Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vandaag heb ik eens ge-ecorunned over een tijdspanne van 15 min ==> 5.4l/100 km volgens de bc, die vrij correct is. Ik reed vooral in bebouwde kom(constant optrekken) en secundaire wegen met hier en daar eens een verkeerslicht.
Komt gij em inbouwen?
Kben wel gevoel voor techniek maar om nu gelijk ne nieuwe versnellingsbak in den auto te bouwen is toch wat hoog gegrepen
kost zoiets eigenlijk veel? zo'n nieuwe versnellingsbak en plaatsing.
zou dat de moeite zijn een 5bak te wisselen met een 6bak? of is zoiets een vrij hoge kost en eerder nutteloos?
zou dat de moeite zijn een 5bak te wisselen met een 6bak? of is zoiets een vrij hoge kost en eerder nutteloos?
Op de snelweg wil ik soms ook wel een 6e versnelling
sinds ik die spritmonitor gebruik, valt het me pas écht op hoeveel ik verbruik.. mss toch maar eens die rechtervoet onder controle houden, en dan zou dat makkelijk onder de 8l moeten kunnen
Geen idee, ik heb nog geen prijzen gevonden.
Het lijkt me wel dat de nieuwprijzen vrij hoog liggen. Die dingen moet je occasie kopen en liefst nog zelf plaatsen. Al lijkt me dat niet vanzelfsprekend.
eerste 300 km met m'n D5: 7,2l/100 en ik heb m'n rijstijl van anders, maar verdorie veel gespeel ertussen (voorbijsteken, aan de lichten eens goed gassen, mooi meegaan met gasten die wat lentekriebels in hun tenen hebben, ...) en een paar ritjes met anderen erbij waar gretig de pk's aangeroepen werden.
Ikke tevree....
Moet nog een litertje afkunnen, maar voorlopig is dat niet de ambitie
ik moet dringend meedoen aan ecologie-tests
of een petitie starten tegen de hogere taksen voor zwaardere motoren
En er zat nog amper autostrade tussen, juist van Gistel naar De Panne en omgekeerd.
Maar in 6e maakt hij weinig toeren, en de automaat is al aangepast aan m'n rijgedrag want hij schakelt nu soms al aan 80 km/u naar 6e
In 't begin pas aan 100 ofzo. (en heb ik gemerkt dat de automaat steevast de hogere versnelling prefereert wanneer cruise control gebruikt wordt)
Waar ik met m'n 2.5D aan 120 2500 a 2600 tpm draaide, zit deze rond de 2000 a 2100.
856 km gereden, 47 liter er terug bijgekapt (er kan 55 L in)
=> gemiddeld 5,49 L/100km.
Dat is al 0.2 minder dan de vorige tank en ik blijf afbouwen naar mijn PR van 5,2 L (er zijn er zelfs op spritmonitor die er 4,7 uithalen.. moet mogelijk zijn)
Comment