Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben aan een zuinige bak bezig denk ik! 430 km, en nog niet aan reserve. Kan wel eens een sub-8.5je worden
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
      Ik ben aan een zuinige bak bezig denk ik! 430 km, en nog niet aan reserve. Kan wel eens een sub-8.5je worden
      Ik probeer al 4 tanks aan een stuk een zuinige te doen maar das blijkbaar nog zo gemakkelijk niet .
      Nuja foert, 'k ga het nooit weten denk ik wat mijn 'normaal' verbruik is.

Comment

• die porsche 4-cylinders hebben een mooi rendement je zou 'makkelijk' 10 liter moeten doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          die porsche 4-cylinders hebben een mooi rendement je zou 'makkelijk' 10 liter moeten doen
          'k heb 1 keer 10 en nog iets kunnen halen constant autostrade...
          Nu doe ik meer centrum + expresswegen alsook kleine buitenbaantjes .
          Wel abnormaal hoe chill alles lijkt tov van de vorige benzinestoof, 'k moet echt wel op mijn snelheid letten soms .

Comment

• Vroeger zat ik met de ibiza 1.9tdi rond de 6.8 a 7 L/100km.
            Sinds ik ga werken is dit gezakt naar 5.8 a 6 L/100km.
            Ik doe nu gewoon wat meer file-verkeer. voor de rest is mijn rijgedrag amper gewijzigd.
            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
            ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
              Ik ben aan een zuinige bak bezig denk ik! 430 km, en nog niet aan reserve. Kan wel eens een sub-8.5je worden
              How zot

En jij hebt een lampje voor reserve?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                How zot

En jij hebt een lampje voor reserve?
                Nee, enkel een dik streepje

MX-5 rijders worden verondersteld hun instrumenten regelmatig te bekijken tijdens het rijden, dus dat stoort niet
                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                Bestelt
                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Nice, ik ook niet

Gewoon een rood gedeelte, waar 'ie opeens redelijk snel inzit, en na een rotonde is het weer half vol

Ik ga meestal rond 500km tanken, lijkt me veilig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                    Gewoon een rood gedeelte, waar 'ie opeens redelijk snel inzit
                    Oei, normaal ziet dat roze, mss was het de tijd van de maand...

Comment

• Na 3000 kilometer met de Passat zit ik aan 7.2, met mijn Jetta haalde ik 5,5. Dat verschil is toch te groot tussen een 1.9 en een 2.0, de 2.0 heeft dan nog een zesde versnelling die zou moeten helpen. Mogelijk zakt dit de komende weken nog wat als ik de wagen een beetje meer gewoon ben.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Eens getest of ik het opgegeven gemiddelde verbruik kan halen van 5,7l en dat was vrij eenvoudig. 991km met 52,69l of 5,32l/100km. Laagste gehaalde verbruik op een ritje van 45km met 20% autosnelweg was 4,6l.

Comment

• CRV zit nu aan 13.6L/100km en we komen van 15.0L/100km goed aan het verlagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
                            Vroeger zat ik met de ibiza 1.9tdi rond de 6.8 a 7 L/100km.
                            Sinds ik ga werken is dit gezakt naar 5.8 a 6 L/100km.
                            Ik doe nu gewoon wat meer file-verkeer. voor de rest is mijn rijgedrag amper gewijzigd.
                            Dan ligt dat bij u ook zo hoog, als ik op de autostrade heel rustig aan 120 rij haal ik in werkelijkheid min 6L, als ik normaal rij hangt dat rond de 6.5 a 7L.
                            Database error.
                            The database has encountered a problem.

Comment

• 6.33 zegt ie nu op een volle tank, normaal al altijd 6.50
                              heb em deze keer wel tot op het randje volgedaan, zal dus wel daaraan liggen.
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Volgende week rijd ik naar de ardennen. Kzal eens constant 100 km/u rijden, ik vraag me af hoeveel mijn verbruik dan zal zijn.
                                Ik hoop dat ik daarmee eens 6l per 100km haal. Volgens mij is dat haalbaar.

Ooit eens aan 140 km/u naar dardennen gereden (4000rpm met mijn bakske ) en toen had ik een verbruik van 6.8 l dus ik denk dat het haalbaar is.
                                250km constant aan 3000 rpm.

Comment

• als iedereen al eens 10% minder zou scoren zijn we een eind op weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    als iedereen al eens 10% minder zou scoren zijn we een eind op weg
                                    Misschien eens 10 % van de tijd de auto laten staan (vooral voor de korte & meest vervuilende ritten).

En dan de infrastructuur aanpassen (zoals bvb verkeerslichten goed afstellen zodat je niet teveel zinloos voor een rood licht staat)...

Valt misschien meer mee te besparen als met al de eco-modelletjes samen?
                                    A Twist of the Wrist

Comment

• ook goed hoor !

Comment

• en op milieuschaal haalt het niets uit, je kan ni meer doen dan proberen

Comment

• ik kan geen 10% lager meer

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                          X