Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu twee weken met een Toyota iQ (1.4 D-4D 90pk) rondgereden: gemiddeld 5,2l/100km over 1000km.
    Verbruik buiten autosnelweg is een stuk lager dan op de autosnelweg, anders had ik wel aan een liter minder per 100km geraakt.

Comment

• C70: 12-13l
      Exige: 9l

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
        Exige: 9l

9 Liter

Comment

• normaal zit een lotus tussen de 7 à 9

daarmee dat ze zo interessant zijn

Comment

• 13 is absurd veel voor een 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
              13 is absurd veel voor een 1.8
              Das die M3 van hem, dat is besmettelijk

Comment

• 2009 MX-5 2.0 sport
                (hardtop)

Zeer kalm rijden = 8.5L

Sportief rijden = 12L

Zit zelf gemiddeld rond de 10L en rij vlot, met af en toe een uitspatting en vaak ook complete cabriokalmte. Vind ik best aanvaardbaar.

Comment

• Golf V GTI: 9l. Ik vind dat best meevallen :-)

Comment

• Vandaag ben ik op pad geweest met mijn bompastoof40d.
                    Het was een rit van ca. 80km naar een klant. Geen autosnelwegen, enkel secundaire wegen die door enkele dorpskernen liepen, afgewisseld met korte stukken expressweg met veel verkeerslichten.

In het naar ginder rijden heb ik zeer sportief gereden. Steeds full pull accelereren en hernemen. Verbruik: 13,2 liter.
                    In het terugkomen heb ik er een economy-run van gemaakt. Verbruik: 7,6 liter.
                    Gemiddeld verbruik dus 10,4 liter.
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Vandaag ben ik op pad geweest met mijn bompastoof40d.
                      Het was een rit van ca. 80km naar een klant. Geen autosnelwegen, enkel secundaire wegen die door enkele dorpskernen liepen, afgewisseld met korte stukken expressweg met veel verkeerslichten.

In het naar ginder rijden heb ik zeer sportief gereden. Steeds full pull accelereren en hernemen. Verbruik: 13,2 liter.
                      In het terugkomen heb ik er een economy-run van gemaakt. Verbruik: 7,6 liter.
                      Gemiddeld verbruik dus 10,4 liter.
                      en wat is de bompastoof?

oja, de mama heeft eens een tank gereden met mijne clio, resultaat: 8 liter... ik doe het toch wel met een liter minder..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                        en wat is de bompastoof?
                        740d.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Laatste tank was 7.47L en met huidige tank zitk tot nu op ongeveer 5.9 liter. het laagste dat ik er ooit al heb mee gehaald
                          5.9 heb ik ook al gehaald maar die rijstijl is echt niet iets om lang aan te houden
                          Momenteel zit ik hier nog steeds rond de 8l

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                            5.9 heb ik ook al gehaald maar die rijstijl is echt niet iets om lang aan te houden
                            Momenteel zit ik hier nog steeds rond de 8l
                            Nee idd, maar nu heb ik het is vol gehouden voor een hele naftbak en ik heb 537 km gdn met 34 liter, dus 6.33 gemiddeld. Dat is al een hele prestatie, maar de volgende bak zal bij mij ook een pak hoger liggen denkik

blijkbaar zou ik volgens het boekske 5.9 gemiddeld moeten halen en buiten de bebouwde kom zelfs 4.7. zeer optimistisch
                            BMW X5 45e

Comment

• Normaal gebruik: tussen de 5 en de 5,5l
                              Sportiever: 7l

Record: 4,3l (over een 40tal km)

Comment

• 3.86 met de smart

de airco laat zich voelen, moest ik die verslindende optie niet hebben zou ik veel beter scoren

Comment

• het is gewoon zo dat mijn traject kompleet begluurd is, élk kruispunt heeft zijn cam
                                  ik een smart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                    Ik zou echt ook eens willen eco-runnen met de X5...

Maar meestal vertrek ik dan na het tanken en geraak ik rustig tot op de snelweg (meestal wel al 1 of 2 keer te goed opgetrokken) en na 5 km snelweg gaat de snelheid er alweer in en denk ik... Tes nu te laat, tzal voor de volgende bak zijn

Ik ken dat ... maar nu toch effe volgehouden en ik zit aan 9.2 op BC...niet slecht

Comment

• Met de C4 na de eerste 250 km ronde de 4,8 liter op 100 km (en dat zonder echt grote afstanden te doen). Minder moet dus echt lukken.
                                      Het gemiddelde van de vorige eigenaar lag op 6,8 liter
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 7.69 liter, laagste ooit gemeten

Comment

• Vrijdag tegen 100 km/h naar Utrecht gereden ( 191 km ) vanuit Leuven, gem. verbruik bij aankomst: 4.7 Liter. ( eco run )
                                          Dan tegen 120 km/h terug naar Lummen gereden, met dak open, gem. verbr. bij aankomst voor gans de rit 5.2 Liter.

Net gaan tanken, tank van 65 liter en geeft acceradius van 1000 km aan.
                                          En gezien wanneer hij eenmaal op nul staat je nog gemakkelijk 50 km verder kan, is dit wel een mooi resultaat voor een V6 vind ik zo....

DSC00006.JPG

( GSM kwaliteit, sorry )

Comment

Working...
                                          X