Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
    wij hebben hier een jaguar s-type 2.5 v6 die 14.7 liter per 100 kilometer verbruikt en dat is dan nog niet eens zo sportief .
    idd vrij triest...

Comment

• Goed bezig

Comment

• Vorige week 6,6 liter met een Citroen C5 1.6 HDI, vooral autosnelweg aan +- 140-160 km/u (dus eigenlijk nog goed ) BC gaf wel maar 6 liter aan

Comment

• Diesels zijn echt ideaal voor op hogere snelheid te cruizen. Als ik 140-160 rijd dan is mijn momenteel verbruik 12l of zelfs hoger..

gemiddelde staat hier op een mooie 7.9

Comment

• met de 260

583 km en 58.92 liter is 10.11
            wel hoofdzakelijk autostrade

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
              Laatste mazout bak, met de mercedes W124 200D: 6.04 l/100km
              stel je die eens voor ?

Comment

• DAF CF 75.310 (9,3liter met 310pk en 1250Nm)

Ik gok op een fout van de BC Stond daarvoor op 38...

Comment

• net geen 7.3 op laatste tank, veel ritten aan 140km/u, veel doortrekken tot aan de begrenzer, ik snap dat bakske ook niet meer

Comment

• Nieuw record !!

1043km met 54l=> 5.18l/100km

Gemiddelde is nu 5.58l

1.9CDTI 100pk

sweet!

Comment

• 648 met 23.58 = 3.64

airco 70%, wel een autostraderit van 160 km erbij
                      nog ff en ik heb gemiddeld recht op m'n 15% korting (109gr momenteel)

Comment

• 5,51, laagste tot nu toe. 1000km met een tank is eindelijk mogelijk. Wel handig, moet nu maar 1x per week tanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          Diesels zijn echt ideaal voor op hogere snelheid te cruizen. Als ik 140-160 rijd dan is mijn momenteel verbruik 12l of zelfs hoger..

gemiddelde staat hier op een mooie 7.9
                          Feit...
                          Denk ook dat er een ENORM verschil is tussen 5 versnellingen of 6.

Als ik 90 rijd, is mijn huidig verbruik maar 4-5 liter maar als ik dan 120 wil aanhouden zit het direct boven de 12...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            648 met 23.58 = 3.64

airco 70%, wel een autostraderit van 160 km erbij
                            nog ff en ik heb gemiddeld recht op m'n 15% korting (109gr momenteel)
                            Kzit aan 147gr .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                              Feit...
                              Denk ook dat er een ENORM verschil is tussen 5 versnellingen of 6.

Als ik 90 rijd, is mijn huidig verbruik maar 4-5 liter maar als ik dan 120 wil aanhouden zit het direct boven de 12...
                              Niet per se, hangt af van de versnellingsbakverhouding:
                              Clio Sport (2.0l) doet 3500rpm aan 120 km/u
                              mijne clio van 9jaar oud! doet ook 3500 rpm aan 120km/u
                              Nu kan je wel zeggen dat is omdat dat die sportding is, maar

De ford mondeo econetic 1.8 tdci heeft maar 5 vitessen en verbruikt evenveel dan de ford mondeo econetic met 6 vitessen

Comment

• verbruik hyundai ix35

sinds 2 weken een hyundai ix35 2.0i 4wd executive
                                9.5L/100km korte afstanden
                                overschakelen op 2500 toeren

-----------------------------------------
                                Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
                                http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
                                Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

• verbruik blijft zalig zakken

5.74 l/100km over laatste tank.
                                  word af en toe sportief mee gereden en regelmatig hoge snelheden op snelweg mee gehaald.
                                  keep going please
                                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• gemiddeld verbruik van 7.22l/100km en 168g/km, hoe wordt dat eigenlijk berekend die grammen? Is dat per verbruik en ofdat je een diesel of een benzine hebt of hoe zit dat eigenlijk?

Comment

• das rechtevenredig met het verbruik
                                      maar in diesel zit per liter meer co² dan in benzine

3.9 liter mazout is 104
                                      4.4 liter benzine is 104

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        das rechtevenredig met het verbruik
                                        maar in diesel zit per liter meer co² dan in benzine

3.9 liter mazout is 104
                                        4.4 liter benzine is 104
                                        komt er uit een oude wagen evenveel co2/liter vrij dan bij een moderne wagen?

Comment

• Aiaiai...
                                          Effe over CO2 - wordt ons ingelepeld alsof het de grootste vervuiler is, niet dus...CO2 is een op zich onschuldig gas dat vrijkomt bij de verbranding van fossiele brandstoffen (benzine, diesel, kerosene, hout, kolen, LPG, aardgas, bruinkool....) (bij kernenergie komt er geen CO2 vrij, bij wind- en zonne-energie ook niet, maar er is wel en soms heel veel (fossiele) energie nodig om die dingen te produceren...
                                          Hoe energierijker de brandstof, hoe meer CO2 er vrijkomt (maar nogmaals, CO2 zegt niets over de mogelijks vele vervuilende stoffen die er al dan niet ook vrijkomen en die mogelijks veel vervuilender zijn dan CO2)
                                          Als bij de verbranding van 1 liter diesel meer CO2 vrijkomt dan bij 1 liter benzine, betekent dit simpelweg dat diesel een grotere "energieinhoud" heeft dan benzine. Dus logisch dat je met 1 liter diesel verder rijdt dan met 1 liter benzine.
                                          Ook logisch zou dus zijn dat diesel DUURDER zou zijn dan benzine, maar ja...
                                          @clio16v : als uw oude auto evenveel verbruikt als een modernere versie, stoot hij evenveel CO2 uit (maar misschien veel meer andere schadelijk stoffen omdat hij geen catalisator enz. heeft...)

Comment

Working...
                                          X