Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• op autostrade met constante snelheid 130: 8.6liter.
    Bij stevig doorduwen: 15à 17 liter
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
      De espace wordt zuiniger en zuiniger precies

stond nu 650km op, en het meterke van de diesel stond op 3/4.

Vorig jaar haalde ik daar 8.3 gemiddeld uit, nu is dat gezakt naar 7.5l/100km.
      En als dat meterke klopt zou het nu rond de 6,5 liggen
      Eens op letten als we gaan tanken...
      meterke kapot?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
        meterke kapot?
        Ik heb ook zo een gevoel dat dat niet klopt.

Daarom dat ik zou willen tanken, om te zien hoeveel km en liter juist verbruikt.
        Maar dan moet ik eerst de bankkaart van mijn moeder of vader krijgen natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
          Maar dan moet ik eerst de bankkaart van mijn moeder of vader krijgen natuurlijk
          'k zou je de mijne geven maar 'k ben ze sinds eergisteren kwijt. Spijtig.

Comment

'k zou je de mijne geven maar 'k ben ze sinds eergisteren kwijt. Spijtig.
            Ja, en ik heb gemerkt dat je ondertussen naar card-stop gebeld hebt, smeerlap. Ik had uw code nog maar pas ontcijferd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Ja, en ik heb gemerkt dat je ondertussen naar card-stop gebeld hebt, smeerlap. Ik had uw code nog maar pas ontcijferd.
              Sinds eergisteren kwijt en nu pas ontcijferd. Jij doet lang over de eerste 4 cijfertjes van 't tiendelig rekenstelsel

Comment

Sinds eergisteren kwijt en nu pas ontcijferd. Jij doet lang over de eerste 4 cijfertjes van 't tiendelig rekenstelsel
                Ja hey, ik kon wel aan elke terminal maar 2 keer proberen he.

Comment

• onze Peugeot 407 diesel verbruikt zo'n 6L/100km.
                  vaak zo'n 5,7

Comment

• Vectra 2.2dti = 7.9l/100km gemiddeld over 5 jaar (70% stad en kortere ritten,zware voet)

BMW e30 ///M3 = Relatief rustig rijden 9 à 9.5l/100km,sportief max 11.5l/100km

Impreza WRX = rustig 12.5l/100km => sportief 17l/100km => circuit +- 30l/100km

Record met de WRX is 143km met een volle tank(60l) en toen begon ie in de bochten al te sputteren (op Spa)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door suby555

Record met de WRX is 143km met een volle tank(60l) en toen begon ie in de bochten al te sputteren (op Spa)

Toch 20 keer Spa rond
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
                        Toch 20 keer Spa rond
                        Das nog niets in vergelijking met wat ik in het Belgisch leger meemaakte:

CVRT-verkenningsvoertuig

Volgens het boekske verbruikte dat 1:1, dus 100km rijden, 100 liter naft erdoor.
                        Zat een Jaguar 4.2 liter motor in met dubbel carburator die we, op ons eigen manier, wat bijregelde (met steekvlammen van mee dan een meter die langs de uitlaat naar buiten kwamen). Gevolg was dat de maximumsnelheid niet alleen van 60 naar 120km/h de hoogte inging, maar het verbruik ook spectaculair steeg.

Ooit na een testrit, van 47km (door bos, hei en gewone straten), 142 liter moeten bijtanken.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4
                          Verbruik volgens fabrikant: 6.1l/100km
                          Eigen verbruik: gemiddeld 7.5l/100km
                          met van erachter 10.5l/100km

Comment

• Renault 5 Gt Turbo 1.4 115 pk :
                            gemiddeld 10 liter (woon-werk) , sportief rijden : 13 liter
                            +- 450 km met een tank (tank is +- 50 liter)

Peugeot 306 1.9D 70 pk :
                            gemiddeld 5.5 l - 6 liter , rijbereik = +-1100 km (tank van 60 liter)

Skoda Fabia Combi 1.9TDI 100pk :
                            gemiddeld 5.2 liter , alles bij elkaar , gemengd dus
                            woon/werkverkeer : met gemak 4.7 liter te halen (zelfs al eens rond de 4.3 gezeten , maar dan wel uitermate rustig gereden , wat wel frustrerend werkt na een tijdje)
                            ongeveer 850-900 km rijbereik , kleine tank (43 liter dacht ik)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbobilly
                              Peugeot 306 1.9D 70 pk :
                              gemiddeld 5.5 l - 6 liter , rijbereik = +-1100 km (tank van 60 liter)
                              Rekenfoutje? Of rijd je die tank telkens helemaal leeg? Ik heb een 60 litertank en verbruik ongeveer evenveel maar ga wel om de 800 km tanken.

Gisteren mijn laagste ooit gereden, 5.33 liter. Zo goed als puur autostrade, berekend op ieper - antwerpen - ieper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
                                Eigenlijk weinig om zoiets op gang te brengen, en toch trekt dat flink door...

Klopt maar zo'n ding heeft wel meer dan 1000 NM koppel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door massy
                                  Rekenfoutje? Of rijd je die tank telkens helemaal leeg? Ik heb een 60 litertank en verbruik ongeveer evenveel maar ga wel om de 800 km tanken.
                                  Dan spreek ik inderdaad over de tank praktisch volledig leeg rijden , kwestie van eens te zien hoe ver ge geraakt ..

Comment

• misschien een idiote vraag, maar ik heb beide versies al gehoord;

Klopt dat 't verbruik van een bij een nieuwe wagen hoger is, en dat 't verbruik daalt als ie ingereden is, of is dit zever in pakskes??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint
                                      misschien een idiote vraag, maar ik heb beide versies al gehoord;

Klopt dat 't verbruik van een bij een nieuwe wagen hoger is, en dat 't verbruik daalt als ie ingereden is, of is dit zever in pakskes??
                                      Is correct. Alles moet beetje ingereden worden hé.
                                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Opel Astra F Caravan 1.7D "TurboIntercooler"

7.2l/100km

constructeur: 6,4l/100km

Comment

• 't Valt op dat ik de laatste tijd veel autosnelweg doe

Zaterdag getankt bij kilometerstand 35.267
                                          Daarnet terug getankt bij km-stand 36.142

Da's precies 875 km, waarvoor er 46,10 literkes diesel nodig waren. Da's 5,26 liter/100 km.

Bovendien aan de behoorlijk lage prijs van 0,905 euro/liter.
                                          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Working...
                                          X