Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
stond nu 650km op, en het meterke van de diesel stond op 3/4.
Vorig jaar haalde ik daar 8.3 gemiddeld uit, nu is dat gezakt naar 7.5l/100km.
En als dat meterke klopt zou het nu rond de 6,5 liggen
Eens op letten als we gaan tanken...
Daarom dat ik zou willen tanken, om te zien hoeveel km en liter juist verbruikt.
Maar dan moet ik eerst de bankkaart van mijn moeder of vader krijgen natuurlijk
Das nog niets in vergelijking met wat ik in het Belgisch leger meemaakte:
CVRT-verkenningsvoertuig
Volgens het boekske verbruikte dat 1:1, dus 100km rijden, 100 liter naft erdoor.
Zat een Jaguar 4.2 liter motor in met dubbel carburator die we, op ons eigen manier, wat bijregelde (met steekvlammen van mee dan een meter die langs de uitlaat naar buiten kwamen). Gevolg was dat de maximumsnelheid niet alleen van 60 naar 120km/h de hoogte inging, maar het verbruik ook spectaculair steeg.
Ooit na een testrit, van 47km (door bos, hei en gewone straten), 142 liter moeten bijtanken.
Renault 5 Gt Turbo 1.4 115 pk :
gemiddeld 10 liter (woon-werk) , sportief rijden : 13 liter
+- 450 km met een tank (tank is +- 50 liter)
Peugeot 306 1.9D 70 pk :
gemiddeld 5.5 l - 6 liter , rijbereik = +-1100 km (tank van 60 liter)
Skoda Fabia Combi 1.9TDI 100pk :
gemiddeld 5.2 liter , alles bij elkaar , gemengd dus
woon/werkverkeer : met gemak 4.7 liter te halen (zelfs al eens rond de 4.3 gezeten , maar dan wel uitermate rustig gereden , wat wel frustrerend werkt na een tijdje)
ongeveer 850-900 km rijbereik , kleine tank (43 liter dacht ik)
Comment