Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tutorial bij de hand en gaan

Lijkt me eerlijk gezegd simpeler dan je huidige open te zwieren en de 5de te vervangen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
      Tutorial bij de hand en gaan

Lijkt me eerlijk gezegd simpeler dan je huidige open te zwieren en de 5de te vervangen
      Ik begin er dadelijk aan . . .
      Lol nee toch maar niet

Kga me misschien maar eens beginnen in te lezen op internet om uit te vissen hoe het moet.
      Enige tips?

Comment

• Vandaag heb ik eens ge-ecorunned over een tijdspanne van 15 min ==> 5.4l/100 km volgens de bc, die vrij correct is. Ik reed vooral in bebouwde kom(constant optrekken) en secundaire wegen met hier en daar eens een verkeerslicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joris818 Bekijk Berichten
          Komt gij em inbouwen?
          Kben wel gevoel voor techniek maar om nu gelijk ne nieuwe versnellingsbak in den auto te bouwen is toch wat hoog gegrepen
          kost zoiets eigenlijk veel? zo'n nieuwe versnellingsbak en plaatsing.
          zou dat de moeite zijn een 5bak te wisselen met een 6bak? of is zoiets een vrij hoge kost en eerder nutteloos?
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joris818 Bekijk Berichten
            Ik begin er dadelijk aan . . .
            Lol nee toch maar niet

Kga me misschien maar eens beginnen in te lezen op internet om uit te vissen hoe het moet.
            Enige tips?
            Goh, mijn broer had dat gevonden op 1 of andere site, maar geen idee waar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
              zou dat de moeite zijn een 5bak te wisselen met een 6bak? of is zoiets een vrij hoge kost en eerder nutteloos?
              Op de snelweg wil ik soms ook wel een 6e versnelling

Comment

• sinds ik die spritmonitor gebruik, valt het me pas écht op hoeveel ik verbruik.. mss toch maar eens die rechtervoet onder controle houden, en dan zou dat makkelijk onder de 8l moeten kunnen

Comment

• Vandaag: 90 liter tank, en na 340 km PLOING, reserve die aanspringt

Comment

• Incl (?) rondjes Ring lijkt me dat niet bijzonder verwonderlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                      Geen idee, ik heb nog geen prijzen gevonden.
                      Het lijkt me wel dat de nieuwprijzen vrij hoog liggen. Die dingen moet je occasie kopen en liefst nog zelf plaatsen. Al lijkt me dat niet vanzelfsprekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        Incl (?) rondjes Ring lijkt me dat niet bijzonder verwonderlijk?
                        Idd, valt eigenlijk nog wel mee gezien de manier van rijden. Denk dat wernercupra met de evo al 6 keer had moeten tanken ofzo

Comment

• laatste 3 tanks allemaal rond de 10-11 liter, mooi doorgereden

Comment

• eerste 300 km met m'n D5: 7,2l/100 en ik heb m'n rijstijl van anders, maar verdorie veel gespeel ertussen (voorbijsteken, aan de lichten eens goed gassen, mooi meegaan met gasten die wat lentekriebels in hun tenen hebben, ...) en een paar ritjes met anderen erbij waar gretig de pk's aangeroepen werden.
                            Ikke tevree....
                            Moet nog een litertje afkunnen, maar voorlopig is dat niet de ambitie

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• das weinig met een d5 automaat op die manier

Comment

• ik moet dringend meedoen aan ecologie-tests
                                of een petitie starten tegen de hogere taksen voor zwaardere motoren

En er zat nog amper autostrade tussen, juist van Gistel naar De Panne en omgekeerd.
                                Maar in 6e maakt hij weinig toeren, en de automaat is al aangepast aan m'n rijgedrag want hij schakelt nu soms al aan 80 km/u naar 6e
                                In 't begin pas aan 100 ofzo. (en heb ik gemerkt dat de automaat steevast de hogere versnelling prefereert wanneer cruise control gebruikt wordt)
                                Waar ik met m'n 2.5D aan 120 2500 a 2600 tpm draaide, zit deze rond de 2000 a 2100.
                                Last edited by Bompa; 12/04/2010, 23:25.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• 856 km gereden, 47 liter er terug bijgekapt (er kan 55 L in)
                                  => gemiddeld 5,49 L/100km.
                                  Dat is al 0.2 minder dan de vorige tank en ik blijf afbouwen naar mijn PR van 5,2 L (er zijn er zelfs op spritmonitor die er 4,7 uithalen.. moet mogelijk zijn)

Comment

• laagste verbruik gehaald

5.9 liter / 100 km

zit natuurlijk wel stukken autosnelweg tussen, maar toch nog altijd goed doorgereden

Comment

• Vind het wel straf dat ik telkenmale tot op een honderste evenveel verbruik na elkaar.

12.04.2010 145.838 1.039,0km 61,08l 65,23€ 5,88 l/100km
                                      30.03.2010 144.799 1.051,0km 61,80l 62,79€ 5,88 l/100km
                                      20.03.2010 143.748 1.099,0km 65,58l 66,87€ 5,97 l/100km
                                      10.03.2010 142.649 1.237,0km 74,00l 74,46€ 5,98 l/100km
                                      Last edited by ; 14/04/2010, 19:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                        Maar in 6e maakt hij weinig toeren, en de automaat is al aangepast aan m'n rijgedrag want hij schakelt nu soms al aan 80 km/u naar 6e
                                        hoeveel draait zo'n volvo aan 50, 70 en 90 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                          Vind het wel straf dat ik telkenmale tot op een honderste evenveel verbruik na elkaar.

12.04.2010 145.838 1.039,0km 61,08l 65,23€ 5,88 l/100km
                                          30.03.2010 144.799 1.051,0km 61,80l 62,79€ 5,88 l/100km
                                          20.03.2010 143.748 1.099,0km 65,58l 66,87€ 5,97 l/100km
                                          10.03.2010 142.649 1.237,0km 74,00l 74,46€ 5,98 l/100km
                                          heb ik ook altijd voor
                                          meestal rij je wel zowat dezelfde rijstijl he.
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                          X