Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rit van kortrijk - ardennen (francorshamps) + daar rondcruisen: 5.9l/100km
    rit francorshamps - kortrijk: 5.8l/100km

Mijn absoluut laagterecord, ik ben tevreden

Comment

• eco run zit er op
      van 9.7 naar 7.8l, wat een zware voet niet allemaal kan uitmaken
      zou toch nog naar 7.5 kunnen, heb me toch een paar laten gaan

Comment

• Weekje duitsland: 7,8 litr met volle auto en snelheden tussen de 80 en 180
        not bad
        BMW X5 45e

Comment

• vebruik op laatste tank gezakt naar 6.39(incl 150 km vrij zot rijden)
          volgends mij bc zit ik op de 200km van deze tank pas aan 5.3L gem, eens zien of dat blijft zo, en ik rij niet anders dan vorige maand.
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Vandaag een ritje autostrade(stuk wegenwerken) van ± 100 km. Gemiddeld verbruik volgens bc = 4.6l/100 km. Soms blijf ik verbaasd zijn

Comment

• Gisteren een ritje gedaan naar de Ardennen en het 1200'tje flink aan het werk gezet. Ondanks dat een gemiddelde van 5,9l/100km gehaald. Zuinige bakjes, maar de prestaties zijn er wel naar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk Berichten
                Gisteren een ritje gedaan naar de Ardennen en het 1200'tje flink aan het werk gezet. Ondanks dat een gemiddelde van 5,9l/100km gehaald. Zuinige bakjes, maar de prestaties zijn er wel naar...
                Hoe flink heb je die dan aan het werk gezet?

Comment

• Ik heb een Lancia Musa 1.6 benzine nieuwe wagen nog maar een kleine 1000 km mee gereden de fabrikant beloofde me een gem verbruik tussen de 6 a 7 liter /100 km maar ik zit steevast tussen de 8 en 9 /100km,de dealer zei dat mijn auto nog moet ingereden worden maar hoelang zal dit duren en is dit normaal ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louwrens Bekijk Berichten
                    Ik heb een Lancia Musa 1.6 benzine nieuwe wagen nog maar een kleine 1000 km mee gereden de fabrikant beloofde me een gem verbruik tussen de 6 a 7 liter /100 km maar ik zit steevast tussen de 8 en 9 /100km,de dealer zei dat mijn auto nog moet ingereden worden maar hoelang zal dit duren en is dit normaal ?
                    Een Musa 1.6?

Voorts moet je die cijfers van constructeurs altijd met een korrel zout nemen. Het is een gemiddelde, berekend met de optimale manier van accelereren e.d., op een proefbank. In realiteit vallen verbruikscijfers vaak hoger uit, niet in het minst omdat we niet "optimaal" rijden, en bovendien hangt het verbruik rechtstreeks af van welke trajecten we doen en hoe onze rijstijl is.

Ik vermoed dat je met een Musa 1.4 nooit onder de 7 liter gemiddeld zal verbruiken (mix stad/land/autoweg), en dat zelfs 7,5 à 8 liter een reëel gemiddelde is. Naarmate een motor ingereden geraakt zakt dat wel (dat kan tot meer dan 10.000 km duren, maar meestal is het gemiddeld niveau bereikt tussen de 3.000 en de 5.000 km), dus wacht gerust nog even af en zie dan hoe 't gemiddeld verbruik zit.

O, en baseer je niet op de gegevens van de boordcomputer, die dingen meten nooit correct.

Comment

• Het schaamrood is mijn ten dele

Musa 1.4 natuurlijk

Bedankt voor je reactie trouwens

Comment

• Mijn wagen is ook nieuw (500km) en verbruikt 8,1L/100km momenteel.
                        Dat zal toch nog een groot stuk dalen naargelang hij ingereden is.

Comment

• Tank iets meer dan halverwege leeg en 186 km op teller

Lang leve de Alfa 1600

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                            Tank iets meer dan halverwege leeg en 186 km op teller

Lang leve de Alfa 1600
                            Goed gereden zeggen we dan

Ge krijgt er wel een fatsoenlijk geluid voor in de plaats

Bak van de Mazda daarstraks ook volgegooid, eens kijken hoe ver we geraken
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Is het geluid van je Mazda eigenlijk wat ok?

Comment

• Mazda met goed ingereden demper >>> stock 147 met quasi nieuwe demper. Tegen zotte 16kleppers met paddestoelen kan ik niet op

Koudstart klinkt lekker, eens opgewarmd ook nog tamelijk wat uitlaatgeluid maar tijdens het rijden komt het meeste geluid van de motor (nauwelijks geluidsdemping en een continu gebrek aan een dak).

Misschien binnenkort een K&N steken ofzo, maar dan wil ik ook een fatsoenlijke aanvoer hebben van koude lucht...luchtfilter steekt op 15 cm van het uitlaatspruitstuk ==> no good

Comment

• Open luchtfilter steken op zo'n ding, je zal het je niet beklagen, trust me

En steek die filter in een verfpot --> hitteschild.

Comment

• Net een nieuw zuinigheidsrecord vastgelegd, 6.41 l/100km verbruik met mijn fransoosje. En dat terwijl ik er
                                    mijn sportiefst gereden tank tot nu toe op zitten heb. Heb zeker 5x acceleratie test gedaan, heb meerdere
                                    malen hoge snelheden gereden in lage vitessen, paar keer zotte toeren uitgehaald. Versta het niet goed,
                                    ofwel heeft het weer écht grote invloed op mijn 1360cc'tje..
                                    - Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
                                    - Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.

- 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Open luchtfilter steken op zo'n ding, je zal het je niet beklagen, trust me

En steek die filter in een verfpot --> hitteschild.
                                      Ik twijfel daar niet aan.
                                      Ik wil den uwe horen btw, kom morgennamiddag naar Zolder ofzo! Lotuzzz is ook daar.

Van die verfpot, heb ergens foto's op de HD staan zoals ik het wil hebben. Eigelijk een stuk onder de motorkap "afbakenen" met metaal/rubber, open luchtfilter erin monteren en dan met een buis de rijwind in die afgebakende zone krijgen.
                                      Het idee is er, helaas lijkt de uitvoering er meestal niet op

Comment

• Hoe laat?
                                        Ik heb morgen vrij, dus dat gaat

Kun je mijn luchtfilteroplossing ook ineens zien (voor een gedeelte dan toch )

Comment

• Het is Vrij rijden vanaf 13 uur. Tegen half 2 ben ik normaal gezien sowieso daar

Ik heb zo'n klein vermoeden dat die luchtfilter ergens gigantisch fel verstopt steekt

Comment

Working...
                                          X