI. Haar verbruik ligt ook rond de 7l. Ik denk dus dat jouw verbruik ook vrij normaal is, al is het inderdaad wel vrij hoog als je veel autostrade doet...
Ik verbruik amper meer met mijn 2.8i 120 zit rond de 8liter.
M'n moeder haar sdi verbruikt ook wel veel op autosnelweg, auto is overduidelijk gemaakt om geen autosnelweg te doen. Tenzij aan max 90 ofzo... Mss maakt die van u ook redelijk wat toeren aan 120?
Ik verbruik amper meer met mijn 2.8i 120 zit rond de 8liter.
M'n moeder haar sdi verbruikt ook wel veel op autosnelweg, auto is overduidelijk gemaakt om geen autosnelweg te doen. Tenzij aan max 90 ofzo... Mss maakt die van u ook redelijk wat toeren aan 120?
kweet het zo niet direct vanbuiten maar ik aan 130 meen ik aan 2750 toeren te zitten(5 versnellingen maar, 140pk versie heeft er6 maar dat was dan weer vrij zot als 19 jarige voor verzekering aangezien ze dan automatisch naar jongste bestuurder gaan kijken en op naam van ouders geen nut meer had)
Na een goeie 8.000km volgens bc 13.0l.
Hou de tankbonnekes nauwgezet bij, noem het maar een dwangneurose, en zit rond dezelfde hoeveelheid.
Veel stadsverkeer met een gem. snelheid van 20km/u en een verbruik van 20l.
Compressor, vierwielaandrijving en s-tronic eisen hun tol op zo'n momenten.
daarnet nog eens getankt
gemiddeld verbruik over laatste tank= 6.504L /100km
blijft dus telkens aan 6.5L stabiel hangen, blijf ik veel vinden voor een 1.9 tdi met maar 105pk.
Ik rij voornamelijk autosnelweg en geregeld eens een langere rit van 100-150km.
Daarnet onderweg van tankstation naar huis eens getest hoeveel verbruik was aan 100 en 110 op cruise control.
aan 100 gaf ie 5.5L
110 was dat al 6.7-7.2L
Dat is normaal, die 1.9 TDI's zijn alleen maar zuinig bij een heel gezapige rijstijl en weinig autostrade.
Comment