Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Laatste tank verreden met een gemiddeld verbruik van 5,2 L / 100km. Hopelijk geraak ik eens onder de 5L. Zou mooi zijn voor zo'n 'slappe' atmo diesel.

Comment

• 1. Citroen Berlingo 1.6HDI 75pk (lichte vracht)
      2. Volgens Citroen: 5.4l/100km
      3. Volgens mij:5.2l/100km

Maar je moet autosnelweg vermijden, want dan verbruikt die meer.

Comment

• Binnen een maandje ongeveer bol ik met een zo goed als identieke A4 rond als Multitronic, nu rij ik misschien iets minder snelwegkilometers dan hij maar ik beschouw mezelf ook als een vrij zuinige bestuurder, je gaat me aan de lichten nooit zien sprinten, ik rij meestal heel voorzienig en maak heel veel gebruik van CC. Nu ik schat dat ik ongeveer een 65% snelweg doe en het overige gewestwegen + een klein deel stadsverkeer. Ik zal zeker m’n bevindingen posten, ik hoop op 7.5 liter maximaal, daarmee zou ik dik tevreden zijn, niet dat ik er ga m’n slaap voor laten als het meer is verre van…

Comment

• Terug een tank aan 6.29L /100km afgereden.
          Echt wel geen wagen om veel snelweg mee te rijden, daarvoor mist deze echt een 6e versnelling
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            740d is geen V8 (meer)

3 liter 6-cilinder TT
            Ah wist ik niet dat het een 3 liter was geworden, maar dan nog, een 7 is een pak zwaarder in gewicht en heeft een CX waarde van een kleerkast tegenover een A4. En elke kilo die je moet meezeulen kost extra brandstof. 7.5 liter met zo een schip is best knap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
              Binnen een maandje ongeveer bol ik met een zo goed als identieke A4 rond als Multitronic, nu rij ik misschien iets minder snelwegkilometers dan hij maar ik beschouw mezelf ook als een vrij zuinige bestuurder, je gaat me aan de lichten nooit zien sprinten, ik rij meestal heel voorzienig en maak heel veel gebruik van CC. Nu ik schat dat ik ongeveer een 65% snelweg doe en het overige gewestwegen + een klein deel stadsverkeer. Ik zal zeker m’n bevindingen posten, ik hoop op 7.5 liter maximaal, daarmee zou ik dik tevreden zijn, niet dat ik er ga m’n slaap voor laten als het meer is verre van…
              Toen ik de mijne kocht had ik 8.5 liter in gedachte, vandaar dat ik tot op heden aangenaam ben verrast door zijn zuinigheid. Zonder treksessie's, en een beetje vooruitziend rijden zal ie zuiniger zijn dan je vooropgestelde 7.5 Liter. Als je dan toch effe wil gassen, doe het dan zeker met een bedrijfswarme motor. Even goed doortrekken wanneer de motor nog niet 100% op bedrijfstemperatuur is resulteerd in een verbruikspiek. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Comment

• Zonder echt moeite te doen (met momenten sportief zelfs) 5,9l/100km op bc en 1010km ver geraakt met nog 100km autonomie
                Niet slecht voor een 2400cc 5 cilinder!

Comment

• Volvo C30 eco. net geen 40 000km. Verbruik BC gemiddeld 6.2l.

80% snelweg.
                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    Volvo C30 eco. net geen 40 000km. Verbruik BC gemiddeld 6.2l.

80% snelweg.
                    Hoe snel rijd je wel op autosnelweg, 'k vind het nogal aan de hoge kant voor een c30 'eco'

Comment

• Tussen de 125 a 140 km/h.

Ah tis Ford / PSA rommel.

De recentste gebreken.

- Bestuurderszetel bevestigingen zijn afgebroken. (Erg leuk als je aan 't rijden bent ) Mensen kijken raar als je bij het remmen plots naar je stuur toeglijdt.
                      - Linkerruit gaat electrisch halfweg naar boven en dan terug naar beneden.
                      - Carrosseriepaneel van linker vleugel-voorwiel komt los.
                      - Motorkap zit schuin. Links geen plaats rechts kan mijn duim er tussen.
                      - Radio heeft kuren
                      - AUX werkt niet meer
                      - Mijn rem-schijven staan krom

alléja de garage gaat volgende week het één en ander onder garantie mogen doen.

