Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
    kweet het zo niet direct vanbuiten maar ik aan 130 meen ik aan 2750 toeren te zitten(5 versnellingen maar, 140pk versie heeft er6 maar dat was dan weer vrij zot als 19 jarige voor verzekering aangezien ze dan automatisch naar jongste bestuurder gaan kijken en op naam van ouders geen nut meer had)
    Lijkt mij nog veel voor een diesel. Maar is 90pk ofzo?

Ik doe 2050rpm ongeveer aan 120 en 4000 aan 200/210

Daarnet getankt, voornamelijk woon/werkverkeer (is 80km enkel) en 11,6l gemiddeld op gas. Belange niet slecht, zeker gezien het nog veel zuiniger kan moest ik mij wat meer aan de snelheid houden.

Comment

• 9.6 gemiddeld gereden.
      Is mijn eerste wagen waar ik het verbruik op kan zien... Is dat normaal die uitschieters bij het huidig verbruik? Zelfs als ik normaal rijd hangt het meestal dik boven de 10...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
        9.6 gemiddeld gereden.
        Is mijn eerste wagen waar ik het verbruik op kan zien... Is dat normaal die uitschieters bij het huidig verbruik? Zelfs als ik normaal rijd hangt het meestal dik boven de 10...
        Heel normaal. Als ik start staat het gemiddelde ook op 39,5 (maximum) en bij optrekken gaat dat altijd naar 30 (kan niet hoger). Met het dieseltje dat wel hoger gaat zie je dat soms richting 60 gaan. Met de Camion zelfs boven de 120, maar das altijd maar een kort moment.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
          Heel normaal. Als ik start staat het gemiddelde ook op 39,5 (maximum) en bij optrekken gaat dat altijd naar 30 (kan niet hoger). Met het dieseltje dat wel hoger gaat zie je dat soms richting 60 gaan. Met de Camion zelfs boven de 120, maar das altijd maar een kort moment.
          Ah ok...
          Want huidig verbruik stijgt vaak naar 25+ en hangt meestal rond de 11-13.
          Ik zie het zelden onder die 10 komen dus vraag me af waar dat gemiddelde vandaan komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
            Lijkt mij nog veel voor een diesel. Maar is 90pk ofzo?

Ik doe 2050rpm ongeveer aan 120 en 4000 aan 200/210
            105 pk versie.
            binnen een goeie maand laten chippen, verbruik zou dan wel acceptabel moeten zijn. begrijp alleen niet hoe ik steeds aan 6.5L op een totale tank als gemiddelde kom.
            net eens goed doorgeragged en maar aan 6.1L gemiddeld geraakt over laatste rit(allemaal 50-70wegjes)
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• het grote verbruikstopic

Mercedes B150
              volgens instructieboekje gemiddeld verbruik van 6.6 en 8,3 in stadsverkeer, ik heb een gemiddeld verbruik van 9,6 veel te hoog dus en komt nog niet eens in de buurt van wat het instructieboekje aangeeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door anhus Bekijk Berichten
                Mercedes B150
                volgens instructieboekje gemiddeld verbruik van 6.6 en 8,3 in stadsverkeer, ik heb een gemiddeld verbruik van 9,6 veel te hoog dus en komt nog niet eens in de buurt van wat het instructieboekje aangeeft
                mijn moeder verbruikt ook 8.5 ofzo met haar a150

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                  105 pk versie.
                  binnen een goeie maand laten chippen, verbruik zou dan wel acceptabel moeten zijn. begrijp alleen niet hoe ik steeds aan 6.5L op een totale tank als gemiddelde kom.
                  net eens goed doorgeragged en maar aan 6.1L gemiddeld geraakt over laatste rit(allemaal 50-70wegjes)
                  Mijn moeder doet ook 50-70 wegjes met haar 2008 Golf V 1.9 TDI 90 pk

en haar verbruik is 5.3 liter gemiddeld.

Comment

• 5.5L/100km
                    BC 5.5 L/100km
                    Gem. Snelheid 82.8km/u

E46 320cd gechipt, bijna allemaal autosnelweg aan 120-140km/u met enkele files.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                      Ah ok...
                      Want huidig verbruik stijgt vaak naar 25+ en hangt meestal rond de 11-13.
                      Ik zie het zelden onder die 10 komen dus vraag me af waar dat gemiddelde vandaan komt
                      cruisen aan 70 verbruikt mss maar 6l. Tijdens het optrekken best niet naar uw verbruik kijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                        tdi 130 pk

50 L = 740 km = 6.7 liter, ook voornamelijk autostrade.
                        Ik doe zo'n 900 km met volle tank.

Op snelweg krijg ik met volle tank een rijbereik van 1200 km.
                        Op snelweg stijgt mijn verbruik niet boven de 5,5 l.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                          Gem. Snelheid 82.8km/u
                          mooi gemiddelde dat zich in een laag verbruik vertaalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                            Ik doe zo'n 900 km met volle tank.

Op snelweg krijg ik met volle tank een rijbereik van 1200 km.
                            Op snelweg stijgt mijn verbruik niet boven de 5,5 l.

bravo!

Mijn tank is al kleiner als die van u. (polo)
                            Database error.
                            The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              mooi gemiddelde dat zich in een laag verbruik vertaalt
                              Het zal eerder zijn zoals 2uur 130 rijden en 1u in de file staan, dan is het gemiddelde ook 90km/u.

Comment

• 's Morgens rijden zorgt toch voor een aanzienlijk lager verbruik Is met een Scania P230.

Comment

• een nieuw rekord

Bijgevoegde Bestanden

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• zotjes
                                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Passat: 7,7 liter gemiddeld over laatste tank
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Mijn bc geeft 11.7 aan de laatste tijd. Vroeger was dat 10.7

Vreemdheid!
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Mijn boordcomputer zit ook aan 6.7 terwijl het vroeger 5.5 was. (1.4 D4D)

Gemiddelde snelheid is ook gezakt van 55 naar 42, klote stadsverkeer en files

Comment

Working...
                                          X