maak je 6.5 eens klikkabbel
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmaak je 6.5 eens klikkabbel
Gezien mijn vele kilometers, en het feit dat ik bijna dagelijks naar het buitenland moet kunnen vertrekken, tank ik elke werkdag...het zou me dus veel werk opleveren.
Met mijn vorige B7, 70 liter tank, heb ik eens 3 maal op 1 dag moeten tanken.....1 maal smorgens, 1 maal om 14 uur in Lyon, en terug om 23 uur als ik terug thuis kwam. Ik krijg nu wel een mooi overzicht elke maand omwille van mijn tankkaart, dat is voor mij voldoende. Als je 1 maal per week gaat tanken is het maar een kleinigheid dit te doen, maar in mijn geval dus niet....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenZe zouden beter es iets doen met spritmonitor!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenZe zouden beter es iets doen met spritmonitor!)
Comment
-
terug van congé: gemiddeld 6l op 2900km, dus 0.1 liter onder normverbruik. Autostradetrajecten waren rond de 5.5, in de bergen 6.8.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichtenhttp://m.spritmonitor.de/en/ !! (Ook pas vandaag ontdekt eigenlijk, dat ter zijde)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtendan moet ik ook dat nog is gaan bijhouden, ik heb zo al administratie genoeg...
Gezien mijn vele kilometers, en het feit dat ik bijna dagelijks naar het buitenland moet kunnen vertrekken, tank ik elke werkdag...het zou me dus veel werk opleveren.
Met mijn vorige B7, 70 liter tank, heb ik eens 3 maal op 1 dag moeten tanken.....1 maal smorgens, 1 maal om 14 uur in Lyon, en terug om 23 uur als ik terug thuis kwam. Ik krijg nu wel een mooi overzicht elke maand omwille van mijn tankkaart, dat is voor mij voldoende. Als je 1 maal per week gaat tanken is het maar een kleinigheid dit te doen, maar in mijn geval dus niet....
mij maakt het niet uit wat mensen beweren, tenzij je hier komt spuien
ik deed 6.1 met een 220 cdi oude gen
en 7.5 met een golf tdi automaat 98
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenja, dan kun je met je 2.7 beweren wat je wil
mij maakt het niet uit wat mensen beweren, tenzij je hier komt spuien
ik deed 6.1 met een 220 cdi oude gen
en 7.5 met een golf tdi automaat 98
het is toch duidelijk, de tank is 65 liter groot, en het is niet omdat je de laatste 100meter kalm hebt gereden dat hij een lange acceradius laat zien. De BC basseert zich op het algemeen gemiddelde van de wagen. De wagen verbruikt 6.5 L, met een tank van 65 liter geeft dat.......tel...tel....tel...jawel 1000 km
Mijn vader verbruikt met zijn E220CDI ook 6.5, en ik vroeger met mijn golf breack van '96 tdi 6 liter.
Het feit dat ikzelf het graag vermeld van mijn 2.7 is dat ik blijf verstelt staan van de efficientie hoe hij met zijn brandstof omspringt.
Als het mijn bedoeling zou zijn om te zeveren, je kan ook minder brandstof ingeven en zo je verbruikscijfer opt net positief beinvloeden.....ik heb wel andere dingen te doen.
Als je vind dat ik weinig verbruik, mijn zoon is momenteel aant leren rijden, hij is er onlangs in geslaagd na een goede rit een gemiddeld verbruik van 5.8 L op te tekenen, dat krijg ik nu regelmatig rond mijn oren gedraaid als we over verbruik bezig zijn. ( hij zal een goede lesgever hebben zeker) Het is gewoon een kwestie van vooruitziend te rijden en niet als een oen van rood naar roodlicht te racen. Tevens is de wagen ook niet uitgerust met overgedimensioneerde banden zoals velen, ook dat help natuurijk...
Comment
-
Op die manier is elke auto zuinig natuurlijk.
Gisteren en eergisteren rustig op en af naar Antwerpen gekacheld met de E aan legaal tempo, dat geeft een verbruik van 6l of minder.
Terugweg constant 150 op cc en af en toe 180 tot 200+ --> 7l
Als een idioot racen tussen de rode lichten = 8l
In principe dezelfde cijfers als wat de MG doet, alleen dat het een kutdiesel is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenOp die manier is elke auto zuinig natuurlijk.
Gisteren en eergisteren rustig op en af naar Antwerpen gekacheld met de E aan legaal tempo, dat geeft een verbruik van 6l of minder.
Terugweg constant 150 op cc en af en toe 180 tot 200+ --> 7l
Als een idioot racen tussen de rode lichten = 8l
In principe dezelfde cijfers als wat de MG doet, alleen dat het een kutdiesel is
Voila...BMWB haalt men zijn 740d V8 na een eco run ook 7.5 liter, waarom zou 6.5 met een V6 dan zo abnormaal zijn? Ik rij gewoon 90% van mijn kilometers op de autostrade op CC, en dan is ie best zuinig, en ja, een roodlicht racer ben ik niet, ik dacht dat je dat ook niet moest zijn...plus, aan een diesel is niets kut aan, het is gewoon een motor met een totaal ander ( koppel ) karakter, waar ieder zijn keus maar moet in maken wat hij wil. Toegegeven, velen zijn beter af met een benzine als je puur de prijs bekijkt, maar voor mijn kilometeraantallen zou een benzine onbetaalbaar zijn, ik ben trouwens zelf ook eerder een koppel liefhebber in plaats van een PK liefhebber, ieder zijn smeug....
Comment
-
Nja, ik eergisteren ook 50 kilometer aan 125 gereden en boordcomputer zei op't einde 6,5. Met een Merc E 220 CDI Break Avantgarde Automaat (163 pk). Niet dat ik de boordcomputer geloof, zit er altijd naast (maar echt ALTIJD en meestal meer dan een halve liter ... zucht).
Toen ik eens een die 50 kilometer (bijna enkel snelweg) aan 93 deed, zei de bc 5,6. Is laagste dat ik kan halen, denk ik. Maar dat is dus keihard ecorun en volgens de liegende boordcomputer
(Spritmonitor: http://www.spritmonitor.de/en/detail/344385.html)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk BerichtenErg vreemd, onze zit er meestal slechts 0.2l naast ofzo.
Verbruik ligt ook een stuk lager, en 't is niet dat ik rustig rij...'t Kan dus nog erger, yay hooray.
Comment
Comment