Voordeel 90% aftrekbaar en spot-goedkoop.
                      Last edited by Alfa-Beemer; 19/08/2010, 10:53.
                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sappy Bekijk Berichten
                        1. Citroen Berlingo 1.6HDI 75pk (lichte vracht)
                        2. Volgens Citroen: 5.4l/100km
                        3. Volgens mij:5.2l/100km

Maar je moet autosnelweg vermijden, want dan verbruikt die meer.
                        Ik rij daarmee nu ook rond (nog anderhalve week, dan focus clipper)

Op de steenweg, 70km/uur = 5de versnelling, 2300tr/min => drinkt bijna niet
                        Op de autostrade, 130km/uur = 4000tr/min (exact) => Zuipt ENORM veel...

Maar ja, volgende week heb ik de focus, dan is het een 4,4/100 + diesel. De kost kwa verbruik zal wel snel naar beneden gaan denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door honnor Bekijk Berichten

Maar ja, volgende week heb ik de focus, dan is het een 4,4/100 + diesel. De kost kwa verbruik zal wel snel naar beneden gaan denk ik
                          die berlingo haalt dan ook max 150 km u ofzo
                          logisch dat je daar aan 130 stevig mee verbruikt.
                          als ik 20 km/u onder men max ga rijden wil ik ook niet naar men verbruik kijken.
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Wel, het max dat ik er al uit heb gehaald was 160km/uur (stijle bergop, plankgas... na een tijdje een bergaf en niet aan gedacht om gas te lossen...)

Maar toen begon die te bibberen... Sinds dien nooit meer als 140km/uur (op gps 130km/uur)

Comment

• Vorig weekend zijn we met de 740d naar Frankrijk geweest op bezoek bij mijn schoonzus en -broer.
                              Ballast: 2 volwassenen, 2 kids en wat bagage.
                              Afstand: 700km, waarvan 600 over snelwegen en 100km over secundaire wegen. Ook moeten we door Parijs waar dus om de paar km van snelweg moet gewisseld worden.

In B heb ik mij overal aan de snelheidsregels gehouden, maar in F heb ik wat sneller gereden dan toegelaten, nl. 160 op de teller. Gemiddeld verbruik was 7,9 liter.
                              In het terugrijden heb ik wat trager gereden in F, nl. 150 op de teller. Eens voorbij Parijs is het water beginnen gieten en hebben we ons aan de snelheid gehouden tot thuis. Gemiddeld verbruik van deze rit was 7,5 liter.

Het algemeen gemiddeld verbruik sinds ca. 5000km is nu 8,8 liter.

Ik heb het verbruik eens bijgehouden omdat mijn schoonvader de week voordien dezelfde trip gedaan had met zijn CL500. Hij zal niet sneller gereden hebben dan mij en had een gemiddeld verbruik van 11,8 liter.

Als je dan gaat uittellen naar de kostprijs per km, dan kan geconcludeerd worden dat een CL500 dubbel zo duur is als een 740d.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• En we staven dit met het nodige bewijs...

Bijgevoegde Bestanden
                                OO 00 OO

Comment

• Wijkt de BC veel af van het werkelijk verbruik?

Is anders wel netjes

Comment

• Dat weet ik niet. Dat heb ik nog nooit gecontroleerd.
                                    OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Wijkt de BC veel af van het werkelijk verbruik?

Is anders wel netjes

Bij mijn 1 nooit meer als 0,1l, dus het zal er niet veel naastzitten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door honnor Bekijk Berichten

Dat vind ik heel vreemd, als ik 70km/h rij in 5de dan maakt ie maar 1700tr/min en bij 130km/h maakt ie ongeveer 3000tr/min.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Vandaag ben ik op pad geweest met mijn bompastoof40d.
                                          Het was een rit van ca. 80km naar een klant. Geen autosnelwegen, enkel secundaire wegen die door enkele dorpskernen liepen, afgewisseld met korte stukken expressweg met veel verkeerslichten.

In het naar ginder rijden heb ik zeer sportief gereden. Steeds full pull accelereren en hernemen. Verbruik: 13,2 liter.
                                          In het terugkomen heb ik er een economy-run van gemaakt. Verbruik: 7,6 liter.
                                          Gemiddeld verbruik dus 10,4 liter.
                                          Gisteren heb ik dezelfde trip gedaan met de M3. Door het slechte weer heb ik wel enkel een economy-run gedaan. Ik wou eens weten wat onze M3 minimaal kan verbruiken. Ik heb dus echt met een fluwelen voet gereden en mij overal perfect aan de snelheid gehouden. Bij rode verkeerslichten al van ver van het gas gegaan om niet hoeven te stoppen en in een rustige en vloeiende beweging terug snelheid op te bouwen.

Resultaat: 10,7 liter.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X