Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
1.9 tdi is idd geen zuinige motor te noemen.
Ik heb nog met een 1.4 hdi gereden die ik echt afragde en bijna constant vloerde, en daar haalde ik 5L/100 km mee.
dus wellicht zijn het die extra pktjes die het hem toch doen.
als ik echt een hele tank zou ecorijden dan haal ik die nog een pak lager hoor, maar af en toe een lange snelwegrit tegen 130-140 gem. korten dat enorm in.
1.9 TDI niet zuinig? die TDI blokken staan toch gekend om hun zuinigheid.
in de altea (niet echt een gestroomlijnde auto) haalde ik een gemiddelde van 5.9. bijna altijd plankgas schakelen op 3.000 toeren en 140 ryden op de snelweg.
in zo'n Golf bluemotion ding had ik er 5.2 met dezelfde rijstijl...
1.9 TDI niet zuinig? die TDI blokken staan toch gekend om hun zuinigheid.
in de altea (niet echt een gestroomlijnde auto) haalde ik een gemiddelde van 5.9. bijna altijd plankgas schakelen op 3.000 toeren en 140 ryden op de snelweg.
in zo'n Golf bluemotion ding had ik er 5.2 met dezelfde rijstijl...
Schakelen op 3000 toeren is nu toch niet zo hoog (zelfs niet met een diesel)
die 140 per uur is dan wel al iets anders
Uiteraard dat die bluemotion dan 5.2 liter verbruikt als je 140 rijdt op de autosnelweg met een 1.6 diesel...
Schakelen op 3000 toeren is nu toch niet zo hoog (zelfs niet met een diesel)
die 140 per uur is dan wel al iets anders
Uiteraard dat die bluemotion dan 5.2 liter verbruikt als je 140 rijdt op de autosnelweg met een 1.6 diesel...
me zo'n diesel heb je boven de 3.500 toeren niet zo veel meer te zoeken dus veel hoger moest ik niet gaan
Nee die bluemotion was in een golf V model, die had nog die 1.9tdi me 105pk
Awel ja, daarom dat ik ook verschiet dat ik met mijn 1.4 NAFT minder verbruik haal dan hem en dat zonder echt moeite te doen..
Ik rij ook 110 op snelweg, lijkt misschien niet veel maar dan maakt mijn bakje wel al 3500 toeren! Uitschieters van 150 en 175
waarvan die laatste over de 5000 toeren is.. En dan halve tank stadsritjes (<15km) waarbij hij ook geregeld eens hoog in de toeren vloog..
Enige dat ik doe is, als ik zie dat gas geven geen nut meer heeft, mij laten uitbollen.. -> 5,96 liter verbruik. Ga mij toch ni zeggen
dat een 1.9 TDI tegen 120 meer verbruikt dan mijn 106 1.4 benzine tegen 120 (3750 toeren)? Blijf het raar vinden want ken er
ook een paar met die motor in hun wagen en die halen ook zonder enige moeite 5,5 liter of minder gemengd.
- Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
- Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.
- 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold
Wel veel korte (fun) ritjes en zo goed als geen snelweg, maar toch
Niet slecht.
Die 9 liter is bijna volledig funritjes (meestal 30 à 70 km), omwegen maken als ik ergens vlakbij moet zijn() en 1 keer op- en afrijden naar Zolder (snelweg).
De huidige tank van tijdens de rondrit heb ik nog niet uitgerekend...ben eens benieuwd
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Ik krijg mijn auto eigenlijk nooit onder de 7 liter (is wel 2 keer gelukt maar dat was aan 100km/u van kortrijk naar de ardennen cruisen met volgeladen wagen)
Als ik rustig rijd met hier en daar in toeren gaan krijg ik 7.2 ongeveer, als ik doortrap 7.5...
diesel manana duurder dus volgegooid
19.76 liter en 508 km = 3.89
klima 20%
De maks zo'n verbruik!
Ben nu ook aan het dieselen ('t was van moeten) en heb 6,33 gehaald met een golf III td. Thermostaat is volgens mij wel stuk, blijft super lang op 70 staan dus zal wel nog dalen het verbruik. Wel slechte versnellingsbak voor autosnelweg.
Comment