Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 4,9l met naar Malle en terug te rijden.

Daarstraks op hetzelfde traject 5,4l, maar het was een pak drukker.

Comment

• 11,4l laatste tank.. toch niet slecht voor dik 300 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        meen je dat ?

Nee.

Comment

• 622 km, 27.45 liter = 4.41

en dan nog met premium-esso
          beter den brol van de maes dus

Comment

• Esso is even grote brol als maes hoor.

Comment

• ik weet het wel, twas om het nog maar eens te zeggen van al die premiumflauwekul

Comment

• 5,7L/100km over een afstand van 53km waarvan 70% autostrade. Niet slecht..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Esso is even grote brol als maes hoor.
                  wacht ff
                  omdraaien, maes is even goed als esso

toen ik 3.57 haalde, had ik 156 km met het eerste blokje, nou al 138
                  moet nog meer handschoen met de mekaniek worden

Comment

• net gaan tanken, dacht ik eens rustig gereden te hebben ...
                    6.5L gemiddeld over deze tankbeurt.
                    individueel per rit heb ik echter nooit boven de6.5L gereden, raar dat hij dan per totaal zo hoog scoort.
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• hmm. 17:02:2010 getankt. om 15:41 in spijkenisse Zelftankstation Landzicht....
                      meer info?

65 euro (1,467 EUR/L)
                      44,31 liter totaal.
                      afstand afgelegd van 372 kilometer......

naja. met de huidige benzineprijzen moet ik me rechter voet maar eens even weer aan gaan passen.
                      dus dat word weer 90 tuffen op de teller

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                        net gaan tanken, dacht ik eens rustig gereden te hebben ...
                        6.5L gemiddeld over deze tankbeurt.
                        individueel per rit heb ik echter nooit boven de6.5L gereden, raar dat hij dan per totaal zo hoog scoort.
                        Heeft mss is staan warmdraaien fzo op een morgen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                          Heeft mss is staan warmdraaien fzo op een morgen ?
                          ik laat mijn wagen nooit warmdraaien.
                          Lijkt me eerder aan de lange autosnelwegritten te liggen.
                          gisteren is men brandstofbereik weer 200km gezakt na een rit van 120km aan 6.0L gemiddeld(cruise control op 130)

Comment

• Autosnelwegritten zouden juist zuiniger moeten zijn Kijk eens hoeveel hij verbruikt aan 105-110 km/h,
                            zal waarschijnlijk wel noemenswaardig lager zijn en het verschil in snelheid is zo miniem dat je reistijd er niet echt langer van zal worden

Daarjuist getankt met mijn 1360cc'tje en er ging een goeie 34 liter in waardoor mijn verbruik een
                            nieuw laagheidsrecord is (sinds ik hem heb, september) @ 6.47l/100km. Half bebouwde kom
                            en ritjes van minder dan 10km. En ook ~250 km autostrade tegen 100-150km/h. Mie happie!
                            - Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
                            - Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.

- 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold

Comment

• daarnet nog eens getankt
                              gemiddeld verbruik over laatste tank= 6.504L /100km
                              blijft dus telkens aan 6.5L stabiel hangen, blijf ik veel vinden voor een 1.9 tdi met maar 105pk.
                              Ik rij voornamelijk autosnelweg en geregeld eens een langere rit van 100-150km.
                              Daarnet onderweg van tankstation naar huis eens getest hoeveel verbruik was aan 100 en 110 op cruise control.
                              aan 100 gaf ie 5.5L
                              110 was dat al 6.7-7.2L

Comment

• Een vriendin van mij rijdt ook met een Leon 1.9TDI. Haar verbruik ligt ook rond de 7l. Ik denk dus dat jouw verbruik ook vrij normaal is, al is het inderdaad wel vrij hoog als je veel autostrade doet...

Comment

aan 100 gaf ie 5.5L
                                  110 was dat al 6.7-7.2L
                                  Ik verbruik amper meer met mijn 2.8i 120 zit rond de 8liter.

M'n moeder haar sdi verbruikt ook wel veel op autosnelweg, auto is overduidelijk gemaakt om geen autosnelweg te doen. Tenzij aan max 90 ofzo... Mss maakt die van u ook redelijk wat toeren aan 120?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
                                    Ik verbruik amper meer met mijn 2.8i 120 zit rond de 8liter.

M'n moeder haar sdi verbruikt ook wel veel op autosnelweg, auto is overduidelijk gemaakt om geen autosnelweg te doen. Tenzij aan max 90 ofzo... Mss maakt die van u ook redelijk wat toeren aan 120?
                                    kweet het zo niet direct vanbuiten maar ik aan 130 meen ik aan 2750 toeren te zitten(5 versnellingen maar, 140pk versie heeft er6 maar dat was dan weer vrij zot als 19 jarige voor verzekering aangezien ze dan automatisch naar jongste bestuurder gaan kijken en op naam van ouders geen nut meer had)

Comment

• tdi 130 pk

50 L = 740 km = 6.7 liter, ook voornamelijk autostrade.
                                      Database error.
                                      The database has encountered a problem.

Comment

• Na een goeie 8.000km volgens bc 13.0l.
                                        Hou de tankbonnekes nauwgezet bij, noem het maar een dwangneurose, en zit rond dezelfde hoeveelheid.
                                        Veel stadsverkeer met een gem. snelheid van 20km/u en een verbruik van 20l.
                                        Compressor, vierwielaandrijving en s-tronic eisen hun tol op zo'n momenten.

Comment

daarnet nog eens getankt
                                          gemiddeld verbruik over laatste tank= 6.504L /100km
                                          blijft dus telkens aan 6.5L stabiel hangen, blijf ik veel vinden voor een 1.9 tdi met maar 105pk.
                                          Ik rij voornamelijk autosnelweg en geregeld eens een langere rit van 100-150km.
                                          Daarnet onderweg van tankstation naar huis eens getest hoeveel verbruik was aan 100 en 110 op cruise control.
                                          aan 100 gaf ie 5.5L
                                          110 was dat al 6.7-7.2L
                                          Dat is normaal, die 1.9 TDI's zijn alleen maar zuinig bij een heel gezapige rijstijl en weinig autostrade.

Comment

Working...
                                          X